Ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής απέδωσε την κορυφαία διάκριση στο ηλεκτροκίνητο crossover της Renault αλλά και στα VW Taigo και Polo και Lexus NX
Αν και ο τελευταίος κύκλος δοκιμών του 2021 είχε μάλλον δυσάρεστα αποτελέσματα για την Renault καθώς το ηλεκτρικό Ζoe βαθμολογήθηκε με 0 αστέρια, ο πρώτος του 2022 αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευοίωνος για τη νέα ηλεκτρική εποχή της γαλλικής φίρμας καθώς το νέο Megane E-Tech Electric αξιολογήθηκε με την κορυφαία διάκριση της ευρωπαϊκής αρχής.
Πέντε αστέρια απέσπασαν επίσης τo coupe SUV VW Taigo, το ανανεωμένο Polo καθώς και το Lexus NX τα οποία αποτέλεσαν επίσης μέρος του συγκεκριμένου κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης.
Αναλυτικά σε ό,τι αφορά τις βαθμολογίες των μοντέλων που «αρίστευσαν», το Renault Megane E-Tech απέσπασε 85% στην κατηγορία ενηλίκων επιβαινόντων, 88% σε αυτήν της προστασίας παιδιών, 65% στην κατηγορία προστασίας πεζών και ποδηλατών σε ενδεχόμενο ατύχημα και 79% στην κατηγορία όπου αξιολογούνται τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης.
Στην περίπτωση του ανανεωμένου Polo οι βαθμολογίες ανήλθαν σε 94% για την προστασία των ενηλίκων επιβαινόντων, 80% σε αυτήν της προστασίας παιδιών και 70% τόσο για την κατηγορία προστασίας πεζών όσο και των περιφερειακών συστημάτων ασφάλειας. Το «συγγενές» VW Taigo κατέγραψε με τη σειρά του επίσης 94% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβαινόντων, 84% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 71% στην κατηγορία προστασίας πεζών και ποδηλατών και 70% σε αυτήν βαθμολογούνται τα περιφερειακά συστήματα ασφάλειας.
Πεντάστερο αναδείχθηκε και το Lexus NX το οποίο απέσπασε 83% για την προστασία που προσφέρει σε ενηλίκους επιβαίνοντες, 87% για την προσφερόμενη προστασία σε παιδιά, 83% σε ό,τι αφορά την προστασία πεζού από ενδεχόμενο τραυματισμό σε περίπτωση ατυχήματος και 91% σε ότι αφορά την πληρότητα των συστημάτων ασφάλειας και την αποτελεσματικότητά τους.
Μοναδική εξαίρεση στον πεντάστερο κανόνα του συγκεκριμένου κύκλου δοκιμών αποτέλεσε η BMW Σειρά 2 Coupe που αξιολογήθηκε με τέσσερα αστέρια λόγω της υπολειπόμενης αποτελεσματικότητας του συστήματος αυτόνομης πέδησης με το οποίο εφοδιάζεται. Συγκεκριμένα το εν λόγω σύστημα κρίθηκε μεν ότι αντιδρά ως όφειλε έναντι ενδεχόμενων ατυχημάτων με άλλα αυτοκίνητα και πεζούς αλλά υπολειπόταν στο υποθετικό σενάριο δικυκλιστή που διασχίζει κάθετα το οδόστρωμα.
Αναλυτικά οι βαθμολογίες για το βαυαρικό coupe διαμορφώθηκαν σε 82% για την προστασία ενηλίκων επιβαινόντων, 81% για την προστασία παιδιών, 67 % σε ό,τι αφορά την προστασία πεζών και δικυκλιστών σε ενδεχόμενο ατυχήματος και 64% για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφάλειας.