H βαυαρική φίρμα συνεχίζει τους εορτασμούς για τα 50 χρόνια του τμήματος Μ, αφήνοντας το καλύτερο για το τέλος με την μορφή της 3.0 CSL εφοδιαζόμενης με τον ισχυρότερο εξακύλινδρο κινητήρα που έχει εξοπλίσει ποτέ νόμιμη για τον δρόμο BMW
Μετά την επιβλητική, plug-in υβριδική ΧΜ των -αρχικά- 653 ίππων και σε λίγο καιρό των 740 ίππων, η BMW συνεχίζει τους εορτασμούς για τα πενηντάχρονα του τμήματος Μ, παρουσιάζοντας ένα ακόμα εξωτικών προδιαγραφών μοντέλο, αυτή την φορά ένα καθαρόαιμο sportscar, με την μορφή της BMW 3.0 CSL.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η νέα έκδοση θα κατασκευαστεί σε μόλις 50 αντίτυπα, αριθμός που καθιστά την συγκεκριμένη έκδοση ακόμα σπανιότερη από το αρχέτυπο. Επίσης, όπως σημειώνει η BMW, η 3.0 CSL δεν απηχεί μόνο τη σχεδίαση του μοντέλου από το οποίο εμπνεύστηκε αλλά και την τεχνολογία του. Ως αποτέλεσμα η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο εξακύλινδρο κινητήρα που έχει εφοδιάσει ποτέ μοντέλο της BMW για χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο.
Παρά τις επιρροές από το μοντέλο της δεκαετίας του ’70, ο σχεδιασμός είναι απολύτως σύγχρονος και ενσωματώνει υπερτονισμένα στοιχεία όπως αποδεικνύει μια ματιά στα χαρακτηριστικά νεφρά, τις εισαγωγές αέρα και τα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στην αγωνιστικών προδιαγραφών M4 GT3 που συμμετέχει στο πρωτάθλημα DTM.
Ανεξαρτήτως των στοιχείων που είναι ορατά δια γυμνού οφθαλμού, αξίζει να σημειωθεί ότι το αμάξωμα του μοντέλου αποτελείται εξολοκλήρου από ανθρακόνημα ενώ την εικόνα συμπληρώνει το fiberglass για τις «γυάλινες» επιφάνειες και το νέο σύστημα εξαγωγής.
Στην αθέατη πλευρά της 3.0 CSL παρεπιδημεί ένας twin-turbo εξακύλινδρος σε ευθεία διάταξη κινητήρας 3,0 λίτρων με απόδοση 560 ίππων και 550 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα με την συνδρομή ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων καθώς και ενός διαφορικού Μ.
H ΒMW δεν έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία επιδόσεων, ωστόσο με δεδομένο το βάρος των 1.624 κιλών, η αναλογία κιλών/ίππο προσδιορίζεται σε 2,9/1 με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Τις προδιαγραφές του μοντέλου συμπληρώνει μια σοφιστικέ ανάρτηση που αξιοποιεί μια βελτιστοποιημένη διάταξη MacPherson στον μπροστινό άξονα και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω η οποία συνδυάζεται με ενεργά, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Μ.
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από κεραμικά carbon δισκόφρενα διάστασης 400 χιλ. μπροστά και 380 χιλ. πίσω με εξαπίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα. Το παλμαρέ συμπληρώνει το M Traction Control το οποίο προσφέρει 10 διαφορετικές ρυθμίσεις που επιτρέπουν στον οδηγό να παραμετροποιεί τον βαθμό ολίσθησης.
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η γνώριμη πολεμική ατμόσφαιρα με τα bucket καθίσματα carbon και τις επενδύσεις από Alcantara ενώ ξεχωρίζει ο επίσης ανθρακονημάτινος επιλογέας ταχυτήτων.
Προς το παρόν η BMW δεν έχει ανακοινώσει τιμή αν και δεδομένα θα αγγίξει τα 250.000 ευρώ, αν και μάλλον ελάχιστη σημασία έχει με δεδομένο το τιράζ.