Η ηλεκτροκίνητη φίρμα αποφάσισε να στραφεί σε μια πιο προσιτή λύση μπαταριών με διαφορετική χημική σύσταση η οποία έχει ήδη δοκιμαστεί από την εταιρεία στην Κίνα και σύμφωνα με τον Elon Musk θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε πιο προσιτά μοντέλα
Η Tesla αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις πιο χαμηλού κόστους μπαταρίες λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου (LFP), αλλάζοντας την χημική «συνταγή» των μπαταριών που αξιοποιεί η πλειονότητα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων εν μέσω της ραγδαίας αύξησης τιμών σε κρίσιμες πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών.
Σύμφωνα με τις σχετικές διευκρινίσεις που δόθηκαν, οι μπαταρίες LFP θα χρησιμοποιούνται σε μοντέλα με μέση αυτονομία, επιβεβαιώνοντας την στρατηγική που η Tesla παρουσίασε την προηγούμενη χρονιά και η οποία υπαγορεύει την χρήση χαμηλότερου κόστους υλικών και πρώτων υλών για την κατασκευή πιο προσιτών μοντέλων.
Η πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών βασίζεται στο νικέλιο και το κοβάλτιο στις μπαταρίες ιόντων λιθίου προκειμένου να εξασφαλίσει τις μέγιστες δυνατές επιδόσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματά της. Ωστόσο, η διαδικασία προμήθειας αμφότερων των υλικών είναι προβληματική καθώς αφενός η εξόρυξη δεν μπορεί να καλύψει με ταχείς ρυθμούς την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση και αφετέρου σε ό,τι αφορά ειδικά το κοβάλτιο τα μεγαλύτερα κοιτάσματα του οποίου βρίσκονται στην Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, πρέπει να διασφαλιστεί ότι η εξόρυξή του πραγματοποιείται με όρους ορθής και ηθικής πρακτικής.
Όπως διευκρίνισε ο οικονομικός διευθυντής της Tesla, Zach Kirkhorn κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της φίρμας, οι υψηλές τιμές νικελίου έχουν ήδη αντίκτυπο στο κόστος των συστοιχιών και ότι «ορισμένα από αυτά τα κόστη έχουν ήδη μετακυληθεί σε εμάς. Προς το παρόν δεν είναι σημαντικά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και μικρά».
Να σημειωθεί ότι η Tesla χρησιμοποιεί ήδη μπαταρίες τεχνολογίας LFP στην αγορά της Κίνας τις οποίες προμηθεύεται από την Contemporary Amperex Technology (CATL), την μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής μπαταριών στον κόσμο. Αν και οι συγκεκριμένης τεχνολογίας μπαταρίες είναι χαμηλότερου κόστους και πιο αξιόπιστες σε σχέση με άλλες εναλλακτικές, κατά το παρελθόν αντιμετώπισαν προβλήματα σε ό,τι αφορά την ενεργειακή απόδοση κάτι που όμως αλλάζει προοδευτικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας.
H CATL έχει συμπράξει με πολυάριθμες εταιρείες και startup από όλο τον κόσμο που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, καθιστώντας τις συγκεκριμένης τεχνολογίας μπαταρίες ικανές να αντεπέξελθουν στις απαιτήσεις ενός μέσου ηλεκτροκίνητου μοντέλου.
Σύμφωνα με όσα είχε ανακοινώσει κατά το πρόσφατο παρελθόν ο Elon Musk, εκφράζοντας την ανησυχία του για τις δυσκολίες στον εφοδιασμό και τις αυξανόμενες τιμές νικελίου, η Tesla αναμένεται να αξιοποιεί μπαταρίες LFP για τα πιο προσιτά μοντέλα της, νικελίου-μαγγανίου για τα Long Ranger και νικελίου για τα επικείμενα μοντέλα όπως το Semi και Cybertruck.