H ιαπωνική χαράζει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μέλλον για το supermini της εν όψει των προδιαγραφών Euro7 και με φόντο την συμμαχία της με τη Renault.
Tην συνταγή που θα διασφαλίσει το μέλλον του supermini της αναζητά η Nissan και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, αυτή αναμένεται να προκύψει από τη συνέργειά της με τη Renault στο πλαίσιο της αντίστοιχης συμμαχίας και προδιαγράφεται δεδομένα ηλεκτρική.
Οι πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro7, εφόσον αυτές ισχύσουν, από το 2025 καθιστούν επιχειρηματικά ασύμφορη την κατασκευή μικρών αυτοκινήτων χωρίς ηλεκτρική τεχνολογία.
Ενδεικτική, των αλλαγών που πρόκειται να φέρει η εφαρμογή τους, είναι παλαιότερη δήλωση στελέχους του ομίλου VW που ανέφερε ότι η κατασκευή του Polo δεν θα είναι βιώσιμη από επιχειρηματικής πλευράς εφόσον διατηρηθεί η τρέχουσα τιμή διάθεσής του.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο επικεφαλής της Skoda, Τhomas Schaffer, είχε τονίσει πρόσφατα ότι οι νέες νόρμες Euro7 θα μπορούσαν να αυξήσουν τιμή της Fabia έως και κατά 6.000 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι μεταξύ των προβλέψεων που έχουν γίνει γνωστές ότι θα περιλαμβάνονται στις προδιαγραφές Euro7, υπάρχει πρόβλεψη οι κρίσιμες εκπομπές μονοξειδίου του αζώτου αναμένεται να περιοριστούν σε 30 mg/χλμ, έναντι 80 mg/χλμ. που ισχύει από 1ης Ιανουαρίου 2021, κάτι που σύμφωνα με προηγούμενη σχετική ανακοίνωση του ACEA «δεν είναι τεχνικά εφικτό με την σημερινή τεχνολογία ιδίως όταν πρέπει να επιτυγχάνεται σε όλες τις συνθήκες οδήγησης και δη στις πιο ακραίες όπως η οδήγηση σε αυξημένο υψόμετρο, η οδήγηση σε ανηφόρα, οι υψηλές ταχύτητες, η οδήγηση με πλήρες φορτίο και σε ακραίες θερινές ή χειμερινές θερμοκρασίες».
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν θα πρέπει να υπάρξει η επόμενη, έκτη κατά σειρά γενιά του Micra που όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Nissan για την Ευρώπη, Guillaume Cartier, προς το παρόν δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί. Αν και όπως τόνισε ο ίδιος αναζητούνται εντατικά λύσεις στο πλαίσιο της Συμμαχίας που θα επιτρέψουν την κατασκευή της.
«Ο πυρήνας της αυτοκινητοβιομηχανίας σήμερα και αύριο είναι και θα εξακολουθήσουν να είναι τα crossover – Juke, Qashqai, X-Trail, Ariya και το νέο crossover μοντέλο στο οποίο θα εξελιχθεί το Leaf. Aυτά είναι ήδη πέντε αυτοκίνητα. Για κάθε ένα από αυτά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι διαθέτουμε την απαιτούμενη παραγωγή για να καλύψουμε τη ζήτηση, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι πωλήσεις τους θα αυξάνονται», τόνισε το στέλεχος της Nissan.
«Θα χρησιμοποιήσουμε την Συμμαχία. Ήδη έχουμε εκπονήσει σαφές σχέδιο για την γκάμα των LCV μας. Ωστόσο, ένα ερώτημα παραμένει ανοιχτό και αυτό αφορά το σημείο εισόδου στην γκάμα μας. Πώς μπορούμε να προσφέρουμε κάτι σε συνεργασία με την Συμμαχία που θα οδηγεί τους καταναλωτές στην Nissan και θα τους δημιουργεί την ανάγκη να συνεχίσουν να αποκτούν μοντέλα της φίρμας; Αυτό ακριβώς είναι το ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε», πρόσθεσε διευκρινίζοντας ότι η νέα γενιά του Micra θα είναι ηλεκτρική.
Σε ό,τι αφορά την «μετάφραση» των παραπάνω δηλώσεων, προφανώς η Nissan προσβλέπει στην αξιοποίηση της αρχιτεκτονικής CMF-BEV της Renault η οποία θα χρησιμοποιηθεί και για το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Zoe, το μεταρετρό λογικής Renault 5. Το τελευταίο αναμένεται να περάσει στην παραγωγή από το 2024, χρονολογία την οποία το Micra θα έχει συμπληρώσει έναν επταετή κύκλο ζωής. Επίσης προηγείται κατά ένα χρόνο της εφαρμογής των προδιαγραφών Euro7 που αναμένεται να αλλάξουν πολλά στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα ο G. Gartier αποκαλύπτει ότι η Nissan δεν έχει καμία πρόθεση να επενδύσει σε νέα γενιά κινητήρων και μοντέλων που να συμβαδίζουν με τις συγκεκριμένες προδιαγραφές, λέγοντας: «Η στρατηγική μας είναι να επενδύσουμε στην ηλεκτροκίνηση και να μην επενδύσουμε σε τεχνολογία Euro7».