Μια από τις πλέον σταθερές αξίες στην γκάμα της Fiat ετοιμάζεται να υποδεχτεί τη νέα γενιά του η οποία θα φλερτάρει πιο ενεργά με τον κόσμο της περιπέτειας αλλά και της ηλεκτροκίνησης, όντας διαθέσιμη σε δύο διαφορετικές εκδοχές
Η Fiat ετοιμάζει τα επόμενα βήματά της ως μέλος πλέον του πολυσυλλεκτικού ομίλου Stellantis, και με ορίζοντα μια νέα ηλεκτρική εποχή η οποία έχει ήδη ξεκινήσει με το αμιγώς ηλεκτρικό 500 και πρόκειται να επεκταθεί προς άλλες κατευθύνσεις.
Σε αντίθεση με το 500 και τις παραλλαγές του που θα εξακολουθούν να δίνουν βάρος στον παράγοντα στυλ, τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της Fiat θα περιστραφούν γύρω από τους άξονες χαμηλού κόστους και πρακτικότητας, έχοντας ως αισθητική αφετηρία το πρωτότυπο Centoventi που η ιταλική φίρμα παρουσίασε το 2020.
Σε αυτή την κατηγορία θα ανήκει και το νέο Panda το οποίο όμως προς χάριν των πολλαπλών επιλογών θα επανέλθει «διπλό» καθώς ο επικεφαλής της ιταλικής φίρμας, Οlivier Francois αφήνει να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν δύο διαφορετικές εκδόσεις.
Η πρώτη, θα υιοθετήσει τα χαρακτηριστικά ενός entry-level μοντέλου με τετράγωνη λογική στην κατηγορία των supermini και η δεύτερη θα υιοθετήσει στοιχεία που παραπέμπουν στον κόσμο των crossover και θα παραπέμπουν στο αρχέτυπο Panda της δεκαετίας του ’80.
Το τελευταίο αναμένεται να προσφέρει πολύ περισσότερη πρακτικότητα από το 500Χ (και τον διάδοχό του) και θα λειτουργήσει σαν διάδοχος του μάλλον αντιδημοφιλούς 500L επενδύοντας σε ένα μείγμα χρηστικότητας, αφαιρετικής αισθητικής και αυξημένων ικανοτήτων που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Fiat έχει δρομολογήσει για το εργοστάσιο της στο Tichy ένα μικρό crossover μοντέλο με την παραπάνω λογική το οποίο αναμένεται να μπει στις γραμμές παραγωγής από το 2023.
Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στις ίδιες γραμμές παραγωγής με το επόμενο, αντίστοιχων προδιαγραφών μικρό SUV της Alfa Romeο το οποίο θα ακολουθήσει την Tonale και όπως και το «νέο» crossover Panda αναμένεται να έχει ως αφετηρία την πλατφόρμα CMP αλλά e-CMP.
Το τελευταίο, για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις αρχιτεκτονικές του ομίλου Stellantis σημαίνει ότι τόσο το crossover της Alfa Romeo όσο και της Fiat θα μπορούν να υποστηρίξουν συμβατικούς κινητήρες όσο και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.
«Αν η επιθυμία κάποιου είναι προσιτότητα και χώροι σε ένα μικρό B-SUV, δηλαδή αν επιθυμεί ένα τετραγωνισμένο μοντέλο με περιπετειώδη εμφάνιση και άφθονους χώρους, η έμπνευση είναι το Panda. Και το σκεπτικό μου είναι να εμμείνουμε σε αυτή τη λογική με τρόπο βέβαια που θα είναι εξελικτικός» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Olivier Francois.
«Συνολικά η γκάμα θα εστιάσει σε μοντέλα μήκους από 3,7 έως 4,3 μέτρα, κοινώς A-Segment, B-Segment, και Β-SUV σε διαφορετικές εκδόσεις μήκους. Εκεί θέλω να “παίξουμε”», κατέληξε ο ίδιος.