Οι τρεις εταιρείες που αποτελούν τον «λαοφιλή» κορμό του γερμανικού ομίλου δίνουν τα πρώτα δείγματα γραφής των μοντέλων που θα τοποθετηθούν στην βάση της ηλεκτρικής γκάμας τους
Δεν αποτελεί μυστικό ότι ο γερμανικός όμιλος εξελίσσει μια μικρότερη ηλεκτρική πλατφόρμα με τον τίτλο MEB Small Platform η οποία στο μέλλον θα αναλάβει να φιλοξενήσει τα μικρότερα και πιο προσιτά ηλεκτροκίνητα μοντέλα για τις γκάμες των VW, Skoda και Seat-Cupra.
Πλέον ωστόσο τα πράγματα ή μάλλον… πιο συγκεκριμένα τα τρία επίμαχα μοντέλα δείχνουν να παίρνουν πιο σαφή μορφή μιας και ο γερμανικός όμιλος έδωσε στη δημοσιότητα τα πρώτα σκίτσα για τα ηλεκτρικά city cars που θα ενταχθούν στο προϊοντικό portfolio των τριών εταιρειών χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να ανακοινώνεται ένα σαφές χρονοδιάγραμμα. Το μόνο που αποκαλύπτεται είναι ότι τα τρία μοντέλα θα εμφανιστούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις.
Αυτό που διευκρινίζεται είναι ότι τα τρία μοντέλα θα λειτουργήσουν ως αντικαταστάτες των VW e-up, Skoda Citigo-e iV και Seat Mii καθώς και ότι θα κατασκευάζονται στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις του ομίλου στην Ισπανία.
Στο προκείμενο, το σκίτσο της VW δείχνει αρκετά διαφορετικό από το ID.Life Concept, το πρωτότυπο που η γερμανική φίρμα παρουσίασε στην έκθεση του Μονάχου το 2021 και το οποίο θα αποτελούσε τη βάση της ηλεκτρικής του γκάμας.
Κάποια στιγμή στη συνέχεια, υπήρξαν πληροφορίες ότι το entry-level ηλεκτρικό μοντέλο της VW δεν θα υπάκουγε τελικά στις τετραγωνισμένες γραμμές του ID.Life αλλά θα θυμίζει περισσότερο μια σμίκρυνση του ID.3, οι οποίες τελικώς επαληθεύονται κρίνοντας από το νέο σκίτσο.
Στην περίπτωση του σκίτσου που αφορά την ισπανική φίρμα, η αλήθεια είναι ότι δεν αποτελεί κάτι καινούριο μιας και ανταποκρίνεται επακριβώς στις γραμμές του UrbanRebel Concept δια χειρός Cupra το οποίο και ανέλαβε το 2021 να δώσει μια ιδέα για το αστικών προδιαγραφών μοντέλο που θα έπαιρνε θέση στη βάση της γκάμας της Cupra.
Βέβαια στην περίπτωση του UrbanRebel το σκεπτικό υπάκουε στις υψηλών επιδόσεων συνήθειες της Cupra τόσο σε ό,τι αφορά την αισθητική όσο και την ισχύ του που ξεπερνούσε τους 430 ίππους. Αναμενόμενα κάτι τέτοιο δεν θα ισχύσει στην έκδοση παραγωγής που θα ακολουθήσει πιο ρεαλιστικά μεγέθη χωρίς βέβαια να αποκλείεται η εξέλιξη μιας έκδοσης επιδόσεων. Αυτό που μένει να αποδειχθεί επίσης είναι κατά πόσο θα υπάρξει και ένα προϊοντικό αντίστοιχο με τα σήματα της Seat.
To πρακτικότερο μέλος της μελλοντικής ηλεκτρικής τριπλέτας θα είναι το μοντέλο της Skoda το οποίο θα υιοθετήσει μια πιο τετραγωνισμένη σχεδίαση προς όφελος της επιπλέον χρηστικότητας που είναι συνυφασμένη με τις συνήθειες και τις αξίες της τσεχικής φίρμας. Μια προσεκτική παρατήρηση στο σκίτσο της Skoda αποκαλύπτει επίσης ορισμένα περιπετειώδη στοιχεία όπως οι διογκωμένοι θόλοι και η υποψία προστατευτικών κάτι που συνηγορεί σε μια crossover έμπνευσης έκδοσης παραγωγής.
Όπως και να έχει με τα επιμέρους χαρακτηριστικά του κάθε μοντέλου, σε αντίθεση με τα μέχρι σήμερα ηλεκτρικά projects των VW, Seat και Skoda, η νέα πλατφόρμα όπου θα βασίζονται θα τοποθετεί τον ηλεκτρικό κινητήρα μπροστά ενώ η μετάδοση της κίνησης «μεταφέρεται» στον μπροστινό άξονα. Κοινή συνισταμένη και των τριών ηλεκτρικών μοντέλων θα αποτελεί επίσης η προσιτότητα καθώς οι τιμές τους αναμένεται να ξεκινούν από τα περίπου 20.000 ευρώ και θα φτάνουν έως περίπου τα 25.000 ευρώ.