Η βρετανική φίρμα παρουσιάζει το πρώτο δείγμα γραφής του νέου… μέλλοντός της όπως αυτό διαμορφώνεται υπό το νέο ιδιοκτησιακό της καθεστώς και το οποίο, προς το παρόν, έχει όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά του ένδοξου παρελθόντος της Lotus, αποτελώντας ταυτόχρονα ένα είδος αποχαιρετισμού στους κινητήρες εσωτερικής καύσης
H Lotus Emira είναι το νέο sportscar της βρετανικής φίρμας και το όχημα που φιλοδοξεί να την εισαγάγει στην σύγχρονη εποχή. Συνδυάζει την παραδοσιακή λιτή προσέγγιση της Lotus με πολύ περισσότερη τεχνολογία από όσο έχουμε συνηθίσει από τα μέχρι τώρα sportscars της φίρμας. Αξιοποιεί μια νέα αρχιτεκτονική η οποία όμως αποτελεί μετεξέλιξη του αλουμινένιου πλαισίου το οποίο αποτέλεσε την βάση για την αρχέτυπη Elise. Bέβαια στην προκειμένη περίπτωση, οι αναλογίες είναι πολύ διαφορετικές χωρίς ωστόσο μεταβολή στην ουσία, μιας και το βάρος της κατασκευής δεν ξεπερνά τα 1.450 κιλά.
Σχεδιαστικά την Emira υπογράφει ο επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας, Russell Carr ο οποίος συστήνει το δημιούργημα του ως μία μείξη στοιχείων από την υπερβατική ηλεκτροκίνητη Evija αλλά και από το παρελθόν της βρετανικής φίρμας. Οι διαστάσεις της συνοψίζονται σε 4,41 μ. μήκος και 1,89 μ. πλάτος μεγέθη που την καθιστούν οριακά μεγαλύτερη από την Evora και προς τις δύο παραπάνω κατευθύνσεις.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η Emira θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Ο ισχυρότερος προέρχεται από το οπλοστάσιο της Toyota μιας και πρόκειται για τον V6 των 3,5 λίτρων που έχει χρησιμοποιηθεί κατά το παρελθόν στις Evora και Exige. O συγκεκριμένος κινητήρας αναμένεται να εφοδιάζει τις First Edition οι οποίες θα αναλάβουν να δώσουν τις συστάσεις και θα παραδοθούν πρώτες από την άνοιξη του 2022.
Θα ακολουθήσει μια τετρακύλινδρη έκδοση η οποία θα επωφεληθεί από τον γνωστό κινητήρα της Mercedes AMG με την κωδική ονομασία Μ139 και ο οποίος εφοδιάζει την AMG A 45 S αποδίδοντας 421 ίππους.
Προς το παρόν η βρετανική φίρμα δεν δημοσιοποιεί τεχνικά χαρακτηριστικά και μεγέθη, σημειώνοντας μόνο ότι η Emira θα προσφέρει ισχύ από 360 έως 400 ίππους.
Η ισχύς θα μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα μέσω μηχανικών ή αυτόματων κιβωτίων με τη δεύτερη επιλογή να αποτελεί αποκλειστικότητα για την τετρακύλινδρη έκδοση.
Δύο θα είναι επιλογές και σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του πλαισίου με την έκδοση Tour να προσφέρει τα τυπικά χαρακτηριστικά που είναι συνυφασμένα με την Lotus αλλά και να εστιάζει σε περισσότερη άνεση, και την έκδοση Sports η οποία θα προσφέρει μια πιο δυναμική οδική συμπεριφορά, διαθέτοντας πιο σφιχτές αναρτήσεις και στήσιμο που να ευνοεί την κίνηση σε πίστα.
Ακόμα πιο αισθητές σε σχέση με τα συνήθη πρότυπα της Lotus είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Κυρίαρχος ένας οδηγοκεντρικός ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών ο οποίος συνδυάζεται με infotainment 10,25 ιντσών και ενσωματώνει λογισμικά Android και Apple. Tην εικόνα συμπληρώνουν το επίπεδο στο κάτω μέρος σπορ τιμόνι και οι προσεγμένες επενδύσεις με τις διπλές ραφές. Σημαντικές είναι οι βελτιώσεις και σε επίπεδο αποθηκευτικών χώρων τόσο στον θάλαμο επιβατών όσο και στο πορτ μπαγκάζ. Αυτό μπορεί να φιλοξενήσει έως και 208 λίτρα ενώ, ο χώρος πίσω από τα καθίσματα έχει ωφέλιμη χωρητικότητα έως και 151 λίτρα.
Πλην των παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί ότι η Emira θα αναλάβει τον ρόλο του τελευταίου αμιγώς βενζινοκίνητου μοντέλου της Lotus μιας και τα σχέδια της νέας της ιδιοκτησίας αλλά και οι ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές, επιβάλλουν στροφή της ηλεκτροκίνησης.