ΒMW M4 CSL: Σκληρός πυρήνας

ΒMW M4 CSL: Σκληρός πυρήνας

Η βαυαρική φίρμα επέλεξε να γιορτάσει τα 50 γενέθλια του τμήματος Μ με τα αποκαλυπτήρια της αγωνιστικών προδιαγραφών όσο και ισχυρότερης παραλλαγής της Μ4 με τα διακριτικά CSL

Φέτος ο εσωτερικός βελτιωτικός οίκος της BMW συμπληρώνει μισό αιώνα Μ δημιουργιών και η BMW αποφάσισε να το γιορτάσει αυξάνοντας τον αριθμό εκδόσεων Μ που θα παρουσιάσει την χρονιά που διανύουμε.

  Σε αυτό το εορταστικό κλίμα εντάσσεται και η νέα ακόμα πιο σκληροπυρηνική έκδοση της Μ4 η οποία θα τεθεί επικεφαλής της γκάμας του μοντέλου επωφελούμενη από ένα ισχυρότερο κινητήρα, βελτιώσεις στο πλαίσιο και στο εσωτερικό που να ευνοούν την κίνηση σε πίστα και τις αγωνιστικές επιδιώξεις, ένα αναλόγως επιθετικό bodykit, αλλά και χαμηλότερο βάρος όπως επιβάλλουν οι συνήθειες των διακριτικών CSL- όπου L=Lightweight. 

Eν προκειμένω το βάρος της Μ4 CSL σταματά στα 1.625 κιλά, είναι δηλαδή κατά 100 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή Μ4 χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος στο αμάξωμα. Ειδικότερα, οροφή, καπό και πέμπτη πόρτα κατασκευάζονται από το συγκεκριμένο υλικό που αφθονεί επίσης στα αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και στις λεπτομέρειες προσφέροντας και στην οπτική αναβάθμιση.

Υπό το σκεπτικό του περιορισμού του βάρους η έκδοση εφοδιάζονται ως standard με carbon κεραμικά δισκόφρενα, νέους τροχούς 21 ιντσών ελαφρού κράματος καθώς μια ανασχεδιασμένη ανάρτηση η οποία εκτός από μια πιο αιχμηρή και σπορ οδική συμπεριφορά συντείνει επίσης και στο χαμηλότερο βάρος. 

Για λόγους που έχουν να κάνουν με την ενίσχυση της στρεπτικής ακαμψίας του πλαίσιου και κατ΄επέκταση της δυναμικής ευελιξίας της CSL, οι μηχανικοί της BMW έχουν αξιοποιήσει νέες βάσεις στήριξης για τον κινητήρα και έχουν προσθέσει δοκούς από αλουμίνιο κάτω από το καπό. 

Εκεί βρίσκεται μια αναβαθμισμένη εκδοχή του twin-turbo εξακύλινδρου σε ευθεία διάταξη κινητήρα 3,0 λίτρων της Μ4 η οποία αποδίδει πλέον 550 ίππους και 650 Nm ροπής χάρη στην αύξηση της πίεσης στον υπερσυμπιεστή από 1,7 σε 2,1 bar, τη νέα χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου αλλά και τις βελτιώσεις στο σύστημα εξαγωγής που πλέον διαθέτει στοιχεία από τιτάνιο προς όφελος και του μειωμένου βάρους. 

Αναμενόμενα λόγω της ισχύος και όχι μόνο, η M4 CSL δεν θα προσφέρει στις επιλογές της μηχανικό κιβώτιο αλλά το γνώριμο αυτόματο οκτώ σχέσεων της BMW το οποίο μεταδίδει την ισχύ αποκλειστικά στον πίσω άξονα. Με την συνδρομή συστήματος launch control και τα νέα αυξημένης πρόσφυσης ελαστικά το βαυαρικό coupe επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 306 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή.

Αναλόγως πολεμική είναι και η εικόνα στο εσωτερικό όπου επίσης κυριαρχούν τα ανθρακονήματα και τα νέα bucket καθίσματα. Για τους προφανείς λόγους που έχουν σχέση με τον προσανατολισμό της έκδοσης το σπορ μοντέλο στερείται πίσω καθισμάτων αλλά και ενός μέρους της ηχομόνωσης η οποία αφαιρέθηκε προς όφελος μιας πιο… συμμετοχικής ακουστικής εμπειρίας αλλά και για λόγους μείωσης του βάρους. 

Να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με την M4 Competition και τα δύο τμημάτων bucket καθίσματα που αποτελούν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, στην περίπτωση της CSL, τα μονοκόμματα bucket ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και συνδυάζονται με ζώνες έξι σημείων. 

Από την αναβάθμιση δεν έχει εξαιρεθεί ο ψηφιακός εξοπλισμός καθώς η CSL ενσωματώνει το γνωστό δίπτυχο πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και infotainment 10,25 ιντσών που αμφότερα ενσωματώνουν νέες ενδείξεις και γραφικά που προκύπτουν από τον προσανατολισμό της έκδοσης καθώς και την εφαρμογή Drive Professional η οποία επιτρέπει στον οδηγό να καταγράφει χρόνους επιδόσεις αλλά και να παρακολουθήσει την ανάλυση δεδομένων ενός drift.

Στις προδιαγραφές της συμπεριλαμβάνονται επίσης ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, σύστημα διεύθυνσης μεταβλητού λόγου, φρένα με την υπογραφή Μ ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλλαγές στην ανάρτηση μειώνουν την απόσταση από το έδαφος κατά 8,0 χιλιοστά σε σχέση με την M4 Competition. 

H ανάρτηση η οποία επωφελείται από αμορτισέρ με βοηθητικά ελατήρια, νέους συνδέσμους που εγγυώνται περισσότερη ακρίβεια αλλά και αρνητική γωνία camber στον μπροστινό άξονα όπως επιβάλλει ο αγωνιστικός προσανατολισμός της έκδοσης.

Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι διαχειρίσιμες ηλεκτρονικά μέσω των προγραμμάτων Comfort, Sport και Sport Plus ενώ το παλμαρέ της M4 CSL συμπληρώνει ενός αναβαθμισμένου συστήματος M Traction το οποίο προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές για βέλτιστη πρόσφυση υπό πίεση σε συνθήκες πίστας. 

Πλην των χαρακτηριστικών και των προδιαγραφών, ίσως ενδεικτικότερο όλων είναι ότι η Μ4 CSL έχει ήδη καταγράψει χρόνο 7 λεπτών και 15,667 δευτερολέπτων στο πεδίο του Nurburgring, μέγεθος που την τοποθετεί στην κορυφή όλων των BMW που κατά καιρούς έχουν δοκιμάσει να δαμάσουν την Πράσινη Κόλαση. Bέβαια, όπως ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις, η BMW M4 CSL απευθύνεται σε εξαιρετικά λίγους καθώς η βαυαρική φίρμα έχει ανακοινώσει ότι η παραγωγή της θα περιοριστεί  σε 1.000 αντίτυπα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ