Η κορεατική φίρμα παρουσιάζει τα σχεδιαστικά διαπιστευτήρια του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου που θα αποτελέσει το δεύτερο μέλος της γκάμας των Ioniq και το οποίο υιοθετεί την ιδιαιτέρως αεροδυναμική όσο και γοητευτική σιλουέτα ενός fastback
Εκτός από την ηλεκτροκίνηση η οποία τείνει να αποτελέσει την νέα καθεστηκυΐα τάξη, αν έπρεπε να εντοπίσει κανείς μια άλλη «καινούρια» τάση που κερδίζει έδαφος στις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι, με φόντο ακριβώς τις εξασφαλίσεις, της ηλεκτρικής τεχνολογίας, να αναζητούν νέους τρόπους (έμπνευσης) και σχεδίασης των αυτοκινήτων τους που δεν εμπίπτουν στην μέχρι σήμερα γνωστή κατηγοριοποίηση.
Σε αυτήν ακριβώς την «μη κατηγορία» ανήκει το νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο τετράθυρο μοντέλο Ioniq 6 το οποίο αρχικά η Hyundai συστήνει σχεδιαστικά, θέλοντας να αφιερώσει προφανώς την απαιτούμενη προσοχή στο σχεδιαστικό κομμάτι του νέου μοντέλου.
- Διαβάστε επίσης: VW Touareg: Σε τροχιά ανανέωσης
Σύμφωνα με τις συστάσεις, εκτός από την αναπαραγωγή με όρους έκδοσης παραγωγής των γραμμών του εξίσου εντυπωσιακού Prophecy Concept, η έμπνευση για το νέο μοντέλο σύμφωνα με δηλώσει του επικεφαλής σχεδιασμού της Hyundai, SangYup Lee, προέρχεται από τα streamliners της δεκαετίας του ’30.
Το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο της σιλουέτας του μοντέλου είναι η χαρακτηριστική χάραξη της οροφής η οποία απολήγει σε ένα εξίσου ενδιαφέρον πίσω τμήμα που χαρακτηρίζεται από το ducktail spoiler το οποίο ενσωματώνει μια σειρά από τα πιξελοειδή LED δίνοντας μια απολύτως φωτεινή υπογραφή και στο πίσω τμήμα του Ioniq 6.
Αν και δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου η σχεδίαση του εξασφαλίζει αεροδυναμικό συντελεστή 0.21 ενώ, συνδυαστικά οι εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης και οι διαστάσεις των 4,855 μέτρων μήκους και 1,88 μέτρων πλάτους, υπόσχονται γενναιόδωρη ευρυχωρία.
Να σημειωθεί ότι το πλάτος όσο και το μεταξόνιο των 2,95 μέτρων είναι «κοινά» με το διαφορετικής λογικής αλλά εξίσου εκκεντρικό σχεδιαστικά, Ioniq 5. Aυτό που επίσης είναι κοινό είναι η πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP) που αναμένεται και στην περίπτωση του Ioniq 6 να φιλοξενεί μπαταρίες 58 kWh ή 77,4 kWh.
Αν και προς το παρόν η Hyundai δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πισωκίνητες εκδόσεις που θα εφοδιάζονται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ή τετρακίνητες με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Με δεδομένη επίσης την ιδιαιτέρως αεροδυναμική σχεδίαση η προσφερόμενη αυτονομία αναμένεται να αγγίζει τα 515 χλμ. για τις εκδόσεις με την μεγαλύτερη μπαταρία.
Με τα ίδια υλικά αφαίρεσης και ψηφιακής συνειδητότητας έχει σμιλευτεί και το εσωτερικό με κυρίαρχες δύο οθόνες 12,0 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment που θα προσφέρουν τις αναμενόμενες ευκολίες και δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Αυτό που επίσης ξεχωρίζει στο εσωτερικό του Ioniq 6 είναι η αφθονία σε LED φωτισμό που αναδύεται από το εσωτερικό των θυρών συντείνοντας στην premium αίσθηση που προφανώς θέλει να επιτύχει η Hyundai.
Εκτός από το premium feel, το Ioniq 6 φροντίζει να στοιχειοθετήσει τον φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του και με την επιλογή των υλικών που επενδύουν τον θάλαμο τα οποία προέρχονται από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες.
Στις ιδιάζουσες λεπτομέρειες θα μπορούσε να κατατάξει κανείς την επιλογή της Hyundai να τοποθετήσει τους διακόπτες των παραθύρων στην κεντρική κονσόλα όπου, φιλοξενείται και ένας ευμεγέθης χώρος αποθήκευσης.
Ακροβολισμένες στο ταμπλό τοποθετούνται δύο ακόμα οθόνες που τροφοδοτούνται με τις εικόνες από τις πλευρικές κάμερες ενώ κάθε αεραγωγός διαθέτει τα δικά του ξεχωριστά χειριστήρια-συντομεύσεις για τον έλεγχο του κλιματισμού, επιλογή που κατά κάποιο τρόπο σχεδιάστηκε για να «αποσυμφορήσει» την κεντρική οθόνη του infotainment.
Να σημειωθεί επίσης ότι το Ioniq 6 υπόσχεται γενναιόδωρη ευρυχωρία καθ΄ύψος παρά την αεροδυναμική σιλουέτα του χάρη στο απολύτως επίπεδο πάτωμα και τις γνωστές εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης.
Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να σημειώσουμε ότι κατά τη δήλωση του κατασκευαστή, παρά τον χαρακτηρισμό του ως τετραθέσιου, ο πέμπτος επιβάτης δεν θα δυσανασχετήσει ακριβώς χάρη στην παραπάνω ιδιαιτερότητα των ηλεκτρικών αλλά και στο ευρύτερο σκεπτικό στο οποίο υπακούει το Ioniq 6.