Η Toyota κάνει τα αποκαλυπτήρια του νέου Aygo X το οποίο ακολουθεί ένα πολύ διαφορετικό και πιο περιπετειώδη δρόμο, προσφέροντας μια ουσιαστικά μοναδική εναλλακτική στην «μικρή» κατηγορία
To αυξανόμενο κόστος εξέλιξης με φόντο τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, οδήγησαν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να εγκαταλείψουν τα μικρότερα μοντέλα τους. Αυτό προφανώς δεν ισχύει για την Toyota η οποία ανανεώνει την εμπιστοσύνη της στην κατηγορία με εμφατικό τρόπο, αποκαλύπτοντας την νέα γενιά του Aygo η οποία προσθέτει στην ονομασία της το γράμμα Χ, φλερτάρει με την περιπέτεια και τον τίτλο του αστικών προδιαγραφών crossover και υπόσχεται περισσότερη ευελιξία από ποτέ.
Nα σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά την ονομασία του, το Aygo X, προφέρεται Aygo Cross παραπέμποντας στο μεγαλύτερο… μικρό SUV της Toyota, Yaris Cross και με την Toyota να θέλει προφανώς να αποτυπώσει την συνολική αναθεώρηση του σχεδιασμού του. Επίσης, η νέα γενιά του Aygo είναι η πρώτη που δεν έχει εξελιχθεί μαζί με τα Peugeot 108 και Citreon C1, στοιχείο που έδωσε προφανώς περισσότερη ελευθερία στην Toyota να ακολουθήσει το όραμά της για την μικρή κατηγορία.
Αυτό ξεκινά από μια μικρότερη παραλλαγή της αρχιτεκτονικής TNGA-B όπου βασίζoνται και τα Yaris και Yaris Cross. Το νέο δάπεδο έχει επιτρέψει τον σχεδιασμό ενός μεγαλύτερου μεταξονίου αλλά και την διαφορετική διάταξη που με τη σειρά της εξασφαλίζει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και μια ψηλότερα τοποθετημένη θέση οδήγησης. Σε αυτό συμβάλλουν και οι συγκριτικά μεγάλοι τροχοί που ξεκινούν από τις 17 και φτάνουν προαιρετικά στις 18 ίντσες για τις εκδόσεις που βρίσκονται ψηλότερα στην γκάμα.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο το Aygo X μιμείται πιστά τις προδιαγραφές που σύστησε το πρωτότυπο Prologue, τον περασμένο Μάρτιο υιοθετώντας μια αισθητική που φροντίζει να στοιχειοθετήσει τον τίτλο του αστικού crossover. Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, με μήκος 3,7 μέτρων το νέο Aygo X είναι κατά 23,5 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος από τον προκάτοχό του. Το μεταξόνιο είναι επίσης μεγαλύτερο κατά 9,0 εκατοστά ενώ αυξημένο είναι και το πλάτος το οποίο έχει προσθέσει 12,5 εκατοστά εξασφαλίζοντας κατά 4,5 εκατοστά μεγαλύτερο χώρο κατά πλάτος για τους επιβαίνοντες μπροστά.
Αυξημένο κατά 5,0 εκατοστά σε 1,51 μ. είναι και το συνολικό ύψος ενώ να σημειωθεί ότι η θέση οδήγησης έχει αυξήσει το ύψος της κατά 5,5 εκατοστά. Παράλληλα, σύμφωνα με την Toyota, το αυξημένο ύψος συνδυαστικά με τις πιο έντονα κεκλιμένες μπροστινές κολώνες συμβάλλουν σε σημαντικά καλύτερη ορατότητα.
Οι ενισχυμένες διαστάσεις έχουν συμβάλλει και στην σημαντική ενίσχυση της πρακτικότητάς του η οποία μεταφράζεται σε χώρο πορτ μπαγκάζ που ξεκινά από τα 231 λίτρα, δηλαδή 60 περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν, μέγεθος που με την αναδίπλωση των καθισμάτων ανέρχεται σε 829 λίτρα.
Σε επίπεδο κινητήρων, όπως ήταν ήδη γνωστό, το νέο Aygo Χ θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης στοχεύοντας σε εκείνους που δεν επιθυμούν να επωμιστούν το κόστος αλλά και την αναζήτηση φορτιστή που συνεπάγονται τα αστικών προδιαγραφών ηλεκτρικά μοντέλα.
Συγκεκριμένα το Aygo θα είναι διαθέσιμο με μια μετεξέλιξη του τρικύλινδρου κινητήρα 1,0 λίτρου ο οποίος αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm ροπής και συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με CVT.
Στην περίπτωση της έκδοσης με το μηχανικό κιβώτιο, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 15,6 δευτερόλεπτα ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 107 γρ./χλμ. Αντιστοίχως τα μεγέθη για την έκδοση με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων συνοψίζονται σε 15,5 δευτερόλεπτα και σε 110 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.
Όπως είχε ανακοινώσει η Toyota ήδη από την παρουσίαση του πρωτότυπου Prologue το νέο Aygo X εκπροσωπεί μια πιο «πικάντικη» πρόταση στην κατηγορία και αποφάσισε, αυτό το στοιχείο να αντικατοπτρίζεται στην γκάμα χρωμάτων του. Έτσι το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε πράσινη απόχρωση Cardamom, κόκκινη μεταλλική Chilli, μπεζ Ginger και μπλε χρώμα Juniper. Όλες θα συνδυάζονται με μαύρη οροφή και πίσω πάνελ.
Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του, κυριαρχούν οι ίδιες αποχρώσεις και οβάλ φόρμες που κυριαρχούν κατά κάποιο τρόπο και στην εξωτερική του εμφάνιση με το ελλειπτικό μοτίβο που φιλοξενεί το infotainment των 7,0 ή προαιρετικά 9,0 ιντσών. Ενσωματώνει λογισμικό Android Auto και Apple CarPlay όπου τα smartphones συνδέονται με καλώδιο στις εκδόσεις που βρίσκονται χαμηλότερα στην γκάμα και ασύρματα στις πιο γενναιόδωρες εξοπλιστικά.
Επίσης στα διαθέσιμα στοιχεία του Aygo X συγκαταλέγεται προαιρετικά και μια υφασμάτινη ανοιγόμενη οροφή η οποία αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο μοναδικότητας για την κατηγορία.
Την εξοπλιστική εικόνα του συμπληρώνει το ολιστικό σύστημα ασφάλειας της ιαπωνικής φίρμας, Toyota Safety Sense το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, κάμερες, αισθητήρες και radar που αποτελούν τα «μάτια» του συστήματος pre-collision και αυτόνομης πέδησης, της δυνατότητας ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών, του ενεργού cruise control αλλά και του συστήματος υποβοήθησης τιμονιού σε ενδεχόμενο κίνδυνο.
Σύμφωνα με τις συστάσεις το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από την άνοιξη του 2022 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Toyota στην Τσεχία, όπου δηλαδή κατασκευαζόταν ανέκαθεν με τη διαφορά ότι πλέον, η συγκεκριμένη βιομηχανική μονάδα, άλλοτε κοινοπραξία των Toyota-Peugeot-Citroen, έχει περάσει εξολοκλήρου στον έλεγχο των Ιαπώνων που παράγουν ήδη εκεί το Yaris Cross.