Η νέα γενιά του γερμανικού pickup επενδύει σε περισσότερο «πολιτισμό» αλλά και υπόσχεται περισσότερες ικανότητες από ποτέ χάρη σε μια νέα αρχιτεκτονική και μια σειρά πολλαπλών επιλογών σε κάθε πεδίο
Το γερμανικό pickup υποδέχεται τη νέα και σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις, καλύτερη από ποτέ γενιά του, η οποία αξιοποιώντας χαρακτηριστικά που μέχρι πρότινος αποτελούσαν προνόμιο των «πολιτικών» VW συνδυαστικά με μια σειρά σκληροτράχηλων προδιαγραφών φιλοδοξεί να κυριαρχήσει στο άνω διάζωμα της κατηγορίας του.
Αφετηρία για το μοντέλο αποτελεί η ίδια αρχιτεκτονική που αξιοποιεί και το Ford Ranger, ωστόσο δύσκολα θα εντοπίσει κανείς στα ορατά του στοιχεία ομοιότητες μιας και όπως τονίζουν τα στελέχη της VW, όλα έχουν ανασχεδιαστεί εξαρχής, εντός και εκτός, προκειμένου να αποπνέουν την συνήθη αύρα, αισθητική και ποιότητα που είναι συνυφασμένη με τη γερμανική φίρμα.
Για του λόγου το ακριβές, το μπροστινό τμήμα παραπέμπει αρκετά στο γνώριμο σχεδιαστικό κώδικα των SUV της γερμανικής φίρμας αν και σε μια πιο off-road προσέγγιση με εμφανή προστατευτικά και υπερτονισμένες περιπετειώδεις λεπτομέρειες. Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν επίσης συγκαταλέγονται οι τετραγωνισμένοι θόλοι με τα πλαστικά προστατευτικά, ενώ πίσω, πλέον η ονομασία του μοντέλου καταλαμβάνει περίοπτη θέση στην θύρα του χώρου φόρτωσης και πλαισιώνεται από τα χαρακτηριστικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα.
Πλην του πλήρους ψηφιακού εξοπλισμού, εμφανής είναι και η έμφαση στην ποιότητα των υλικών και στο φινίρισμα, με τις επενδύσεις από δέρμα να εναλλάσσονται με λεπτομέρειες από αλουμίνιο, επαναπροσδιορίζοντας τα συνήθη μέτρα της κατηγορίας και προσδίδοντας στο Amarok μια premium αίσθηση.
Το VW Amarok θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις αμαξώματος διπλοκάμπινο και με μονή καμπίνα και με πέντε κινητήρες diesel και βενζίνης ισχύος από 150 έως 302 ίππους, συμπεριλαμβανομένης μιας V6 πετρελαιοκίνητης έκδοσης.
Αναλυτικότερα, στη βάση της γκάμας βρίσκονται δύο τετρακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες 2,0 και 2,5 λίτρων με απόδοση 150 και 170 ίππους. Τους διαδέχονται δύο επίσης diesel μοτέρ, twin turbo με απόδοση 204 ή 209 ίππους, αναλόγως την αγορά. Το ίδιο σκεπτικό διπλής απόδοσης αναλόγως το μέρος του πλανήτη όπου θα διατίθεται, ακολουθεί και η κορυφαία V6 πετρελαιοκίνητη έκδοση η οποία θα προσφέρει ισχύ 241 ή 250 ίππων. Το παζλ συμπληρώνει μια έκδοση βενζίνης με τετρακύλινδρο κινητήρα 2,3 λίτρων η οποία αναμένεται να προσφέρει έως και 302 ίππους.
Τα ισχυρότερα μηχανικά σύνολα θα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, ενώ οι βασικές εκδόσεις θα προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο έξι σχέσεων. Η κίνηση θα μεταδίδεται αναμενόμενα στους τέσσερις τροχούς μέσω δύο διαφορετικών συστημάτων τετρακίνησης αναλόγως την έκδοση.
To Amarok θα προσφέρεται, από τις αρχές του 2023, σε πέντε εκδόσεις εξοπλισμού τα Amarok, Life, Style, PanAmericana και Aventura με τα δύο, κορυφαία, τελευταία να τονίζουν το σκληροτράχηλο και το «πολιτισμένο» χαρακτήρα του Amarok αντιστοίχως, επενδύοντας σε ανάλογα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.