H νέα γενιά του επαγγελματικού μοντέλου της Mercedes αποκαλύπτεται και θα είναι τελευταία με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν θα αξιωθεί ήδη μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης η οποία βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη.
Η γερμανική φίρμα αποκάλυψε την νέα, δεύτερη κατά σειρά γενικά του Citan η οποία επωφελείται από νέα σχεδίαση, περισσότερη τεχνολογία και πρόκειται σύντομα να εντάξει στις επιλογές της μια νέα ηλεκτροκίνητη έκδοση.
To Citan αποτελεί το τρίτο μέλος της πλήρως ανανεωμένης γκάμας van της γερμανικής φίρμας μαζί με τα Vito και Sprinter τα οποία έχουν υποδεχθεί τις νέες γενιές τους, με κοινό παρονομαστή την προσέγγιση των χαρακτηριστικών τους στα επιβατικά της Mercedes.
Στο ίδιο ακριβώς σκεπτικό κινείται και το νέο Citan. Ξεκινώντας από την σχεδίασή του, η όψη του νέου υιοθετεί ένα σετ νέων, λεπτών φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED τα οποία πλαισιώνουν μια γρίλια με δύο οριζόντια στοιχεία. Οι επιφάνειες έχουν σμιλευτεί με μια πιο ήπια λογική που θυμίζει το Renault Kangoο όπου και βασίζεται το γερμανικό μοντέλο.
Ως συνήθως θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, μία «κλειστή» και μια επιβατική με την ονομασία Tourer η οποία θα επωφελείται από συρόμενες πίσω πόρτες, δεύτερη σειρά καθισμάτων και πανοραμική ηλιοροφή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το νέο van επωφελείται από μεγαλύτερο μήκος το οποίο ανέρχεται σε 4,498 μ., συμβάλλοντας στην αύξηση του χώρου φόρτωσης που έχει μήκος 3,05 μέτρα ή της ευρυχωρίας στην περίπτωση της επιβατικής έκδοσης. Κατά παράδοση θα υπάρξουν και εκδόσεις με μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Οι επιβατικές εκδόσεις Tourer θα μπορούν να επιλεγούν με διπλή θύρα αντί της συνήθους θύρας αποσκευών καθώς και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα κατά 60/40. Στην περίπτωση της κλειστής van έκδοσης, υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού για την εξασφάλιση περισσότερου χώρου για την μεταφορά αντικειμένων με μεγάλο μήκος.
Σε επίπεδο κινητήρων, το Citan θα λανσαριστεί με τα ίδια σύνολα με το Kangoo, δηλαδή diesel μοτέρ 1,5 λίτρου σε εκδοχές ισχύος 75, 95 και 115 ίππων και turbo κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων σε παραλλαγές 102 και 130 ίππων. Οι κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων στις εκδόσεις μικρότερης ισχύος ενώ για τις μεγαλύτερης ισχύος θα είναι διαθέσιμο το κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη.
Θα ακολουθήσει μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση με τα διακριτικά eCitan η οποία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της από το 2022, προσφέροντας αυτονομία 285 χλμ. ισχύ 102 ίππων και την δυνατότητα επαναφόρτισης της μπαταρίας των 44 KWh, έως το 80% σε 40 λεπτά, με την συνδρομή ταχυφορτιστή 75 KW.
Eν κινήσει ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο προγραμματων οδήγησης Comfort και Eco με το δεύτερο να προτεραιοποιεί την εξοικονόμηση ενέργειας καθώς και τρεις επιλογές για τον βαθμό παρέμβασης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Tο Citan υιοθετεί ένα αισθητά ανασχεδιασμένο εσωτερικό που παραπέμπει στις πολιτικές εκδόσεις μοντέλων της Mercedes-Benz, με κυρίαρχο το ευφυές infotainment ΜΒUX το οποίο φυσικά ενσωματώνει λογισμικά Android Auto και Apple CarPlay, καθώς και σύστημα πλοήγησης και επιτρέπει τον έλεγχό του μέσω φωνητικών εντολών και συγκεκριμένα της εντολής “Hey Mercedes”.
Την εικόνα συμπληρώνουν μια ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης και άνεσης μεταξύ των οποίων Crosswind Assist, Hill Start Assist και σύστημα ανίχνευσης κόπωσης. Το εξοπλιστικό παζλ συμπληρώνουν τα συστήματα Lane Keeping Assist Active Brake Assist, σύστημα αναγνώρισης της οδικής σήμανσης σε συνδυασμό με ενεργό περιοριστή ταχύτητας.
Η διάθεση του νέου van της Mercedes αναμένεται να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο σε τρία εξοπλιστικά επίπεδα.