Η θυγατρική της Renault αποκαλύπτει το νέο της επταθέσιο MPV το οποίο εκτός από το προφανές σχεδιαστικό του φλερτ με τα SUV και την απαράμιλλη ευρυχωρία που υπόσχεται, αποτελεί και το πρώτο μοντέλο της Dacia που αξιοποιεί υβριδική τεχνολογία
Η Dacia αποκαλύπτει νέο επταθέσιο MPV της το οποίο θα είναι και το πρώτο μοντέλο της που θα υιοθετήσει υβριδική τεχνολογία.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, το Jogger σχεδιάστηκε υπό το σκεπτικό να συνδυάζει την πρακτικότητα μιας station wagon έκδοσης με την ευρυχωρία ενός πολυμορφικού και τον χαρακτήρα ενός SUV. Πλην αυτών αξίζει να σημειωθεί, ότι με τιμή εκκίνησης που αναμένεται να κινηθεί περί τα 15.000 ευρώ, το Jogger αναμένεται να είναι ένα από τα πιο προσιτά επταθέσια στην αγορά αυτοκινήτου.
Ανεξαρτήτως, των επίσημων συστάσεων είναι σαφές ότι το Jogger υιοθετεί περισσότερα lifestyle στοιχεία από τις μέχρι πρότινος συνήθειες της low cost φίρμας η οποία ξεκάθαρα εισέρχεται σταδιακά σε μια νέα περίοδο σχεδιαστικά και όχι μόνο. Εκτός από όσα προφανή σχεδιαστικά επιφυλάσσει το Jogger, με μήκος που ξεπερνά τα 4,5 μέτρα, το επταθέσιο MPV είναι το μεγαλύτερο μοντέλο της Dacia στοιχείο που σημαίνει μέγιστη πρακτικότητα και ευρυχωρία.
Ειδικότερα, με μεταξόνιο 2,9 μέτρων δηλαδή 30 εκατοστά μεγαλύτερο σε σχέση με το Sandero το Jogger μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του έως επτά επιβαίνοντες ενώ όπως έχει ήδη γίνει γνωστό θα υπάρξει και πενταθέσια έκδοση. Να σημειωθεί επίσης ότι σύμφωνα με τις συστάσεις στην περίπτωση της επταθέσιας διάταξης η τελευταία σειρά καθισμάτων υπόσχεται άνετη φιλοξενία και σε ενηλίκους επιβαίνοντες.
Άνεση υπόσχεται και η δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ η αίσθηση ευρυχωρίας εντείνεται ακόμα περισσότερο από την διαφορά ύψους 4,0 εκατοστά ανάμεσα στο μπροστινό και στο πίσω του εσωτερικού.
Στην χρηστικότητα συμβάλλουν στοιχεία όπως τα αναδιπλούμενα τραπεζάκια στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων καθώς και οι ράγες οροφής με τα κινούμενα μέρη που μπορούν να στρίψουν έως και κατά 90 μοίρες και να φιλοξενήσουν επιπλέον αποσκευές έως και 80 κιλά.
Ο χώρος του πορτ μπαγκάζ διαμορφώνεται σε 213 λίτρα στην περίπτωση της επταθέσιας έκδοσης και σε 712 σε αυτή της πενταθέσιας. Η αναδίπλωση της δεύτερης σειράς καθισμάτων ή και η αφαίρεση της τρίτης σειράς καθισμάτων προσφέρουν συνολικό ωφέλιμο όγκο 1.719 λίτρων. Να σημειωθεί ότι η διαδικασία αφαίρεσης των πίσω καθισμάτων είναι ιδιαίτερα εύκολη μιας και το βάρος τους περιορίζεται σε 10 κιλά.
Παράλληλα, το Jogger προσφέρει 24 λίτρα αποθηκευτικών χώρων που βρίσκονται διάσπαρτοι στο εσωτερικό του το οποίο συμπληρώνεται από τρεις επιλογές σε ό,τι αφορά το σύστημα του infotainment και τον εξοπλισμό, αναλόγως το επίπεδο εξοπλισμού.
Η πρώτη είναι το Media Control η οποία βασίζεται στη λειτουργία εφαρμογής μέσω κινητού και ουσιαστικά αναπαραγάγει την οθόνη του smartphone του οδηγού στην κεντρική οθόνη. Η δεύτερη είναι το Media Display το οποίο συνδυάζεται με κεντρική οθόνη οκτώ ιντσών, Android Auto, Apple CarPlay και ηχοσύστημα τεσσάρων ηχείων.
Η τελευταία, Media Nav προσθέτει στα παραπάνω σύστημα πλοήγησης μέσω δορυφόρου, τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης κινητού, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και δύο θύρες USB.
Το εξοπλιστικό προφίλ του μοντέλου συμπληρώνουν συστήματα ασφάλειας, όπως το σύστημα αυτόνομης πέδησης, έξι αερόσακοι, σύστημα επιτήρησης και προειδοποίησης για τα τυφλά σημεία αλλά και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης ως προαιρετική επιλογή.
Σε επίπεδο κινητήρων, αρχικά το Jogger θα είναι διαθέσιμο με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης ενός λίτρου σε εκδοχή ισχύος 110 ίππων ή σε εκδοχή διπλού καυσίμου (LPG) με απόδοση 100 ίππους. Η δεύτερη εγγυάται κατά 10% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με την βενζινοκίνητη, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 121 γρ./χλμ. και συνδυαστική αυτονομία που φτάνει τα 1.000 χλμ.
H σημαντικότερη ωστόσο έκδοση προδιαγράφεται η υβριδική η οποία αναμένεται από το 2023 και θα μιμηθεί το αντίστοιχο σύνολο που συναντάμε στο Clio, συνδυάζοντας κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρία 1,2 kWh. H Dacia σημειώνει για την έκδοση ότι θα καθιστά εφικτή την ολοκλήρωση του 80% των καθημερινών αστικών διαδρομών αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.