Ο ιταλικός οίκος υπογράφει σχεδιαστικά ένα καινοτόμο υδρογονοκίνητο SUV της ΝΑΜΧ με τεχνολογία που φιλοδοξεί να συμβάλλει στην διάδοση του υδρογόνου
Μια αφροευρωπαϊκή κοινοπραξία ονόματι ΝΑΜΧ, παρουσιάζει τη δική της εκδοχή για την ηλεκτροκίνηση του μέλλοντος η οποία «περνάει» από το υδρογόνο και έχει την επίζηλη αισθητική υπογραφή του οίκου Pinifarina.
To NAMX HUV, όπως ονομάζεται το πρωτότυπο μοντέλο που θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του στην έκθεση του Παρισιού το προσεχές φθινόπωρο, εκτός της ιταλικής υπογραφής διαθέτει και ένα καινοτόμο σύστημα κυψελών καυσίμου με αποσπώμενες δεξαμενές που φιλοδοξούν να κάνουν πιο προσβάσιμα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν το υδρογόνο ως καύσιμο.
Αν και προς το παρόν η εταιρεία δεν δημοσιοποιεί λεπτομέρειες για τη λειτουργία της παραπάνω καινοτομίας, διευκρινίζει ότι οι δεξαμενές υδρογόνου που τοποθετούνται στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου είναι αποσπώμενες και κατ΄επέκταση επιτρέπουν την αντικατάστασή τους σε μερικά λεπτά. Το σκεπτικό της ΝΑΜΧ είναι το εν λόγω σύστημα να συνδυάζεται και με υπηρεσία παράδοσης καψουλών υδρογόνου, όπως ονομάζει τις δεξαμενές, κατ΄οίκον ή όπου αλλού βρίσκεται ο ιδιοκτήτης με στόχο την μέγιστη ευελιξία.
Αν όλα τα παραπάνω ακούγονται κάπως υπερβατικά η ΝΑΜΧ σχεδιάζει την παραγωγή του HUV από το 2025 και μάλιστα σε δύο εκδόσεις. Η πιο προσιτή θα αξιοποιεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ που θα κινεί τον πίσω άξονα αποδίδοντας 300 ίππους. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εκτιμάται ότι θα απαιτεί 6,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα θα διαμορφώνεται σε 200 χλμ./ώρα. Ακόμα σημαντικότερο όμως είναι ότι έχει ήδη οριστεί μια τάξη μεγέθους για το coupe SUV το οποίο θα ξεκινά κοντά στα 65.000 ευρώ.
Όσοι επιθυμούν υψηλότερες επιδόσεις θα υπάρξει και τετρακίνητη έκδοση με ισχύ 550 ίππων η οποία μειώνει τον χρόνο επιτάχυνσης για το sprint των «0-100» σε 4,5 δευτερόλεπτα, αυξάνει την μέγιστη ταχύτητα σε 250 χλμ./ώρα αλλά και την τιμή κατά περίπου 30.000 ευρώ.