Η Lexus αποκαλύπτει τη νέα γενιά του επιβλητικού SUV της το οποίο πραγματοποιεί την μετάβαση στην νέα αρχιτεκτονική GA-K και θα είναι διαθέσιμο στη γηραιά ήπειρο με δύο υβριδικές και μια plug-in υβριδική έκδοση
H ιαπωνική φίρμα αποκάλυψε την νέα, πέμπτη κατά σειρά γενιά του αειθαλούς RX το οποίο συμβαδίζοντας με τις επιταγές των καιρών θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις.
Εκτός από το φουλ… της υβριδικής τεχνολογίας, το RX εντάσσεται στη νεότερη γενιά μοντέλων της Lexus όπου περιλαμβάνονται επίσης τα NX και ηλεκτρικό RΖ και επενδύουν σε μια πιο ρηξικέλευθη και συναισθηματική σχεδίαση.
Συνδυαστικά με τις εξασφαλίσεις της νέας αρχιτεκτονικής GA-K στην οποία έχει «μεταφερθεί», το νέο RX υπόσχεται μια ευνοϊκότερη για την άνεση και την χρηστικότητα διάταξη.
Η νέα πλατφόρμα έχει συμβάλλει στην μείωση του συνολικού βάρους κατά περίπου 90 κιλά, ενώ έχει επιτρέψει και την αύξηση του μεταξονίου κατά 6,0 εκατοστά. Αυξημένο κατά 2,5 εκατοστά είναι και το πλάτος ενώ αντιθέτως το ύψος μειώνεται οριακά κατά 1,0 εκατοστό. Απαράλλακτο μένει το μήκος στα 4,89 μέτρα.
Σε ό,τι αφορά την αισθητική του το RX διαθέτει μια νέα εκδοχή της γρίλιας της Lexus σε σχήμα κλεψύδρας η οποία ανάλογα την έκδοση μεταβάλλει το… περιεχόμενο της υιοθετώντας μια κυψελοειδή μορφή στις σπορ εκδόσεις F Sport.
Σε προφίλ η σιλουέτα του RX ξεχωρίζει από τους εντονότερους θόλους, τις ανάγλυφες πτυχώσεις και την χαρακτηριστική «αδιόρατη» σχεδίαση στις τρίτες κολώνες. Στο πίσω τμήμα το ιαπωνικό SUV υιοθετεί φωτιστικά σώματα που καταλαμβάνουν όλο το πλάτος όπως επιβάλλουν οι σύγχρονες επιταγές.
Στο εσωτερικό του RX, κυριαρχεί το νέο, χαμηλότερα τοποθετημένο infotainment το οποίο είναι διαθέσιμο με διαγώνιο έως και 14 ιντσών. Στις διαθέσιμες επιλογές περιλαμβάνονται επίσης πανοραμική ηλιοροφή και head-up display ενώ οι δυνητικοί ιδιοκτήτες του θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε έξι αποχρώσεις για τις επενδύσεις από δέρμα. Να σημειωθεί ότι για την εξωτερική της εμφάνιση οι επιλογές ανέρχονται σε δέκα.
Το νέο RX επωφελείται από την ολιστική σουίτα συστημάτων ασφαλείας Safety System+ 3.0 που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα αυτόνομης πέδησης με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών το οποίο λειτουργεί επικουρικά στον οδηγό και σε διασταυρώσεις, ενεργό cruise control που συνεργάζεται με το GPS μειώνοντας την ταχύτητα στις στροφές, ενεργό σύστημα αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας καθώς και το προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Advanced Park.
Σε ό,τι αφορά την αποκλειστικά υβριδικής τεχνολογίας γκάμα κινητήρων, εφαλτήριο αποτελεί ο συνδυασμός ενός τετρακύλινδρου κινητήρα 2,5 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και μια compact μπαταρία σε διαμόρφωση 245 ίππων και 335 Nm ροπής. Εφοδιάζει την έκδοση 350h η οποία επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα και περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 143 γρ./χλμ.
Τη σκυτάλη παίρνει η plug-in υβριδική έκδοση 450h+ η οποία αξιοποιεί τον ίδιο βενζινοκινητήρα σε συνδυασμό με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Η ισχύς διαμορφώνεται σε 306 ίππους με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί 7,0 δευτερόλεπτα. Το σύνολο συμπληρώνει το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων eCVT ενώ το κρίσιμο μέγεθος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μειώνεται δραστικά σε 24 γρ./χλμ. Η συγκεκριμένη έκδοση υπόσχεται επίσης αυτονομία 65 χλμ.
Η τρίτη και ισχυρότερη έκδοση του RX με τα διακριτικά 500h αξιοποιεί υβριδική τεχνολογία και συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 2,4 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την πρώτη υβριδική Lexus με πρωταγωνιστή turbo κινητήρα. Επίσης αξιοποιεί το ευφυές σύστημα τετρακίνησης Direct4 που εφοδιάζει το ηλεκτροκίνητο RZ. Η συνδυαστική ισχύς της έκδοσης ανέρχεται σε 372 ίππους και 645 Nm ροπής εξασφαλίζοντας στο ιαπωνικό SUV τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα. Αναμενόμενα η ισχυρότερη υβριδική έκδοση θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού F Sport το οποίο αποτελεί την πιο σπορ έκφραση των μοντέλων της Lexus.