Το αειθαλές μοντελο της VW ετοιμάζεται να υποδεχτεί μια ακόμα γενιά του η οποία θα εγκαταλείψει την τετράθυρη παράδοση με την προοπτική να αποτελέσει την χρηστικότερη πρόταση του είδους του, εμπλουτίζοντας παράλληλα τις επιλογές του σε υβριδική τεχνολογία
Η νέα, ένατη κατά σειρά γενιά του VW Passat έχει δώσει αρκετές φορές το στίγμα της στο φωτογραφικό φακό ως δοκιμαστικό πρωτότυπο καθώς ο χρόνος της πρεμιέρας του πλησιάζει με την επίσημη πρώτη να πραγματοποιείται μέσα στην επόμενη χρονιά.
Μέχρι τότε και παρόλο που η VW έχει αναγάγει σε τέχνη το καμουφλάζ, το Passat περιφέρει την αναγνωρίσιμη και μεγαλύτερη σε μήκος σιλουέτα του προβάροντας τις σημαντικές αλλαγές που θα υιοθετήσει.
Εκτός από το μεγαλύτερο μέγεθος το οποίο θα συνοδεύεται και από ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο, είναι γνωστό ότι το Passat θα απεμπολήσει την τετράθυρη εκδοχή του όντας διαθέσιμο σε station wagon και liftback έκδοσεις αφήνοντας χώρο και λόγο ύπαρξης στο Arteon.
Σχεδιαστικά, αν και οι αλλαγές δεν θα μπορούσαν να θεωρηθούν κοσμογονικές, για το Passat είναι καθώς μαζί με την τετράθυρη έκδοση απεμπολεί και την γνώριμη όψη του, υιοθετώντας μια κλειστή γρίλια ψηλά προς όφελος προφανώς καλύτερης αεροδυναμικής καθώς και πλήρως ανασχεδιασμένη κατώτερη γρίλια που πλαισιώνεται από τις μεγάλες εισαγωγές αέρα.
Στο πίσω τμήμα το Passat διατηρεί τα δύο ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα αντί των ενιαίων που εμφανίζονται ολοένα και συχνότερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτό που θα αλλάξει επίσης είναι ο τόπος παραγωγής του καθώς αντί του εργοστασίου του Emden η παραγωγή του λόγω ηλεκτροκίνησης θα μετακινηθεί στη βιομηχανική μονάδα της Μπρατισλάβα όπου θα κατασκευάζεται στις ίδιες γραμμές παραγωγής με την νέα Superb με την οποία θα μοιράζονται πολλά κοινά τεχνολογικά στοιχεία.
Αφετηρία θα αποτελέσει μια νέα εξέλιξη της πλατφόρμας MQB Evo σε μια επιμηκυμένη εκδοχή η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει το μεταξόνιο των 2,85 μ. το οποίο με τη σειρά του υπόσχεται περισσότερη άνεση και ευρυχωρία, ιδίως για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος.
Με το παραπάνω δεδομένο η αμιγής ηλεκτροκίνηση δεν θα αποτελέσει μέρος των επιλογών του νέου Passat καθώς αυτή θα αποτελέσει αποκλειστικότητα για το μελλοντικό ID. Space Vizzion.
Έτσι, το Passat θα συνεχίσει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στους οποίους θα περιλαμβάνονται και diesel επιλογές με την μορφή δίλιτρων TDI σε εκδοχές ισχύος 150 και 200 ίππων. Το παρών αναμένεται να δώσει και σύστημα τετρακίνησης το οποίο θα συνοδεύει την ταιριαστή για station wagon έκδοση Alltrack η οποία αναμένεται να επανέλθει στην νέα γενιά του.
Οι εκδόσεις βενζίνης θα εξακολουθούν επίσης να δίνουν το παρών αν και σε μειωμένο αριθμό αφήνοντας χώρο για τον πολλαπλασιασμό των εκδόσεων με plug-in υβριδική τεχνολογία.
Εφαλτήριο για τις υβριδικές εκδόσεις αναμένεται να αποτελέσει η έκδοση eHybrid με ισχύ κοντά στους 200 ίππους. Θα δίνει τη σκυτάλη στην ισχυρότερη έκδοση GTE η οποία αναμένεται να αξιοποιήσει μια μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία εξασφαλίζοντας εκτός από την υψηλότερη απόδοση και ηλεκτρική αυτονομία που θα αγγίζει τα 100 χλμ. Την αυξημένης χωρητικότητας μπαταρία αναμένεται να συνοδεύει ένα βελτιωμένο κύκλωμα φόρτισης το οποίο αναμένεται να μειώνει τους σχετικούς χρόνους.