Μια σειρά εικόνων που προέκυψε από το ευρωπαϊκό γραφείο κατάθεσης ευρεσιτεχνιών αποκαλύπτει ότι η έκδοση παραγωγής του SUV της smart θα κινηθεί πολύ κοντά στο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην πρόσφατη έκθεση του Μονάχου.
Οι κάπως επίπεδες και άχρωμες εικόνες που αναδύθηκαν στο διαδίκτυο χάρη σε μια ακόμα διαρροή από την ευρωπαϊκή υπηρεσία κατάθεσης ευρεσιτεχνιών αποτελούν το πρώτο ουσιαστικό δείγμα γραφής του SUV που η smart ετοιμάζει με ορίζοντα το 2023.
Κατά τα φαινόμενα η γερμανική φίρμα τηρεί απολύτως τη υπόσχεσή της για σχεδιαστική πιστότητα στο πρωτότυπο Concept#1 που ανέλαβε να συστήσει το μοντέλο από διεθνή γερμανική έκθεση τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Βέβαια, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από μια έκδοση παραγωγής, ορισμένα στοιχεία έχουν αποκτήσει ένα πιο προσγειωμένο και νόμιμο για το δρόμο χαρακτήρα όπως, οι συμβατικά ανοιγόμενες πόρτες, το διαφορετικά σχεδιασμένο καπό, την πιο συμβατική γρίλια και ένα σετ απολύτως «πραγματικών» τροχών.
Να σημειωθεί ότι εκτός από το πρώτο SUV της smart, το Concept #1 παρουσιάστηκε στη γερμανική έκθεση ως προπομπός ενός νέου κεφαλαίου για την φίρμα αποτελώντας «το πρώτο μοντέλο της νέας αμιγώς ηλεκτροκίνητης εποχής της smart».
Αυτό ωστόσο που προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί είναι οι διατυπώσεις που θα αφορούν το «hardware», δηλαδή την αρχιτεκτονική όπου θα βασίζεται το νέο μοντέλο.
Οι διαθέσιμες πληροφορίες κάνουν λόγο για μια νέα πλατφόρμα με την κωδική ονομασία SEA, η οποία θα είναι αρκετά ευέλικτη, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ένα ή δύο μοτέρ και μπαταρίες απόδοσης από 58 έως 100 kWh.
Στην περίπτωση του smart αναμένεται να αξιοποιηθεί ένα μοτέρ, πιθανότατα τοποθετημένο στον πίσω άξονα προκειμένου να συμβάλλει σε ένα περιορισμένο κύκλο στροφής. Σε επίπεδο ισχύος, η ισχυρότερη έκδοση αναμένεται να προσφέρει έως και 260 ίππους ενώ σε δεύτερο χρόνο δεν θα πρέπει να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο τετρακίνησης.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες προδιαγραφές του όπως αυτές υπαγορεύτηκαν από το πρωτότυπο Concept #1, με μήκος 4,29 μέτρα και ύψος 1,70, δηλαδή με διαστάσεις που παραπέμπουν στην μικρομεσαία κατηγορία, το Concept #1 αποτυπώνει επίσης τη σταδιακή μετεξέλιξη της smart σε μια εταιρεία που δεν θα περιορίζεται πλέον στα αστικών προδιαγραφών μοντέλα.
Ενδεικτικό επίσης είναι ότι το μεταξόνιο του Concept #1 διαμορφώνεται σε 2,75 μέτρα, υπερισχύοντας κατά 10 εκατοστά από το αντίστοιχο μέγεθος του μεγαλύτερης κατηγορίας Nissan Qashqai, υπογραμμίζοντας εμφατικά την πρόθεση της smart να μεταπηδήσει στην κατηγορία των οικογενειακών αμιγώς ηλεκτροκίνητων SUV.
Με την ίδια ακριβώς λογική της εξωτερικής σχεδίασης έχει διαμορφωθεί και το εσωτερικό του το οποίο εκτός από την ευρυχωρία και την πρακτικότητα δίνει έμφαση και στην ψηφιακή τεχνολογία.
Επίκεντρο αποτελεί μια οθόνη 12,8 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment και στην αθέατη πλευρά πανίσχυροι επεξεργαστές που αναλαμβάνουν να διαχειρίζονται τόσο το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και τα συστήματα υποβοήθησης όσο και την ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Σύμφωνα με τις συστάσεις, το 75% των επεξεργαστών θα επιδέχονται over the air αναβάθμιση στην έκδοση παραγωγής.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την κατασκευή του νέου SUV από το 2023. Η παραγωγή του θα πραγματοποιηθεί σε μια νέα κοινοπραξία των Daimler-Geely στην Κίνα η οποία στη συνέχεια θα φιλοξενήσει επίσης τις νέες γενιές των αμιγώς ηλεκτροκίνητων smart fortwo και forfour. Αυτό που βέβαια ακόμα παραμένει άγνωστο, είναι η ονομασία του μοντέλου που θα επιλέξει η smart.