Renault Scenic Vision Concept: Σε νέα εποχή

Renault Scenic Vision Concept: Σε νέα εποχή

Η γαλλική φίρμα δίνει με ένα πρωτότυπο μοντέλο μια πρώτη γεύση από την ολική επαναφορά του Scenic ως SUV το οποίο ως concept υιοθετεί υδρογονοκίνητη τεχνολογία και ένα φουτουριστικό εσωτερικό

Η Renault αποφάσισε να μετασχηματίσει το Scenic που, όπως όλα δείχνουν, θα απαρνηθεί τις MPV ρίζες του προς όφελος ενός C-SUV την αθέατη πλευρά του οποίου θα καταλάβει αμιγώς ηλεκτροκίνητη τεχνολογία. Σύμφωνα με τις συστάσεις το νέο μοντέλο θα κάνει την εμφάνισή του ως έκδοση παραγωγής το 2024.

Mέχρι τότε η Renault αποκαλύπτει ένα πρωτότυπο μοντέλο με την ονομασία Scenic Vision και την υπογραφή του επικεφαλής σχεδιασμού της γαλλικής φίρμας, Gilles Vidal. Ο ίδιος σημειώνει ότι το concept θα είναι «έως και κατά 90% όμοιο» με την τελική έκδοση παραγωγής. 

Δεν αναμένεται να ισχύσει το ίδιο για την τεχνολογία του concept car σε ό,τι αφορά το κινητήριο σύνολο και φυσικά για το εσωτερικό του μοντέλου που υπακούει στους κανόνες εντυπωσιασμού όπως επιβάλλουν οι συνήθειες του είδους.

Πλην των σχεδιαστικών του χαρακτηριστικών, το Vision Concept αναλαμβάνει να εκφράσει τις συνολικές προθέσεις της Renault σε ό,τι αφορά τις πρακτικές βιωσιμότητας. Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό αποτελείται κατά 70% από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες ενώ έως και το 90% των υλικών θα μπορούσε δυνητικά να ανακυκλωθεί αφού το μοντέλο ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του. 

Στην αθέατη πλευρά του πρωτοτύπου βρίσκεται μια περίτεχνη πλατφόρμα που φιλοξενεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Βέβαια στην έκδοση παραγωγής δεν θα ισχύσει κάτι τέτοιο καθώς αναμένεται να αξιοποιήσει την πλατφόρμα CMF-EV, την αρχιτεκτονική όπου βασίζονται ήδη τα Megane E-Tech Electric και το Nissan Ariya. Αναμένεται να φιλοξενεί μπαταρία 90 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 480 χλμ. 

Επιστρέφοντας στο concept car και την σοφιστικέ τεχνολογία του, αξιοποιεί κυψέλες καυσίμου σε συνδυασμό με ένα τοποθετημένο στο πίσω τμήμα ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 218 ίππων. Το σύνολο συμπληρώνει μια μπαταρία 40 kWh, αντίστοιχης τεχνολογίας του Megane E-Tech μιας και η ιδιαιτερότητα του συνόλου έγκειται στην χρήση του ηλεκτροκινητήρα και ως range extender, όταν εξαντλείται η ενέργεια της μπαταρίας. 

H μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί τόσο μέσω πρίζας όσο και μέσω του συστήματος κυψελών καυσίμου 15 kW που τοποθετείται στο πίσω τμήμα του πατώματος. Το τελευταίο τροφοδοτείται από μια δεξαμενή υδρογόνου υπό πίεση η οποία βρίσκεται στο μπροστινό τμήμα και είναι ελαφρύτερη σε σχέση με αυτές που χρησιμοποιούνται στα τυπικά υδρογονοκίνητα χάρη στην συνύπαρξή της με τις μπαταρίες.

Η γαλλική φίρμα υποστηρίζει ότι με την προϋπόθεση ότι υπάρχει επαρκές δίκτυο ανεφοδιασμού, το συγκεκριμένο σύνολο θα εξασφαλίζει συνολική αυτονομία που θα ξεπερνά τα 800 χλμ. με ένα ανεφοδιασμό σε υδρογόνο διάρκειας πέντε λεπτών.

Από πλευράς διαστάσεων, το Vision Concept έχει μήκος 4,49 μέτρων και μεταξόνιο 2,835 μέτρων, εξασφαλίζοντας γενναιόδωρους χώρους στο εσωτερικό που υιοθετεί μια φουτουριστική σχεδίαση όπως επιβάλλουν οι συνήθειες των concept.

H διάταξη που έχει επιλεγεί είναι τετραθέσια ενώ το 100% των υλικών είναι προϊόντα ανακύκλωσης. Μια λεπτομέρεια που ξεχωρίζει είναι η χρήση ορισμένων διχρωϊκών γυάλινων επιφανειών που δημιουργούν ένα εφέ ουράνιου τόξου αναλόγως με την οπτική γωνία που το κοιτάζει κανείς. 

Το παλμαρέ του εξοπλισμού συμπληρώνουν στοιχεία όπως σύστημα αναγνώρισης προσώπου το οποίο τοποθετείται σε όλα τα καθίσματα και ουσιαστικά αναγνωρίζει τους επιβαίνοντες, φροντίζοντας να επαναφέρει τις ρυθμίσεις που έχουν επιλέξει σε ό,τι αφορά τα καθίσματα, αλλά και το σύστημα ψυχαγωγίας που χωρίζεται σε τέσσερις οθόνες οι οποίες μπορούν να παραμετροποιηθούν αναλόγως με τις προτιμήσεις του κάθε επιβαίνοντα. Συνολικά ο θάλαμος επιβατών περιλαμβάνει 10 οθόνες widget για την παραμετροποίηση των ψηφιακών δυνατοτήτων του.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ