To νέο Α4 θα επωφεληθεί από μια ευρεία γκάμα εναλλακτικών συνόλων, υιοθετώντας ήπια υβριδική και plug-in υβριδική τεχνολογία ενώ σε δεύτερο χρόνο δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Η νέα γενιά του Α4 αποτυπώθηκε από τον φωτογραφικό φακό στην πρακτικότερη Αvant εκδοχή της δίνοντας μια σαφέστερη εικόνα των όσων θα πρέπει να περιμένουμε από τη νέα ενσάρκωση του μοντέλου η οποία αναμένεται το 2023.
Ακολουθώντας την πάγια τακτική της, η Audi δεν προετοιμάζει κοσμογονικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του που θα κινηθεί στο ίδιο πλαίσιο. Παρ΄όλα αυτά, κατά το τεκμήριο του φωτογραφικού φακού θα υπάρχουν όλα εκείνα τα στοιχεία που θα εγγυώνται την αίσθηση του καινούριου.
Μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει ότι τα φωτιστικά σώματα είναι ακόμα πιο λεπτά ενώ αντιθέτως με την τρέχουσα σχεδιαστική που «πλήττει» την αυτοκινητοβιομηχανία, η γρίλια δείχνει μικρότερη. Αυτό που παραμένει ίδιο είναι οι αναλογίες του αυτοκινήτου που διατηρεί την γνώριμη σιλουέτα του.
Σημαντικότερες προδιαγράφονται οι τροποποιήσεις στο εσωτερικό με κυρίαρχο τα νέου σχεδιασμού ταμπλό και κεντρική κονσόλα που αναμένεται να φιλοξενούν ακόμα λιγότερους φυσικούς διακόπτες.
Επίσης να σημειωθεί ότι το νέο A4 αναμένεται να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματα κιβώτια με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας που αναμένεται να διαθέτει ένα μίνιμαλ επιλογέα για τις επιλογές του κιβωτίου και ένα περιστροφικό για τα προγράμματα οδήγησης και άλλες ρυθμίσεις.
Αυξημένες προδιαγράφονται και οι διαστάσεις των οθονών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment καθώς και οι δυνατότητες τους σε επίπεδο εφαρμογών αλλά και αλληλεπίδρασης με τον χρήστη.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές ωστόσο θα αφορούν την γκάμα κινητήρων καθώς, παρόλο που το νέο A4 θα εξακολουθεί να έχει ως αφετηρία την αρχιτεκτονική MLB σε μια βελτιωμένη εκδοχή της, αυτή θα συνδυαστεί με μια νέα γενιά κινητήρων οι οποίοι σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του επικεφαλής εξέλιξης της γερμανικής φίρμας, Oliver Hoffman «θα είναι οι καλύτεροι που έχει κατασκευάσει ποτέ η Audi».
Η πλειονότητα των επιλογών θα περιστραφεί γύρω από μια βελτιωμένη εκδοχή του τετρακύλινδρου δίλιτρου κινητήρα EA888 ο οποίος αναμένεται να αποκτήσει ένα νέο μεταβλητό σύστημα υπετροφοδότησης καθώς και νέο σύστημα ψεκασμού προς όφελος της απόκρισης.
Σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει και η ηλεκτρική τεχνολογία με την μορφή ήπιων υβριδικών εκδόσεων αλλά και plug-in υβριδικών εκδόσεων. Με αυτό το σκεπτικό η πλειονότητα των εκδόσεων του νέου A4 αναμένεται να επωφελείται από το επικουρικό ηλεκτρικό κύκλωμα των 48 Volt ενώ στην κορυφή της γκάμας θα πάρουν θέση plug-in υβριδικές εκδόσεις σε διάφορες εκδοχές ισχύος και διαμορφώσεις.
Οι diesel επιλογές θα συνεχίσουν να αποτελούν μέρος της γκάμας και αναμένεται να έχουν ως βάση το δίλιτρο μοτέρ που συναντάμε στο Q5, προσφέροντας διαφορετικές διαβαθμίσεις ισχύος.
Αυτό που επίσης δεν θα πρέπει να αποκλειστεί, είναι η προσθήκη μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης η οποία αναμένεται σε δεύτερο χρόνο και η οποία, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες θα είναι διαθέσιμη τόσο στην τετράθυρη όσο και στην πρακτική Avant έκδοση του A4 δίνοντας στην Audi ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού που επικεντρώνεται στις τετράθυρες εκδόσεις.
Στην περίπτωση της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης του Α4 αναμένεται να χρησιμοποιηθεί μια διαφορετική πλατφόρμα η οποία αναμένεται να εξασφαλίσει σειρά διαφορετικών χαρακτηριστικών στο γερμανικό μοντέλο, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του, μεγιστοποιώντας τα οφέλη προς κάθε κατεύθυνση. Αυτό που δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί είναι κατά πόσο το ηλεκτρικό Α4 θα βασιστεί σε μια διαφορετική εκδοχή της αρχιτεκτονικής PPE ή «θα περιμένει» την νέα πλατφόρμα SSP την οποία εξελίσσει το VW Group για εφαρμογές που θα βρίσκονται στις κορυφές των επιλογών του.