To ηλεκτροκίνητο van της VW πρόκειται να αποκτήσει και μια ειδικά διαμορφωμένη ως campervan εργοστασιακή έκδοση τιμώντας τις ρίζες του και όσα έκαναν διάσημο τον πρόγονό του Type 2
H γερμανική φίρμα σκοπεύει να μεταφέρει την ηλεκτρική τεχνογνωσία της και στην κατηγορία των ιδιαίτερων δημοφιλών στην Βόρεια Ευρώπη, campervans, δημιουργώντας μια αντίστοιχη, εργοστασιακή έκδοση για το επικείμενο ID. Buzz η οποία, σύμφωνα με τις συστάσεις θα υιοθετήσει την ταιριαστή ονομασία ID. California.
Η νέα έκδοση θα κατασκευάζεται στη νέα γραμμή παραγωγής του εργοστάσιο του Ανόβερο η οποία θα αναλάβει επίσης και των υπόλοιπων εκδόσεων του ID. Buzz το οποίο όπως είναι ήδη γνωστό θα είναι διαθέσιμο σε επιβατική αλλά και σε κλειστού τύπου, έκδοση για την μεταφορά εμπορευμάτων. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, η VW έχει ήδη ανακοινώσει την άφιξη των εκδόσεων People Mover (επιβατική) και Cargo για τις αρχές του 2022 με την California να ακολουθεί ωστόσο μετά το 2025.
Οι επίσημες συστάσεις δια στόματος του επικεφαλής των Eπαγγελματικών VW, Dr. Casten Intra περιγράφουν το ID.California ως «ιδανικό συνδυασμό καθώς ανταποκρίνεται στο αίτημα για κλιματικά ουδέτερα μοντέλα και στην ολοένα αυξανομένη τάση για εναλλακτικές μορφές ψυχαγωγίας και κινητικότητας».
Με δεδομένη την χρονική απόσταση για την τελευταία, η VW δεν έχει δημοσιοποιήσει λεπτομέρειες για την έκδοση California η οποία όμως αναμενόμενα θα έχει πολλά κοινά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του ID.Buzz. Όπως είναι ήδη γνωστό, το ηλεκτρικό van της VW θα βασιστεί σε μια νέα παραλλαγή της αρχιτεκτονικής ΜΕΒ η οποία θα φιλοξενεί μπαταρίες απόδοσης από 48 έως 111 kWh, στοχεύοντας σε αυτονομία έως και 550 χλμ.
Βέβαια με δεδομένη την «καθυστέρηση» της έκδοσης California, η VW μπορεί κάλλιστα να επιθυμεί να αξιοποιήσει για την περίπτωσή του πιο εξελιγμένης τεχνολογίας ελαφρύτερες μπαταρίες οι οποίες θα αντισταθμίζουν το επιπλέον βάρος της έκδοσης που προκύπτει από την παρουσία «οικιακού» εξοπλισμού στο εσωτερικό του.
Επιστρέφοντας στις ήδη γνωστές τεχνολογικές διατυπώσεις του ID.Buzz, αρχικά θα λανσαριστεί σε έκδοση με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 204 ίππων και κίνηση στους πίσω τροχούς ενώ θα ακολουθήσουν ισχυρότερες εκδόσεις με δύο μοτέρ και τετρακίνηση. Όπως επίσης ισχύει και για τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB, το ηλεκτροκίνητο van αναμένεται να προσφέρει και τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης.