Το επιβλητικό ηλεκτροκίνητο coupe που η νεοσύστατη Piech πρωτοεμφάνισε το 2019 βρίσκεται καθ΄οδόν με στόχο να φέρει σε δύσκολη θέση τις καθιερωμένες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Ο κόσμος των ηλεκτροκίνητων επιδόσεων πρόκειται σύντομα να αποκτήσει έναν ακόμα εκπρόσωπο αξιώσεων ο οποίος φιλοδοξεί να δικαιώσει το… βαρύ οικογενειακό του όνομα με διαφορετικό τρόπο από τον αείμνηστο πατριάρχη της φαμίλιας, Ferdinand Piech.
O λόγος για το Piech GT Coupe το οποίο εμφανίστηκε τελευταία φορά ως πρωτότυπο στην έκθεση της Γενεύης το 2019 και αποτελεί την πρώτη δημιουργία του Toni Piech, υιού του προαναφερθέντος ισχυρού άνδρα του VW Group.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, εκτός από το Piech GT η Piech σχεδιάζει επίσης ένα SUV το οποίο βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης αλλά και ένα τετράθυρο-τετραθέσιο μοντέλο με την ονομασία Sportslimousine.
Eπιστρέφοντας στο πιο χειροπιαστό προς το παρόν σχέδιο της σχετικά νεοσύστατης ηλεκτροκίνητης φίρμας, το GT, κατά τον επικεφαλής της Piech, αν και υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις λόγω της πανδημίας, το νέο μοντέλο θα περάσει στην παραγωγή από το 2024 βάζοντας στο στόχαστρο μοντέλα όπως η Porsche Taycan και το Audi e-tron GT.
Μέχρι τότε, η Piech έδωσε στη δημοσιότητα μια χορταστική σειρά εικόνων του GT στη δημοσιότητα συνοδευόμενες από ορισμένες κρίσιμες πληροφορίες που αφορούν τα χαρακτηριστικά της έκδοσης παραγωγής του.
Σύμφωνα με αυτές το Piech GT θα επωφεληθεί από ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο αποτελούμενο από τρία ηλεκτρικά μοτέρ –ένα για τον μπροστινό άξονα και δύο για τον πίσω- τα οποία θα τροφοδοτούνται από μπαταρίες 75 kWh. H διαθέσιμη ισχύς αναμένεται να ξεπερνά τους 610 ίππους στοιχείο που θα δίνει στο Piech GΤ τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 3,0 δευτερολέπτων ενώ η διαδικασία επιτάχυνσης από 0-200 χλμ./ώρα θα ολοκληρώνεται σε χρόνο μικρότερο των εννέα δευτερολέπτων.
H συνολική αυτονομία αναμένεται να διαμορφωθεί σε 500 χλμ. μέγεθος που γίνεται ακόμα εντυπωσιακότερο συνδυαστικά και με την έμφαση που θα δοθεί στο σύστημα φόρτισης του επιβλητικού coupe.
Ειδικότερα η Piech έχει συμπράξει με την εταιρεία συστημάτων φόρτισης TGOOD για την κατασκευή ενός υπεταχυφορτιστή ο οποίος θα εγγυάται την αναπλήρωση του 80% της ενέργειας των μπαταριών σε μόλις πέντε λεπτά. Φυσικά, για να γίνει εφικτό αυτό το αυτοκίνητο θα διαθέτει ένα εξίσου σοφιστικέ κύκλωμα φόρτισης για το οποίο προς το παρόν δεν δημοσιοποιούνται τεχνικές λεπτομέρειες.
Παρ΄όλα αυτά, η Piech αναφέρει επίσης ότι σε δημόσιους υπερταχυφορτιστές 350 kW το Piech GT θα μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες τους σε ποσοστό 80% σε χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα οκτώ λεπτά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη σε αυτό του το χαρακτηριστικό, υπό το σκεπτικό της γερμανικής φίρμας, το Piech GT θα στοχεύσει στην μερίδα του καταναλωτικού που συνήθως προτιμά sportscars με κινητήρες βενζίνης.
Με αυτή τη λογική, έχουν καταβληθεί οι μέγιστες δυνατές προσπάθειες προκειμένου το βάρος να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα με το Piech GT να ζυγίζει 1.800 κιλά δηλαδή όσο μια Aston Martin DBS ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην κατανομή του βάρους με τις μπαταρίες να χωρίζονται στα δύο και να τοποθετούνται οι μισές στο κέντρο, και οι άλλες μισές στο πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας στο μοντέλο την οδική συμπεριφορά sportscar.
H παραπάνω διάταξη συνδυαστικά και με την θέση των ηλεκτροκινητήρων παρέχει σύμφωνα με τον Τ. Piech «μια ισορροπία που μέχρι πρότινος υπήρξε αποκλειστικό προνόμιο των sports cars με κινητήρες εσωτερικής καύσης».
Σε ό,τι αφορά τις διατυπώσεις που θα το οδηγήσουν στην παραγωγή, σύμφωνα με την εταιρεία, θα ακολουθηθούν τα ίδια μονοπάτια εξέλιξης που χρησιμοποιούν χρόνια τώρα οι mainstream γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κάτι που σημαίνει ότι το Piech GT θα εκτεθεί σε κάθε είδους αφιλόξενη συνθήκη καιρική και οδική προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα και η αξιοπιστία του. Επίσης, όπως σημειώνεται δεν θα παραλείψει το πέρασμα από το Nurburgring, όπως κάθε αυτοκίνητο που αξιώνει τον χαρακτηρισμό sport.
Αυτό που επίσης έχει ενδιαφέρον σε σχέση με το Piech GT είναι ότι η αρχιτεκτονική όπου βασίζεται έχει σχεδιαστεί με την μέγιστη δυνατή ευελιξία καθιστώντας εφικτή εκτός από την μελλοντική φιλοξενία ενός SUV και μιας μπερλίνας, την μετατροπή της ώστε να είναι συμβατή και με τεχνολογία κυψελών καυσίμου.