Δύο θρυλικά μοντέλα, το Super Cub και το Monkey επιστρέφουν στην Ευρωπαϊκή Οικογένεια της Honda

Δύο θρυλικά μοντέλα, το Super Cub και το Monkey επιστρέφουν στην Ευρωπαϊκή Οικογένεια της Honda

Η Honda καλωσορίζει στην οικογένεια της δύο θρυλικά μοντέλα.

Το Super Cub και το Monkey επιστρέφουν στην Ευρωπαϊκή Οικογένεια της Honda

 

  • Το Super Cub περιλαμβάνει τώρα σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη ως στάνταρ, με ανανεωμένες ρυθμίσεις ανάρτησης για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης
  • Νέος, πολύ αποδοτικός κινητήρας με κατανάλωση 1.5 λίτρα/100 χλμ.
  • Η εμβληματική ‘S’ σιλουέτα του Super Cub αναδεικνύεται με το νέο χρωματισμό Matte Grey τον οποίο συμπληρώνουν οι κλασικές κόκκινες σέλες
  • Το Monkey περιλαμβάνει νέο κινητήρα και νέο 5-τάχυτο κιβώτιο για βελτιωμένη απόδοση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων
  • Νέα πίσω αμορτισέρ δύο σταδίων βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά του Monkey και την άνεση του αναβάτη
  • Στο κλασικό Monkey στυλ εντάσσεται τώρα η νέα ατσάλινη πίσω σχάρα και η εντυπωσιακή, νέα χρωματική πρόταση Pearl Glittering Blue
  • Και τα δύο μοντέλα πληρούν τις προδιαγραφές EURO5

 

Το Honda C125 Super Cub και το Monkey 125 επιστρέφουν στην Ευρωπαϊκή οικογένεια της Honda. Με νέους αερόψυκτους κινητήρες προδιαγραφών EURO5, βελτιώσεις πλαισίου που αναβαθμίζουν την άνεση και εντυπωσιακά νέα χρώματα, δύο από τα πλέον εμβληματικά δίτροχα της Honda θα συνεχίσουν να φέρνουν χαμόγελα στα πρόσωπα των Ευρωπαίων αναβατών.

Το Honda Super Cub, το δημοφιλέστερο μηχανοκίνητο όχημα που έχει κυκλοφορήσει ποτέ στον κόσμο – με πωλήσεις πάνω από 100 εκατομμύρια μονάδες από το 1958 – αποκτά ένα νέο, ισχυρότερο, αερόψυκτο κινητήρα SOHC με εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου 1,5 λίτρα/100 χλμ. (WMTC mode). Το ευκολοδήγητο Super Cub κινείται με εξαιρετική άνεση σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων και, σε συνάρτηση με τις βελτιώσεις του κινητήρα, προσφέρει βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στους αναβάτες χάρη στις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης που εξομαλύνουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. 

Η θρυλική ‘S’ σιλουέτα του Super Cub διατηρείται και τώρα περιλαμβάνει σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη ως στάνταρ, καθώς και φωτισμό full LED. Το χαρακτηριστικό σχήμα αναδεικνύεται με το νέο χρωματισμό Mat Axis Grey Metallic και, το μοναδικό, αυθεντικό ‘Cub’ στυλ, ολοκληρώνεται με κλασικές κόκκινες σέλες, αποτίοντας φόρτο τιμής στο original μοντέλο του 1958.

Στην Ευρωπαϊκή γκάμα της Honda για το Μ.Υ. 2022, το Super Cub πλαισιώνεται και πάλι από το αξιαγάπητο Monkey. Μετά τη δημοφιλή επιστροφή του το 2018 ως ένα πρακτικό, απολαυστικό δίτροχο για τον 21ο αιώνα, το Monkey επωφελείται τώρα από ένα νέο κινητήρα προδιαγραφών EURO5 που αποδίδει ισχύ 6.9kW (9,4Ps) και ροπή 11Nm σε συνδυασμό με εξαιρετική κατανάλωση 1,5 λίτρα/100 χλμ. Με εκτιμώμενη αυτονομία πάνω από 370 χλμ. από το ρεζερβουάρ των 5,6 λίτρων, και την προσθήκη ενός νέου, μεγαλύτερου κιβωτίου 5 σχέσεων το οποίο κάνει τα ταξίδια πιο απολαυστικά.

Η επιτυχία του Monkey οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον ευκολοδήγητο χαρακτήρα του που είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού ατσάλινου πλαισίου, φαρδιών, block pattern ελαστικών 12 ιντσών και προηγμένου ανεστραμμένου πιρουνιού (USD). Η ποιότητα κύλισης έχει βελτιωθεί χάρη στα δύο πίσω αμορτισέρ δύο σταδίων που έχουν σχεδιαστεί ώστε να ανταπεξέρχονται πιο αποτελεσματικά στις ανωμαλίες του δρόμου.

Ασφαλώς, το κλασικό Monkey στυλ παραμένει αναλλοίωτο στο χρόνο. Ψηλό τιμόνι, χρωμιωμένα φτερά, ψηλά τοποθετημένο σιλανσιέ, μεγάλη, άνετη σέλα και μία σωληνωτή ατσάλινη σχάρα συνδυάζονται με φαρδιά ελαστικά και ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας, καθιστώντας τη σιλουέτα του άμεσα αναγνωρίσιμη. Φέτος, στους κλασικούς χρωματισμούς Banana Yellow και Pearl Nebula Red προστίθεται η νέα χρωματική πρόταση Pearl Glittering Blue η οποία τονίζει ακόμα περισσότερο τον παράγοντα της απόλαυσης και συνεχίζει την κληρονομιά του Monkey, που ξεκίνησε το 1961 στην Ιαπωνία με τη μορφή ενός δίτροχου για βόλτες σε λούνα παρκ. 

22YM HONDA MONKEY 125 

Μετά την επιτυχημένη επιστροφή του το 2018, το θρυλικό Monkey της Honda ανανεώνεται για το 2022, με ένα νέο, αερόψυκτο κινητήρα, κιβώτιο 5 σχέσεων και συμβατότητα με τα πρότυπα EURO5. Ελατήρια δύο σταδίων για τα διπλά πίσω αμορτισέρ αυξάνουν το επίπεδο άνεσης, ενώ μια σωληνωτή ατσάλινη σχάρα εντάσσεται στον στάνταρ εξοπλισμό.

1η άφιξη στην Ελλάδα τον Αύγουστο 2021.

  1. Εισαγωγή 

Το Honda Monkey – ο θρυλικός ‘μπόμπος’ που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 – πρωτοπαρουσιάστηκε το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.

Η αξιαγάπητη σχεδίαση, οι λιλιπούτειες διαστάσεις, το χαμηλό βάρος και ο απολαυστικός οδηγικός χαρακτήρας του εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του στα ύψη. Μέχρι το 1969, οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου με ταχυσύνδεσμο πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου

Μέχρι το 1978 – χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey – είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και έγινε ιδιαίτερα αγαπητό σε κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Από αυτό το σημείο και έπειτα, το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.

Απολαυστικό και εύκολο στο χειρισμό, κατόρθωσε να κάνει δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό, ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ ‘chopper’, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη, μαλακή σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όπως και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος.

  1. Συνοπτική παρουσίαση μοντέλου 

Το 2018, ήταν και πάλι η εποχή του Monkey. Εμπνευσμένο από το ρετρό στυλ του αρχικού μοντέλου (αλλά και με την πρακτικότητα και τη γοητεία μιας μοτοσυκλέτας 125cc του 21ου αιώνα) το ολοκαίνουργιο Monkey έφερε το χαμόγελο στα πρόσωπα των Ευρωπαίων αναβατών. Τώρα, για το 2022, το Monkey αποκτά έναν αναβαθμισμένο κινητήρα, μεγαλύτερο κιβώτιο, βελτίωση στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, νέο χρώμα και βελτιώσεις στα σημεία, κάνοντας πιο απολαυστική την εμπειρία για τον αναβάτη και ανεβάζοντας τον πήχη στην καθημερινή χρηστικότητα. 

  1. Κύρια χαρακτηριστικά

3.1 Κινητήρας

 

  • Νέος, αερόψυκτος κινητήρας 124cc αποδίδει ισχύ 6.9kW (9,4 Ps) και ροπή 11Nm
  • Προσθήκη κιβωτίου 5-σχέσεων βελτιώνει την ταχύτητα του ταξιδιού
  • Συμμόρφωση με τις προδιαγραφές EURO5

 

Το Monkey έχει ένα νέο, διβάλβιδο αερόψυκτο κινητήρα 124cc SOHC (προερχόμενο από το MSX Grom) με διάμετρο 50mm, διαδρομή 63,1mm και λόγο συμπίεσης 10:0:1 Η μέγιστη ισχύς 6,9kW (9,4 Ps) αποδίδεται στις 6.750rpm και η μέγιστη ροπή 11Nm @ 5.500rpm.

Και η οδήγηση ενός Monkey γίνεται ακόμα πιο απολαυστική. Ένα νέο στόμιο εισαγωγής διαχειρίζεται τη ροή του φρέσκου αέρα, σε συνδυασμό με σωλήνα εισαγωγής και σύνδεσμο που ανασχεδιάστηκαν για πιο ομαλή ροή αέρα. Το σχήμα του φιλτροκουτιού έχει επανασχεδιαστεί για καλύτερη υποστήριξη της ομαλής ροής αέρα, αυξημένη ροπή και βελτιωμένη οδηγησιμότητα. Για τη συμμόρφωση με τα πρότυπα EURO5, ο ανανεωμένος καταλύτης, αν και μικρότερος διαχειρίζεται αποδοτικά τα καυσαέρια. Το μήκος του σωλήνα της εξάτμισης έχει αλλάξει σε συμφωνία με τις αλλαγές στην εισαγωγή, ενώ το σιλανσιέ έχει τώρα έναν θάλαμο αντί τρεις προς όφελος των επιδόσεων και της χροιάς του ήχου.

Το νέο κιβώτιο 5-σχέσεων, που αντικαθιστά το παλιότερο 4-σχέσεων, διευρύνει την κλιμάκωση με στόχο τις επιδόσεις και την άνεση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Η τελική ταχύτητα είναι 91km/h. Η μηχανική λειτουργία του συμπλέκτη παραπέμπει σε μεγάλη μοτοσικλέτα, ενώ οι τροχοί των 12 ιντσών αυξάνουν την ευελιξία εντός πόλης. Όπως είναι φυσικό, το μικρό μέγεθος του Monkey και η αξιόπιστη ισορροπία του στις χαμηλές ταχύτητες, του επιτρέπουν να ελίσσεται με ευκολία στους συνωστισμένους δρόμους.

Ο κινητήρας επίσης είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αφού καταναλώνει 1.5 L/100km (WMTC mode) χρησιμοποιώντας τεχνολογίες χαμηλών τριβών, όπως ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος και κοκκοράκι με ρουλεμάν για την κίνηση των βαλβίδων. Το προηγμένο σύστημα ψεκασμού PGM-FI εγγυάται την αποδοτική διαχείριση του καύσιμου μίγματος. 

3.2 Πλαίσιο & στυλ

 

  • Ατσάλινο πλαίσιο, ανεστραμμένο (USD) πιρούνι και ελαστικά διαμέτρου 12”
  • Δύο πίσω αμορτισέρ με ελατήρια δύο σταδίων διαχειρίζονται κακοτράχαλους δρόμους
  • Πίσω σχάρα, τώρα στάνταρ εξοπλισμός
  • Βάρος πλήρες υγρών (wet weight) 104kg, μεταξόνιο 1.145mm και ύψος σέλας 775mm
  • Το κλασικό στυλ Monkey συνεχίζεται, ως μία διαχρονική έκφραση εξατομίκευσης

 

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Monkey έχει εξελιχθεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης – ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται τις ποικίλες συνθήκες που συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο σχεδιαστικό θέμα, χωρίς έντονες ακμές, που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσικλέτα.

Το ανεστραμμένο (USD) πιρούνι έχει διαδρομή 100mm και φέρει προηγμένο φινίρισμα Alumite. Τα δύο αμορτισέρ διαθέτουν ελατήρια δύο σταδίων και αναβαθμισμένα ελαστικά τερματισμού συμπίεσης της ανάρτησης για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε δρόμους με ανωμαλίες και μειωμένη πιθανότητα τερματισμού. Έχουν διαδρομή 102mm, ενώ η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 175mm.

Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται σύστημα ABS ελεγχόμενο μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU). Φαρδιά ελαστικά 12 ιντσών με πέλμα ‘block pattern’ προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.

Το μεταξόνιο είναι 1,145mm με κάστερ και ίχνος στις 25° και 82mm αντίστοιχα, και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος πλήρες υγρών (Wet weight) είναι 104kg, και το ύψος σέλας 775mm. Η σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας ουρεθάνη για μέγιστη άνεση.

Το κλασικό στυλ Monkey (ψηλά τοποθετημένο τιμόνι, χρωμιωμένα φτερά, ψηλά τοποθετημένο σιλανσιέ με χρωμιωμένο προστατευτικό κάλυμμα, φαρδιά ελαστικά, μαλακή σέλα και ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας) αποτίει φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο και προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά που θα γοητεύσουν εκείνους που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που αναπολεί το παρελθόν, αλλά και τη νέα γενιά. 

Οι πιο μεγάλοι αναβάτες ταξιδεύουν στο χρόνο και τη δεκαετία του 1970, αναπολώντας την πρώτη αίσθηση ελευθερίας που βίωσαν από μία μοτοσικλέτα, ενώ οι νέοι αναβάτες, εκτιμώντας ήδη οτιδήποτε ρετρό, αποκτούν κάτι που ξεφεύγει από το συμβατικό και τους κάνει να ξεχωρίζουν στα μάτια των φίλων τους. Αυτό πάντως που ενώνει τους πάντες, είτε οδηγούν ένα Monkey ή απλώς περνούν δίπλα του, είναι ο παράγοντας ‘χαμόγελο’. Είναι το είδος μοτοσυκλέτας που σε κάνει να χαμογελάς.

Για το 2022, μια κομψή ατσάλινη σωληνωτή σχάρα – κατάλληλη για βαρύτερα φορτία έως 3.0kg – είναι στάνταρ εξοπλισμός. Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ 5,6L, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ, φέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό 3-D Classic Wing λογότυπο της Honda. 

Το 2022 Monkey 125 θα διατίθεται σε τρία χρώματα:

Pearl Glittering Blue **ΝΕΟ ΓΙΑ ΤΟ 2022**

Banana Yellow

Pearl Nebula Red

3.3 Ηλεκτρονικά συστήματα 

 

  • Ψηφιακό στρογγυλό όργανο LCD
  • Full premium LED φωτισμός
  • Έλεγχος IMU μειώνει την ανύψωση του πίσω τμήματος κατά το φρενάρισμα
  • Σύστημα ‘Απάντησης’ για εύκολη αναγνώριση

 

Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στην κλασική εμφάνιση: ένα ψηφιακό full-LCD στρογγυλό όργανο περιλαμβάνει ταχύμετρο (που ‘γνέφει’ με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη), χιλιομετρητές (ολικός και δύο μερικοί) και δείκτη στάθμης καυσίμου έξι σταδίων. Όλα τα φώτα είναι LED, το κλειδί κυματοειδούς σχήματος (που επίσης φέρει το έμβλημα Classic Wing περιλαμβάνει σύστημα ‘απάντησης’ με τα φώτα να αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Το μονοκάναλο  ABS λειτουργεί με μία μονάδα μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU) για να περιορίζει την ανύψωση του πίσω τμήματος σε ισχυρό φρενάρισμα.

  1. Ορόσημα Monkey 

1961

Πρώτο μοντέλο – προοριζόταν για χρήση σε πάρκα αναψυχής, με τροχούς 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις, σπαστό τιμόνι και κινητήρα 49cc ισχύος 3,1kW (4,2 Ps)  

1963

Το πρώτο μοντέλο δρόμου– εξάγεται σε Β. Αμερική και Ευρώπη. 

1967

Το πρώτο μοντέλο που πωλήθηκε στην Ιαπωνία – με αναδιπλούμενη σέλα 

1970

Αποσπώμενη εμπρός ανάρτηση με ταχυσύνδεσμο για να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου

1978

Το πρώτο μοντέλο με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας

1984

Μοντέλο περιορισμένης έκδοσης παραγωγής ‘Gold’

1987

Μοντέλο ‘R’ με πλαίσιο twin tube και υδραυλικό εμπρός δισκόφρενο

1991

Μοντέλο ‘Baja’, off-road στυλ με δύο προβολείς 

2004 Special

Με χρώματα βασισμένα στην CB750F που κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα Daytona 100 με αναβάτη τον Freddie Spencer

2009 Monkey Ltd.

Η πρώτη έκδοση  με ψεκασμό καυσίμου, ρουλεμάν στο κοκοράκι βαλβίδων και έκκεντρα τοποθετημένο κύλινδρο

2017 

Νέα επετειακή έκδοση για τα 50 χρόνια πωλήσεων στην Ιαπωνία

2018 

Το νέο Monkey 125, ανανεωμένο για τον 21ο αιώνα, κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους

  1. Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 
ΤύποςΑερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος
Κυβισμός124cc
Διάμετρος x Διαδρομή50 x 63.1mm
Λόγος Συμπίεσης10.0:1
Μέγιστη Ισχύς6.9Kw (9,4 Ps) / 6.750rpm
Μέγιστη Ροπή11Nm/5.500rpm
Χωρητικότητα Λαδιού 1,1 λίτρα 
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ 
ΨεκασμόςPGM-FI ηλεκτρονικός
Χωρητικότητα ντεπόζιτου5,6 L
Κατανάλωση καυσίμου1.5 L/100km 
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 
ΜίζαΗλεκτρική
Μπαταρία12V 3.5Ah
ΜΕΤΑΔΟΣΗ 
Τύπος συμπλέκτηΥγρός πολύδισκος
Τύπος κιβωτίου5 σχέσεων 
ΠΛΑΙΣΙΟ 
ΤύποςΑτσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς 
ΠΛΑΙΣΙΟ 
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)1.710 x 755 x 1.030mm
Μεταξόνιο1.145mm
Γωνία Κάστερ 25°
Ίχνος 82mm
Ύψος Σέλας775mm
Απόσταση από το Έδαφος175mm
Ακτίνα Στροφής1.9m
Βάρος104kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ 
Τύπος ΕμπρόςΑνεστραμμένο (USD) πιρούνι, διαδρομή 100mm
Τύπος ΠίσωΔύο αμορτισέρ, διαδρομή 102mm 
ΤΡΟΧΟΙ 
Ζάντα ΕμπρόςΧυτή αλουμινένια με 10 μπράτσα
Ζάντα ΠίσωΧυτή αλουμινένια με 10 μπράτσα
Ελαστικό Εμπρός120/80-12M/C 65J
Ελαστικό Πίσω130/80-12M/C 69J
ΦΡΕΝΑ 
ΕμπρόςΜονός υδραυλικός δίσκος 220 mm με ABS που λειτουργεί μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU)
ΠίσωΜονός υδραυλικός δίσκος 190mm
ΦΩΤΑ 
ΠροβολέαςLED
Πίσω ΦωςLED

 

Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση

Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.

22YM HONDA SUPER CUB 125

Μετά την ευπρόσδεκτη επιστροφή του στους Ευρωπαϊκούς δρόμους το 2018 με τη μορφή του Super Cub 125, το παγκόσμιο best-seller αποκτά συμβατότητα με τα πρότυπα EURO5 για το 2022 με ένα νέο, ισχυρότερο και πιο αποδοτικό αερόψυκτο κινητήρα. Σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη περιλαμβάνονται τώρα στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης βελτιώνουν την ποιότητα κύλισης.  

1η άφιξη στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο 2021.

  1. Εισαγωγή

Το πρώτο Super Cub C100 παρουσιάστηκε το 1958, 10 χρόνια μετά την ίδρυση της Honda. Κατασκευασμένο από τον Soichiro Honda και τον επί μακρόν συνεργάτη του Takeo Fujisawa, είχε συγκεκριμένο σκοπό: ‘να προσφέρει χαρά παίζοντας χρήσιμο ρόλο στις ζωές των ανθρώπων’.

Σχεδόν 60 χρόνια αργότερα, το 2017, το Super Cub πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο παραγωγής με 100 εκατομμύρια μονάδες, που το ανέδειξε στο πιο δημοφιλές μηχανοκίνητο όχημα που έχε κυκλοφορήσει ποτέ στον κόσμο. Όλο αυτό το διάστημα, οι απλές αρετές του Super Cub – στυλ, αξιοπιστία, οικονομία και γνήσια πρακτικότητα – παρέμειναν αναλλοίωτες στο πέρασμα του χρόνου: αθόρυβα και διακριτικά, κατάφερε αυτό ακριβώς που επιθυμούσαν οι Soichiro και Takeo – να μυήσει και να υποστηρίξει τους ανθρώπους στο μοντέλο της προσωπικής μετακίνησης.

Μέχρι τα τέλη του 2018, τα Super Cub ήταν διαθέσιμα μόνο στην Ιαπωνία, όπου είχαν προσελκύσει την προτίμηση εταιρικών πελατών όπως το Ιαπωνικό Ταχυδρομείο, και στη Νοτιοανατολική Ασία όπου το μοντέλο διατηρεί ένα σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα των ανθρώπων, ως ιδιωτικό μέσον μεταφοράς. Γνωρίζοντας καλά το target group των Ευρωπαίων αναβατών – σε ένα ευρύ ηλικιακό φάσμα – οι οποίοι αναζητούν ένα δίκυκλο εμπνευσμένο από ρετρό φόρμες με πραγματική αξιοπιστία και εντυπωσιακό στυλ, η Honda αποκάλυψε το Super Cub C125 του 2018: μία μοντέρνα εξέλιξη του δικύκλου-ορόσημο που σηματοδοτεί το επόμενο κεφάλαιο στη μακροχρόνια ιστορία του.

Για το Μ.Υ. 2022, το Super Cub 125 αναβαθμίζεται περαιτέρω για το Ευρωπαϊκό κοινό του.  Η διαχρονική του εμφάνιση παραμένει ίδια, αλλά ένας νέος κινητήρας προδιαγραφών EURO5 και πληθώρα βελτιώσεων, το προάγουν στο επόμενο επίπεδο, όπως θα επιθυμούσαν οι Soichiro και Takeo.

  1. Συνοπτική παρουσίαση μοντέλου 

Μία νέα σχεδίαση αερόψυκτου κινητήρα SOHC, με ανάλογες ρυθμίσεις ECU εισαγωγής και εξαγωγής, χαρίζει στο Super Cub 125  συμβατότητα με τις προδιαγραφές EURO5. Ο κινητήρας παράγει ελαφρώς υψηλότερη ισχύ, και είναι πιο αποδοτικός, καταναλώνοντας 1,5 lit./100km (WMTC mode). Η ισχύς του συστήματος γεννήτριας-εκκινητή ACG έχει επίσης αυξηθεί

Το κλασικό στυλ παραμένει ίδιο και τώρα προστίθενται σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη. Οι νέοι συντελεστές σκληρότητας ελατηρίων για την εμπρός και πίσω ανάρτηση βελτιώνουν την άνεση σε αστικούς δρόμους με ανωμαλίες. 

  1. Κύρια χαρακτηριστικά

3.1 Κινητήρας

 

  • Νέος κινητήρας, πιο αθόρυβος, πιο ισχυρός και πιο αποδοτικός 
  • Νέες ρυθμίσεις ECU, εισαγωγής και εξαγωγής για συμβατότητα με τις προδιαγραφές EURO5
  • Γεννήτρια – Εκκινητής ACG με αυξημένη ονομαστική ισχύ

 

Αποδοτικός και αξιόπιστος, ο νέος αερόψυκτος κινητήρας 124cc του Super Cub 125 συνδυάζει το κάτω τμήμα (με επανασχεδιασμένο στροφαλοθάλαμο) του τρέχοντος C110 της Ιαπωνικής αγοράς με το πάνω τμήμα (διβάλβιδη κυλινδροκεφαλή SOHC) του τελευταίου MSX Grom. Η διάμετρος είναι 50mm, η διαδρομή 63,1mm με λόγο συμπίεσης 10.0:1. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 7.2kW (9,8 Ps) (αύξηση 0,1kW) στις 7.500rpm, με μέγιστη ροπή 10.4Nm στις 6.250rpm.

Για καλύτερη εξομάλυνση της ροής αέρα εισαγωγής, το νέο φιλτροκούτι σχεδιάστηκε σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα. Είναι μικρότερο και συνδυάζεται με το νέο σωλήνα εισαγωγής και τη βελτιωμένη τοποθέτηση του μπεκ ψεκασμού για καλύτερη οδηγησιμότητα. 

Η εξωτερική εμφάνιση του σιγαστήρα – ένα από τα πολλά θρυλικά στοιχεία του Super Cub – παραμένει ίδια ενώ έχει αλλάξει εσωτερικά. Ο προηγούμενος κινητήρας συνεργαζόταν με δύο καταλύτες, αλλά για να επιτευχθεί η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές EURO5, χρησιμοποιείται ένας μονός, νέος και πιο αποδοτικός καταλύτης. Η ECU έχει νέο προγραμματισμό για μεγιστοποίηση των επιδόσεων και της απόδοσης και η ονομαστική ισχύς της Γεννήτριας – Εκκινητή ACG έχει αυξηθεί.

Το κιβώτιο παραμένει 4τάχυτο και – σύμφωνα με την παράδοση του Super Cub – λειτουργεί μέσω αυτόματου φυγοκεντρικού συμπλέκτη, χωρίς την ανάγκη για μανέτα συμπλέκτη. Κατά την εκκίνηση από στάση, ο αναβάτης απλά επιλέγει την απαιτούμενη σχέση με τον επιλογέα στο αριστερό πόδι και καθώς ανοίγει το γκάζι, ο συμπλέκτης λειτουργεί αυτόματα. Το ίδιο συμβαίνει και σε κάθε ανέβασμα ή κατέβασμα σχέσης. Ο λόγος τελικής μετάδοσης είναι 2.50 με γρανάζια 14/35. Ένα ελικοειδές πρωτεύον γρανάζι μειώνει το μηχανικό θόρυβο της μετάδοσης.

Ο κινητήρας του Super Cub C125 έχει εξαιρετική κατανάλωση – 1.5lit./100km (66,7km/l) (WMTC mode) προσδίδοντάς του αυτονομία περίπου 250km από το ρεζερβουάρ 3,7 λίτρων.

3.2 Στυλ & Πλαίσιο

 

  • Το ρετρό στυλ παραμένει ίδιο, σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη τώρα προσφέρονται ως στάνταρ εξοπλισμός
  • Νέα ελατήρια για το πιρούνι και τα πίσω αμορτισέρ βελτιώνουν την άνεση
  • Όπως και πριν, όλα τα φώτα είναι LED και η λειτουργία Smart Key προσφέρεται στάνταρ

 

Το διαχρονικά επιβλητικό στυλ του Super Cub 125 – με προστατευτική ποδιά για τα πόδια και τα καλυμμένα μηχανικά μέρη – παραμένει ίδιο, και πρόκειται για μία σχεδίαση που φέρνει στο μυαλό μία μόνο λέξη: Παγκοσμιότητα (‘universality’). Δηλαδή, πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιείται από πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους. Βασικό στοιχείο αυτής της φιλοσοφίας είναι η σιλουέτα σχήματος S, που ξεκινά πίσω από την ποδιά και καταλήγει στο πίσω φτερό, κάνοντας την πρόσβαση εύκολη υπόθεση. Για το μοντέλο του 2022, σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη αποτελούν πλέον στάνταρ εξοπλισμό.

Άμεσα αναγνωρίσιμο στοιχείο του Super Cub είναι το τμήμα του συστήματος διεύθυνσης που συγκεντρώνει διάφορα εξαρτήματα – πιρούνι, τιμόνι και ποδιά σε ένα ενιαίο σύνολο. Στο πρώτο μοντέλο, το τιμόνι σε σχήμα φτερών γλάρου ήταν ένα αξιοσημείωτο επιχείρημα πωλήσεων και ένα από τα χαρακτηριστικά που το έκανε ευρέως αγαπητό ανά την υφήλιο. Το σύγχρονο Super Cub C125 – με το σφυρήλατο κωνικό τιμόνι με επικάλυψη χυτής ρητίνης, το οποίο περιλαμβάνει χειριστήρια, διακόπτες και όργανα – αποτίει φόρο τιμής στο πρωτότυπο μοντέλο.

Τα γκριπ τοποθετούνται σε μία φυσική, εύχρηστη θέση, η οποία σε συνδυασμό με την όρθια θέση του αναβάτη, εξασφαλίζει άριστη μπροστινή και σφαιρική ορατότητα.  Η χρήση αφρού ουρεθάνης μεγαλύτερης πυκνότητας και πάχους αναβαθμίζει την άνεση στη σέλα, η οποία είναι φαλτσοκομμένη στα εμπρός πλαϊνά τμήματα, για να φτάνουν πιο εύκολα τα πόδια του αναβάτη στο έδαφος.

Όλος ο φωτισμός είναι τεχνολογίας LED ενώ τα όργανα αναδεικνύουν το βάθος της συνολικής σχεδίασης, με τον πίνακα οργάνων να διαχωρίζεται από δύο χρωμιωμένους ομόκεντρους δακτυλίους. Ο εξωτερικός δακτύλιος φιλοξενεί το αναλογικό στροφόμετρο και προειδοποιητικά φώτα, και ο εσωτερικός μία διακριτική, ψηφιακή οθόνη.

Μία σύγχρονη πινελιά είναι το Honda Smart Key, που ελέγχει και το immobiliser ως ένα πρόσθετο αντικλεπτικό σύστημα, ενώ εφοδιάζεται και με λειτουργία ‘απάντησης’ (answer back) μέσω της οποίας τα φλας αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν του Smart Key για να βρίσκει ο αναβάτης εύκολα το όχημά του σε πολυσύχναστους χώρους στάθμευσης. Τέλος, προς τιμήν των προγόνων του (και υπογραμμίζοντας την ιστορία της Honda), το ιστορικό τρισδιάστατο λογότυπο ‘Classic Wing’ κοσμεί το Smart Key.

Ο απολαυστικός και ευκολοδήγητος χαρακτήρας αποτελεί ένα ακόμα αξιοσημείωτο πλεονέκτημα του Super Cub. Για το σκοπό αυτό, το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς προσφέρει ισορροπία ακαμψίας προσεκτικά ρυθμισμένη γύρω από την κεφαλή του τιμονιού και τις βάσεις έδρασης του κινητήρα των 124cc, για βελτιστοποίηση των επιδόσεων. Ο νέας σχεδίασης στροφαλοθάλαμος έχει νέα σημεία έδρασης. Τα γκριπ και η σέλα εδράζονται σε ελαστικές βάσεις, ενώ τα μαρσπιέ φέρουν επίσης ελαστικά ένθετα.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού έχουν ρυθμιστεί στα 26,5°/71mm με μεταξόνιο 1245mm. Το βάρος πλήρες υγρών είναι 110kg. Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διαδρομή 100mm, με νέα ελατήρια που βελτιώνουν το έλεγχο. Τα δύο πίσω αμορτισέρ (ασορτί με το φινίρισμα εξωτερικού) χρησιμοποιούν νέα ελατήρια και υλικά τερματισμού συμπίεσης για πιο άνετη οδήγηση σε δρόμους με ανωμαλίες, ενώ κομψές ζάντες 17” από χυτό αλουμίνιο (με ασορτί στεφάνη και μπράτσα) αυξάνουν τη σταθερότητα και την ακρίβεια διεύθυνσης. Το Super Cub 125 εφοδιάζεται με tubeless ελαστικά, διαστάσεων 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω. 

Το εμπρός δισκόφρενο 220mm με μονοπίστονη δαγκάνα συνδυάζεται με πίσω ταμπούρο 110mm. 

  1. Ιστορικά δεδομένα του Super Cub  

Όπως είναι αναμενόμενο, έχοντας ήδη συμπληρώσει έξι δεκαετίες στην παραγωγή, το Super Cub έχει συνδέσει το όνομά του με αξιοσημείωτες ιστορίες και επιτεύγματα. Ακολουθούν δεκαπέντε από αυτά: 

  1. Το αρχικό πρωτότυπο δεν σχεδιάστηκε σε χαρτί αλλά χρησιμοποιήθηκε πηλός, στο οποίο ο ίδιος ο κ. Honda είχε ισχυρή συμμετοχή, χρησιμοποιώντας μερικές ιδέες από ένα διερευνητικό ταξίδι στην Ευρώπη το 1956.
  2. Το πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς με χαμηλό πάτωμα του πρώτου 1958 Super Cub C100 (για εύκολη πρόσβαση από τον αναβάτη), τα μεγάλα προστατευτικά ποδιών (για προστασία από τη σκόνη σε χωματόδρομους), η ‘κλειστού τύπου σχεδίαση’ για να μην είναι ορατά ο κινητήρας και οι καλωδιώσεις, το σχήμα του τιμονιού που είναι εμπνευσμένο από φτερά γλάρου και το μπλε φέρινγκ ως χρώμα του ουρανού, διαμόρφωσαν ένα γενικό πρότυπο για τις επόμενες δεκαετίες.
  3. Οι ζάντες 17” (σχετικά μεγάλες για να μπορούν να ανταπεξέρχονται τις ανωμαλίες των Ιαπωνικών δρόμων) σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν αποκλειστικά για το Super Cub.  
  4. Ανέκαθεν χρησιμοποιούσε τετράχρονο κινητήρα – ακόμα και στην πρώτη εκδοχή του 1958.   
  5. Έπρεπε να καταργηθεί η μανέτα συμπλέκτη, ώστε ένας αναβάτης-διανομέας να μπορεί να οδηγεί με το ένα χέρι κουβαλώντας στον αριστερό του ώμο κουτιά με noodles.
  6. Το εργοστάσιο της Honda στη Suzuka κατασκευάστηκε το 1960 ώστε να βοηθήσει στην κάλυψη της ζήτησης για το δημοφιλές προϊόν. 
  7. Το Super Cub παράγεται σε 16 εργοστάσια σε 15 διαφορετικές χώρες,  και πωλείται σε 160 διαφορετικές χώρες.  
  8. Το Super Cub ξεκίνησε να πωλείται στην Αμερική το 1959, στην τιμή των $295. Έκανε θραύση στους νεαρούς σέρφερ της Δυτικής Ακτής και άνοιξε το δρόμο για πολύ μεγαλύτερες επιτυχίες για τη Honda στην ήπειρο αυτή.
  9. Η ευρωπαϊκή παραγωγή του Super Cub ξεκίνησε στη Honda Βελγίου (το δεύτερο εργοστάσιο στο εξωτερικό για την παραγωγή του προϊόντος).  
  10. Επίσης πρωταγωνίστησε στη διαφημιστική καμπάνια ‘You meet the nicest people on a Honda’ που άλλαξε την Αμερικανική αντίληψη για της μοτοσυκλέτες, καθώς είχαν συνδεθεί με ‘συμμορίες δικυκλιστών’.
  11. Οι Beach Boys το έκαναν ακόμα πιο διάσημο το 1964 με το τραγούδι τους ‘My Little Honda’.
  12. Το Super Cub που παρουσιάστηκε και στη Ν. Ασία το 1964 έγινε πολύτιμο οικογενειακό μεταφορικό μέσο, αφού μπορούσε να ανταπεξέλθει στην ολοένα και αυξανόμενη κυκλοφορία των μεγαλουπόλεων.
  13. Η Ιαπωνική Υπηρεσία Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας του απένειμε ένα τρισδιάστατο έμβλημα καταχώρησης το 2014, αναγνωρίζοντας το σχήμα και τη σχεδίασή του ως ένα θρυλικό προϊόν της Honda – το πρώτο όχημα που πέτυχε μία τέτοια διάκριση.
  14. Οι προβλέψεις για τις πρώτες πωλήσεις ήταν γύρω στις 30.000 το μήνα, εκπληκτικό νούμερο για την εποχή, καθώς η συνολική παραγωγή μοτοσυκλετών στην Ιαπωνία ήταν περίπου 40.000 μονάδες το μήνα, αλλά τελικά ήταν υποτιμημένες. 
  15. Σε τυπικό, διακριτικό ‘στυλ Super Cub’, στις 29 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε μία εορταστική τελετή στο εργοστάσιο της Honda στο Kumamoto που σηματοδότησε την παγκόσμια παραγωγή 100 εκατομμυρίων μονάδων. 
  16. Τεχνικές προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 
ΤύποςΑερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος
Κυβισμός124cc
Διάμετρος x Διαδρομή50 x 63.1mm
Λόγος Συμπίεσης10.0:1
Μέγιστη Ισχύς7.2kW (9,8 Ps) @ 7,500rpm
Μέγιστη Ροπή10.4Nm @ 6,250rpm
Χωρητικότητα Λαδιού 1.1 λίτρα 
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ 
ΨεκασμόςΗλεκτρονικός PGM-FI 
Χωρητικότητα ντεπόζιτου3.7 λίτρα
Κατανάλωση καυσίμου1.5L / 100km (WMTC mode)
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 
Μπαταρία12V-3.5AH
ΜΕΤΑΔΟΣΗ 
Τύπος συμπλέκτηΑυτόματος, φυγοκεντρικός, υγρός, πολύδισκος
Τύπος κιβωτίου4 σχέσεων
ΠΛΑΙΣΙΟ 
ΤύποςΜονό, ατσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς 
ΠΛΑΙΣΙΟ 
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)1,915 x 720 x 1,000mm
Μεταξόνιο1,245mm
Γωνία Κάστερ 26.5°
Ίχνος 71mm
Ύψος Σέλας780mm
Απόσταση από το Έδαφος125mm
Βάρος110kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ 
Τύπος ΕμπρόςΤηλεσκοπικό πιρούνι 26mm
Τύπος ΠίσωΔύο αμορτισέρ  
ΤΡΟΧΟΙ 
Ζάντα ΕμπρόςΑπό χυτό αλουμίνιο
Ζάντα ΠϊσωΑπό χυτό αλουμίνιο
Ελαστικό Εμπρός70/90-17M/C 38P
Ελαστικό Πίσω80/90-17M/C 50P
ΦΡΕΝΑ 
Τύπος ABS typeΜονοκάναλο ABS
ΕμπρόςΔισκόφρενο 220 mm 
ΠίσωΤαμπούρο 110mm
ΦΩΤΑ 
ΠροβολέαςLED
Πίσω ΦωςLED

 

Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση

Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ