Η ιαπωνική φίρμα σε συνεργασία με την Yamaha σχεδιάζουν μια νέα εκδοχή του κινητήρα 5,0 λίτρων της Lexus η οποία θα καταναλώνει αποκλειστικά υδρογόνο
Η Toyota πειραματίζεται εδώ και αρκετό καιρό με το υδρογόνο όπως προκύπτει από το Mirai, αλλά και από την πρόσφατη πρωτότυπη παραλλαγή του με την ονομασία Yaris H2, συμβατικό κινητήρα αλλά προσαρμοσμένο να καταναλώνει υδρογόνο. Η τελευταία αποτελεί προφανώς την έμπνευση για το νέο της project, μιας και σε συνεργασία με την Yamaha, η ιαπωνική φίρμα εξελίσσει μια υδρογονοκίνητη παραλλαγή του V8 που εφοδιάζει το Lexus RC F αποδίδοντας 472 ίππους.
To μπλοκ του κινητήρα και η σχεδίαση παραμένουν ίδια με τη διαφορά ότι η Yamaha ανέλαβε να πραγματοποιήσει τροποποιήσεις στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου, τις κυλινδροκεφαλές και την πολλαπλή εισαγωγής προκειμένου να επιτρέψει στο σύνολο να καταναλώνει υδρογόνο. Την αναθεώρηση του V8 συμπληρώνει ένα νέο σύστημα εξαγωγής η οποία συγκεντρώνει οκτώ απολήξεις σε μία.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η παραλλαγή υδρογόνου του V8 αποδίδει 450 ίππους δηλαδή μόλις 22 λιγότερους σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή βενζινοκίνητη εκδοχή του συνόλου αλλά και 540 Nm ροπής, μέγεθος που κατά ενδιαφέροντα τρόπο υπερβαίνει κατά 20 Nm την έκδοση βενζίνης.
Επίσης με δεδομένη την ομοιότητα του συνόλου με το αρχέτυπο, ο V8 θα μπορούσε να «επιστρέψει» κάτω από το καπό του Lexus RC F με ελάχιστες τροποποιήσεις οι οποίες θα αφορούν την αντικατάσταση των συμβατικών δεξαμενών καυσίμου με δεξαμενές συμπιεσμένου υδρογόνου.
Το project αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας ιαπώνων κατασκευαστών μεταξύ των οποίων οι Toyota, Μazda, Subaru, Kawasaki και Yamaha η οποία ανακοινώθηκε στα τέλη του 2021 με στόχο την εξέλιξη εναλλακτικών καυσίμων για κινητήρες εσωτερικής καύσης ώστε να μετατραπούν σε κλιματικά ουδέτερους.