H νέα γενιά του Superb ξεκίνησε δοκιμές εξέλιξης «κρυμμένη» προς το παρόν κάτω από το αμάξωμα της μέχρι σήμερα γνωστής εκδοχής της.
H καθ΄όλα αναγνωρίσιμη σιλουέτα της station wagon έκδοσης του Superb αποτελεί το προσωρινό όχημα δοκιμών της νέας γενιάς του μοντέλου η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί το 2023.
Αφετηρία και για την νέα ενσάρκωση του μοντέλου θα αποτελέσει η αρχιτεκτονική MQB σε μια εξελιγμένη εκδοχή της η οποία θα φιλοξενήσει επίσης και το νέο VW Passat που αναμένεται να υποδεχθεί το διάδοχό του την ίδια περίοδο.
Την εξελιγμένη αρχιτεκτονική θα πλαισιώσουν μια αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων όπου η plug-in υβριδική τεχνολογία αναμένεται να πολλαπλασιάσει την παρουσία της.
Για την ακρίβεια αναμένεται να υπάρξουν δύο plug-in υβριδικές παραλλαγές με επίκεντρο τον κινητήρα των 1,4 λίτρων σε εξελιγμένη εκδοχή σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ.
Η πρώτη θα προσφέρει ισχύ 200 ίππων και η δεύτερη η οποία αναμένεται να αποτελέσει την ισχυρότερη της γκάμας θα προσφέρει περί τους 245 ίππους. Αμφότερες αναμένεται να επωφεληθούν από υψηλότερης απόδοσης μπαταρίες έναντι της τωρινής των 13,4 kWh με στόχο η ηλεκτρική αυτονομία να αγγίζει τα 100 χλμ.
Σε ό,τι αφορά τις συμβατικές εκδόσεις αναμένεται να αξιοποιήσουν εξελιγμένες εκδοχές των κινητήρων που χρησιμοποιεί τώρα η Skoda καθώς εν όψει του πλήρους εξηλεκτρισμού το 2030, ο όμιλος VW αναζητά τις πιο αποδοτικές λύσεις.
Έτσι και η τέταρτη κατά σειρά γενιά του Superb όπως άλλωστε και το VW Passat αναμένεται να περιλαμβάνουν στην γκάμα τους τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου με απόδοση 150 ίππων καθώς και τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης σε εκδοχή 272 ίππων και τετρακίνητη διαμόρφωση. Το παρών θα εξακολουθούν να δίνουν και πετρελαιοκίνητες επιλογές δύο λίτρων με ισχύ από 150 έως 200 ίππους.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο το Superb αναμένεται να ακολουθήσει την εξελικτική οδό χωρίς ριζικές αλλαγές. Αντιθέτως εκεί που θα δοθεί η μάχη των εντυπώσεων θα είναι στο εσωτερικό το οποίο προδιαγράφεται ριζικά αναδιαμορφωμένο με έμφαση στην ψηφιακή τεχνολογία. Το νέο Superb αναμένεται να υιοθετήσει το δίπτυχο οθονών που πρωτοεμφανίστηκε στην όγδοη γενιά του VW Golf σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή που θα ενσωματώνει τις τελευταίες ψηφιακές εξελίξεις που έχουν συντελεστεί στον όμιλο και που θα επιφέρουν σημαντικές προσθήκες και στον τομέα των συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης.