Η έκδοση παραγωγής του επιβλητικού ηλεκτροκίνητου πρωτότυπου που η κορεατική φίρμα παρουσίασε πέρυσι στην έκθεση του Λος Άντζελες θα διατεθεί τελικά και στην ευρωπαϊκή επικράτεια παίρνοντας θέση στην κεφαλή της γκάμας της
Aν και αρχικά, όταν η ΚΙΑ παρουσίασε το EV9 στην έκθεση του Λος Άντζελες είχε δηλώσει ότι πρόκειται για ένα SUV που έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες της αμερικανικής αγοράς ως ηλεκτρικό ισοδύναμο του αντίστοιχου μεγέθους Telluride, η αυξημένη ζήτηση για EV στην Ευρώπη, θα κάνει τελικώς το SUV μοντέλο να διασχίσει τον Ατλαντικό.
Αν και το μήκος των 4,93 μέτρων το οποίο «κρύβει» ένα μεταξόνιο 3,1 μέτρων συνεπάγεται μια τάξη μεγέθους έξω από τις ευρωπαϊκές compact συνήθειες η απόφαση της ΚΙΑ προφανώς αιτιολογείται από την ανάγκη για ένα halo μοντέλο που θα τεθεί ως επικεφαλής της γκάμας της, φιλοδοξώντας να κερδίσει καταναλωτές από τους καθιερωμένους παίκτες στην κατηγορία των μεγάλων SUV και παράλληλα να βοηθήσει στην οικοδόμηση μιας νέας εικόνας για την κορεατική φίρμα.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική συνδυάζεται και με κύκλωμα 800 Volt το οποίο επιτρέπει την επαναφόρτιση των μπαταριών σε υπερταχυφορτιστές έως 350 kW.
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό σύνολο, η πλειονότητα των εκδόσεων του EV9 αναμένεται να αξιοποιεί μια διάταξη από δύο μοτέρ, ένα για κάθε άξονα, που θα τους εξασφαλίζουν και τετρακίνηση αν και θα υπάρξει και βασική πισωκίνητη έκδοση με ένα μόνο ηλεκτρικό μοτέρ.
Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει σε σχέση με το concept car είναι η αισθητική η οποία θα διατηρήσει την ιδιάζουσα σχεδιαστική γλώσσα όπου υπακούει. Στα στοιχεία που αναμένεται να μείνουν αυτούσια, εκτός από το τη γεωμετρία του αμαξώματος που θα παραμείνει ίδια, συγκαταλέγονται επίσης η ψηφιακή εκδοχή του “tiger face”, της όψης των μοντέλων της ΚΙΑ η οποία στην προκειμένη περίπτωση ενσωματώνει «κρυμμένα» LED που αλλάζουν γραφικά. Αντιθέτως, δεν αναμένεται να διατηρηθούν οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες χωρίς κολώνα. Αυτό που επίσης θα επιβιώσει κατά κάποιο τρόπο στην έκδοση παραγωγής είναι η μίνιμαλ προσέγγιση του εσωτερικού το οποίο θα δίνει έμφαση στην ευρυχωρία αλλά και στην ψηφιακή τεχνολογία.
Το παρών στην έκδοση παραγωγής θα δώσει και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της ΚΙΑ, Αutomode το οποίο θα επιδέχεται αναβαθμίσεις over-the-air, αποκτώντας περισσότερες δυνατότητες με τον χρόνο και βάσει των αλλαγών της σχετικής νομοθεσίας.
Με την ίδια ακριβώς μέθοδο, των over the air αναβαθμίσεων, η KIA θα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες και on demand υπηρεσίες στους ιδιοκτήτες του EV9 που θα μπορούν να εμπλουτίζουν προοδευτικά τις λειτουργικότητες σε κάθε τομέα χωρίς να χρειάζεται να το κάνουν εξαρχής με την αγορά του μοντέλου.