Σε αντίθεση με το παρελθόν του, το νέο RX δεν θα διατεθεί με τρεις σειρές καθισμάτων, υπογραμμίζοντας τον premium προσανατολισμό του και αφήνοντας χώρο για ένα νέο, επταθέσιο μοντέλο δια χειρός Lexus όσο και… Toyota
H επταθέσια έκδοση του RX είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 2107 στην έκθεση του Λος Άντζελες για να αποτελέσει, λίγο αργότερα μέλος της γκάμας της τέταρτης γενιάς του. Όπως όμως όλα δείχνουν η παράλειψη αναφοράς στο επταθέσιο μοντέλο κατά την παρουσίαση της νέας, πέμπτης γενιάς του που αποκαλύφθηκε μόλις προ ολίγων 24ωρών κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν καθώς όπως διευκρίνισε εκπρόσωπος της Lexus, δεν πρόκειται να υπάρξει επταθέσια, “L” έκδοση του RX ούτε για την Ευρώπη αλλά ούτε και για τις ΗΠΑ.
Το «κενό» αναμένεται να αναπληρώσει ένα νέο μοντέλο ονόματι TX το οποίο εξελίσσεται ήδη από τον όμιλο Toyota και θα κυκλοφορήσει τόσο ως μοντέλο της Lexus όσο και με τα σήματα της Toyota.
Aν και προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία για το νέο «διπλό» μοντέλο, οι πρώτες συστάσεις το θέλουν (αναμενόμενα) σχεδιασμένο με βάση τις απαιτήσεις της αμερικανικής αγοράς. Όταν το ΤΧ γίνει πραγματικότητα θα τοποθετηθεί στην γκάμα της Lexus πάνω από το RX ενώ με δεδομένες την τάση, θα είναι εξίσου διαθέσιμο σε υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι θα λείψει και η συμβατική λόγω της στόχευσής του στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
Σε ό,τι αφορά την εδώ πλευρά του Aτλαντικού και το νέο RX υπενθυμίζεται ότι στην Ευρώπη θα διατεθεί αποκλειστικά με υβριδική τεχνολογία.
Αναλυτικότερα, εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί ο συνδυασμός ενός τετρακύλινδρου κινητήρα 2,5 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και μια compact μπαταρία σε διαμόρφωση 245 ίππων και 335 Nm ροπής. Εφοδιάζει την έκδοση 350h η οποία επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα και περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 143 γρ./χλμ.
Τη σκυτάλη παίρνει η plug-in υβριδική έκδοση 450h+ η οποία αξιοποιεί τον ίδιο βενζινοκινητήρα σε συνδυασμό με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Η ισχύς διαμορφώνεται σε 306 ίππους με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί 7,0 δευτερόλεπτα. Το σύνολο συμπληρώνει το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων eCVT ενώ το κρίσιμο μέγεθος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μειώνεται δραστικά σε 24 γρ./χλμ. Η συγκεκριμένη έκδοση υπόσχεται επίσης αυτονομία 65 χλμ.
Η τρίτη και ισχυρότερη έκδοση του RX με τα διακριτικά 500h αξιοποιεί υβριδική τεχνολογία και συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 2,4 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την πρώτη υβριδική Lexus με πρωταγωνιστή turbo κινητήρα. Επίσης αξιοποιεί το ευφυές σύστημα τετρακίνησης Direct4 που εφοδιάζει το ηλεκτροκίνητο RZ. Η συνδυαστική ισχύς της έκδοσης ανέρχεται σε 372 ίππους και 645 Nm ροπής εξασφαλίζοντας στο ιαπωνικό SUV τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα. Αναμενόμενα η ισχυρότερη υβριδική έκδοση θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού F Sport το οποίο αποτελεί την πιο σπορ έκφραση των μοντέλων της Lexus.