Η γερμανική φίρμα τιμά το πλέον εμβληματικό μοντέλο της συνδυάζοντας έναν turbo κινητήρα με μηχανικό κιβώτιο και ρετρό αισθητική σε μια νέα μετα-ρετρό έκδοση με εξαιρετικά υψηλό τίμημα
To 2021 η Porsche παρουσίασε την γοητευτική 911 Targa 4S Heritage Design Edition, εγκαινιάζοντας μια νέα σειρά ειδικών εκδόσεων με απευθείας αναφορές στην παράδοση του μοντέλου που αποτελεί τον πυρήνα της.
Πλέον δίνει την συνέχεια με την μορφή της 911 Sport Classic, μιας έκδοσης που συνδυάζει την σύγχρονη τεχνολογία του μοντέλου με την παράδοση φιλοδοξώντας να «αναβιώσει το πνεύμα των παλαιών Porsche, δημιουργώντας παράλληλα κάτι καινούριο».
Η αλήθεια είναι ότι η Porsche είχε παρουσιάσει και το 2009 μια ομώνυμη έκδοση, ωστόσο πλέον διευρύνει το σκεπτικό βάσει του οποίου δημιουργήθηκε η νέα 911 Sport Classic. Ξεκινώντας από την αισθητική της, η γερμανική φίρμα επέλεξε την Sport Grey απόχρωση η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης και αναμφίβολα αποπνέει έναν ρετρό χαρακτήρα.
Βέβαια, μην θέλοντας να δυσαρεστήσει τους δυνητικούς ιδιοκτήτες του μοντέλου, η Porsche θα προσφέρει εξίσου επιλογές σε μαύρη, μπλε και διαφορετική γκρι απόχρωση. Την εικόνα συμπληρώνουν τα γραφικά ρετρό αισθητικής που επίσης θα προσφέρουν την δυνατότητα επιλογής αριθμών ανάμεσα στο 0 και το 99. Αυτό που δεν αλλάζει είναι το αυτοκόλλητο Porsche που διατρέχει τα πλευρά του αμαξώματος.
Μία από τις πιο διακριτές διαφοροποιήσεις είναι η επάνοδος του ducktail spoiler στο πίσω τμήμα ως απευθείας αναφορά στην 911 RS 2.7 toy 1972. Φυσικά στην νέα εκδοχή του αποτελείται από ανθρακόνημα για λόγους εξοικονόμησης βάρους.
Μια ακόμα παραπομπή στο παρελθόν είναι οι τροχοί με σχεδιασμό σε στυλ Fuchs διάστασης 20 ή 21 ιντσών ενώ την εικόνα συμπληρώνουν τα σήματα «Porsche Exclusive Manufaktur» στη γρίλια και στο κάλυμμα του κινητήρα.
Αντίστοιχη είναι η ατμόσφαιρα και στο εσωτερικό με χαρακτηριστικότερη ρετρό πινελιά τις επενδύσεις πιε ντε πουλ που έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στην 911 του 1965. Διαφοροποιημένως ελαφρώς είναι και ο πίνακας οργάνων ο οποίος ενσωματώνει το λογότυπο Sport Classic και πράσινου χρώματος ενδείξεις όπως στην θρυλική 356. Το παζλ συμπληρώνει μια χρυσίζουσα πλακέτα μπροστά από την θέση του συνοδηγού η οποία φέρει τον ίδιο αριθμό με τα εξωτερικά γραφικά και το έμβλημα της Porsche.
Οι αναφορές στο παρελθόν δεν περιορίζονται μόνο σε αισθητικούς όρους καθώς η 911 Sport Classic εφοδιάζεται με twin-turbo επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 3,7 λίτρων ο οποίος αποδίδει 550 ίππους. Η ισχύς μεταδίδονται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός μηχανικού κιβωτίου επτά σχέσεων το οποίο η Porsche αποκαλεί το ισχυρότερο και ικανότερο που έχει εξοπλίσει ποτέ 911.
Ο κινητήρας βασίζεται στο turbo μοτέρ που εφοδιάζει την ομώνυμη τετρακίνητη έκδοση αν και στην προκειμένη περίπτωση δεν συνδυάζεται με τις εισαγωγές αέρα της Turbo. H μικρότερη ισχύς σε σχέση με την Turbo των 580 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο δεν σημαίνει και μικρότερες επιδόσεις καθώς η Porsche έχει χρησιμοποιήσει κάθε μέσο προκειμένου η Sport Classic να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα.
Στα παραπάνω μέσα συγκαταλέγεται η εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και η απογύμνωση της καμπίνας από ένα μέρος της ηχομόνωσης με στόχο ένα όσο το δυνατόν χαμηλότερο βάρος. Η αφαίρεση της ηχομόνωσης αναμένεται να επιδράσει και σε ένα δυνατότερο soundtrack από την σπορ εξάτμιση η οποία συγκαταλέγεται στα χαρακτηριστικά της έκδοσης.
Παρά την ρετρό αισθητική, η 911 Sport Classic διαθέτει το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ανάρτησης PASM αν και τροποποιημένο προκειμένου να υποστηρίζει καλύτερα τον πισωκίνητο χαρακτήρα της έκδοσης ενώ την εικόνα συμπληρώνουν κεραμικά δισκόφρενα.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, η 911 Sport Classic θα κατασκευαστεί σε 1.250 αντίτυπα με τιμή εκκίνησης περίπου 250.000 ευρώ.