Η γαλλική φίρμα παρουσιάζει την νέα προσθήκη στην γκάμα της η οποία εκτός από νέα για την Peugeot φιλοδοξεί να διασαλεύσει την συνήθη τάξη των παραδοσιακών κατηγοριών χάρη στην αισθητική του πρωτοπορία και τις συνολικά επιβλητικές του προδιαγραφές
Mε τον επίσημο τίτλο του «δυναμικού fastback» αλλά πολλά περισσότερα από το συγκεκριμένο όρο στις σχεδιαστικές αποσκευές του, το 408 επιστρέφει ιδωμένο με ένα εντελώς νέο σκεπτικό ως η νέα προσθήκη της γκάμας της Peugeot, παίρνοντας θέση ανάμεσα σε 508 και 4008.
Πλην των όσων αυταπόδεικτων δηλώνει η εμφάνισή του η οποία οδηγεί ένα βήμα μπροστά το καινοτόμο σκεπτικό που έχει υιοθετήσει η γαλλική φίρμα τα τελευταία χρόνια, το 408 δίνει έμφαση τόσο στο στυλό όσο και στο δίπτυχο πρακτικότητας και χρηστικότητας χάρη στην hatchback θύρα αποσκευών, αλλά και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος που συνδυαστικά και με τα υπόλοιπα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του το καθιστούν κυριολεκτικά μοναδικό.
Διαβάστε επίσης: Prodrive P25 Impreza: Στα χρόνια της αθωότητας
Σε αντίθεση με την εμφάνιση που πραγματικά αποτελεί κάτι το καινούριο, η τεχνολογία όπου βασίζεται είναι γνώριμη και εγνωσμένου κύρους καθώς στην αθέατη πλευρά του βρίσκεται η αρχιτεκτονική EMP2.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το νέο 408 θα είναι αρχικά διαθέσιμο με μια μοναδική συμβατική έκδοση με κινητήρα βενζίνης και δύο plug-in υβριδικές.
Αναλυτικότερα, την βενζινοκίνητη έκδοση θα εφοδιάζει ο turbo κινητήρας του 1,2 λίτρου αποδίδοντας 130 ίππους ενώ οι plug-in υβριδικές θα αποδίδουν 180 και 225 ίππους αντίστοιχα.
Πρόκειται για την ίδια τεχνολογία που εφοδιάζει ήδη αρκετά μοντέλα της Peugeot και του ομίλου Stellantis και συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 12,4 kWh. Για την φόρτιση της τελευταίας απαιτείται μία ώρα και 55 λεπτά σε wallbox 7kW.
Προς το παρόν δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα επίσημα στοιχεία που αφορούν τις επιδόσεις και τα μεγέθη αυτονομίας καθώς εκκρεμεί η έγκριση τύπου ωστόσο με δεδομένο ότι τα 508 και 3008 που εφοδιάζονται με την ίδια plug-in υβριδική τεχνολογία, υπόσχονται ηλεκτρική αυτονομία περί τα 60 χλμ. κάτι ανάλογο αναμένεται να ισχύσει και στην περίπτωση του 408.
Ανεξαρτήτως επιλογής κινητήρα όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της Peugeot ενώ ο χρόνος επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε περίπου 10,0 δευτερόλεπτα για την βενζινοκίνητη έκδοση και σε περίπου 8,5 δευτερόλεπτα για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Εκτός από την καινοτόμο σχεδίαση το 408 υπόσχεται και πρωτόγνωρη άνεση χάρη στις γενναιόδωρες διαστάσεις του οι οποίες συνοψίζονται σε 4,69 μέτρα μήκος, 1,86 μέτρα πλάτος και μόλις 1,48 ύψος. Την εικόνα μεγεθών συμπληρώνει το μεταξόνιο των 2,79 μέτρων το οποίο συνδυαστικά με την ευρηματική διάταξη προσφέρει περισσότερη άνεση από κάθε άλλο μοντέλο της Peugeοt καθώς όπως σημειώνει η γαλλική φίρμα, ο χώρος των 18,8 εκατοστών για τα κάτω άκρα των επιβατών του πίσω καθίσματος είναι μεγαλύτερος από κάθε άλλο μοντέλο της γκάμας.
Σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα ο χώρος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 536 λίτρα και φτάνει έως τα 1.611 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Στις plug-in υβριδικές εκδόσεις ο όγκος ξεκινά από τα 471 λίτρα λόγω της μπαταρίας.
Στο κέντρο του ταμπλό παίρνει η νεότερη εκδοχή του i-Cockpit όπως εμφανίστηκε στο 308 η οποία έγκειται σε μια οθόνη 10,0 ιντσών για το infotainment η οποία συμπληρώνεται από τους νέους διακόπτες αφής piano χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα ενώ την εικόνα συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Να σημειωθεί ότι στη νέα εκδοχή του επιτρέπει την σύνδεση δύο smartphone και την αποθήκευση περισσότερων προφίλ ενώ τη συνδεσιμότητα εξασφαλίζουν επίσης τέσσερις θύρες USB. Επιπλέον διατίθεται σύστημα επαγωγικής φόρτισης, ενώ το infotainment είναι διαχειρίσιμο και με φωνητικές εντολές και επιδέχεται over the air updates.
Στον εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνονται ενεργό cruise control, σύστημα νυχτερινής ορατότητας, ελέγχου τυφλών σημείων και προειδοποίησης ενδεχόμενου ατυχήματος κατά την οπισθοπορεία που τροφοδοτούνται με δεδομένα από έξι κάμερες και εννέα ραντάρ.
H παραγωγή του νέου 408 θα ξεκινήσει από το 2023 ενώ όπως έχει ήδη ανακοινώσει η γαλλική φίρμα, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προστεθεί στην γκάμα και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Επίσης, όπως σημειώνουν οι Γάλλοι, σε δεύτερο χρόνο η έκδοση βενζίνης θα αναβαθμιστεί ενσωματώνοντας σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.