H ιαπωνική φίρμα επιβεβαίωσε την επικείμενη παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου crossover RZ το οποιο θα μοιράζεται πολλά κοινά με το Toyota bZ4X
Στις 20 Απριλίου θα παρουσιαστεί επισήμως το RZ 450e, το πρώτο μοντέλο της Lexus, σχεδιασμένο εξαρχής ως ηλεκτροκίνητο μοντέλο το οποίο θα μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το ήδη γνωστό Toyota bZ4X.
Aν και η νέα ανακοίνωση δεν συνοδεύεται από νέα στοιχεία για το ηλεκτρικό crossover, προηγούμενα στοιχεία που έχουν δοθεί στο φως της δημοσιότητας δίνει μια σαφή εικόνα για το νέο μοντέλο.
Σύμφωνα με αυτά, έχοντας ως αφετηρία την πλατφόρμα e-TNGA και ανάλογο μέγεθος με το πρόσφατο Toyota bZ4X, το Lexus RZ αν και επενδύει σε μια σαφώς πιο αιχμηρή και επιθετική αισθητική στα συνήθη πρότυπα της Lexus, υιοθετώντας πιο περίτεχνα μοτίβα.
Επίσης, αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν εικόνες από το εσωτερικό του RZ, αναμένεται μια διαφορετική προσέγγιση από το ομογάλακτο μοντέλο της Toyota, η οποία επιφυλάσσει πολύ περισσότερη τεχνολογία τόσο σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές διατυπώσεις όσο και τα συστήματα υποβοήθησης, στοιχειοθετώντας με αυτόν τον τρόπο την θέση της Lexus ως premium φίρμας.
Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, δεδομένα ανάμεσα στις επιλογές του RZ θα βρεθεί το σύνολο που έχει ανακοινωθεί για το Toyota bZ4X το οποίο προσφέρεται σε δύο διαμορφώσεις, δικίνητη και τετρακίνητη με απόδοση 204 και 218 ίππων.
Η μπαταρία που συμπληρώνει το ηλεκτρικό σύνολο έχει απόδοση 71,4 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία 500 χλμ.
Κάτι ανάλογο αναμένεται να ισχύσει και για το compact SUV της Lexus που ωστόσο δεν αποκλείεται να διευρύνει τις παραπάνω επιλογές στοχεύοντας σε περισσότερη ισχύ ή και αυτονομία.
Αυτό που δεδομένα δεν πρόκειται να αλλάξει σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο της Toyota, είναι το σύστημα τετρακίνησης Direct4 το οποίο, αξιοποιώντας δεδομένα από το σύστημα διεύθυνσης, το δεξί πεντάλ και με τη συνδρομή αισθητήρων, αξιολογώντας τις συνθήκες που επικρατούν, θα μπορεί να μεταβάλλει την κατανομή ροπής διοχετεύοντας την όπου απαιτείται και σε διάφορες διαμορφώσεις. Με αυτό τον τρόπο, το αυτοκίνητο μπορεί ουσιαστικά να μετατραπεί από δικίνητο-εμπροσθοκίνητο σε δικίνητο-πισωκίνητο ή τετρακίνητο σε κλάσματα δευτερολέπτου.
Σύμφωνα με την Lexus το συγκεκριμένο σύστημα εκτός από την πρόσφυση που υπόσχεται, μπορεί να βελτιώσει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης steer -by-wire σε βαθμό που ο οδηγός θα μπορεί να πραγματοποιήσει αναστροφή, στρέφοντας το τιμόνι μόνο κατά 150 μοίρες.
Θεωρητικά, στην περίπτωση της Lexus, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει την αντικατάσταση του παραδοσιακού στρογγυλού τιμονιού με ένα παραλληλόγραμμο το οποίο θα δίνει μια διαφορετικά σπορ διάσταση στο συνολικό χαρακτήρα, σχεδιαστικό και μη του εσωτερικού, και που δεδομένα θα συμπεριληφθεί στις επιλογές όπως ήδη έχουν ανακοινώσει οι Ιάπωνες.