BMW X3: Εφ΄όλης της ύλης

To best-seller της βαυαρικής φίρμας ανανεώνεται, υιοθετεί αιχμηρότερη εμφάνιση όσο και τεχνολογικά χαρακτηριστικά και εκδημοκρατίζει την ήπια υβριδική τεχνολογία που πλέον αποτελεί κοινή συνιστάμενη στην πλειονότητα των εκδόσεών της.

Το δημοφιλέστερο, βάσει πωλήσεων, μοντέλο της BMW για το 2021 επωφελείται από μια σειρά στοχευμένων αλλά διόλου μικρής σημασίας αλλαγών που αναλαμβάνουν να ανανεώσουν τον χρόνο ζωής του αλλά και να προσφέρουν περισσότερα στους δυνητικούς ιδιοκτήτες του από πλευράς τεχνολογίας όσο και εξοικονόμησης καυσίμου.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση της ανανεωμένης Χ3, οι αλλαγές είναι σαφώς πιο εκτεταμένες από ό,τι συνήθως συμβαίνει στην εθιμοτυπική διαδικασία ανανεώσεων, με το γερμανικό SUV να υιοθετεί μια ανασχεδιασμένη γρίλια που πλαισιώνεται από πιο λεπτά φωτιστικά σώματα με νέα γραφικά στο εσωτερικό τους και τα οποία συνδυαστικά με τις περισσότερες ακμές και πτυχώσεις που έχουν σμιλευτεί στην όψη της, εξασφαλίζουν μια πιο επιθετική και σπορ, πρώτη εικόνα.

Αντιστοίχως ισχύει και για το πίσω τμήμα που υιοθετεί ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα καθώς και ένα σετ εντελώς διαφορετικών, περίπλοκου σχεδιασμού φωτιστικών σωμάτων που συντείνουν σε ένα αιχμηρότερο προφίλ. Η συνολικά πιο τολμηρή εικόνα γίνεται ακόμα πιο εντονότερη στις εκδόσεις M Sport οι οποίες υιοθετούν μια ακόμα πιο ακραία «μετάφραση» της πιο γωνιώδους αισθητικής της νέας Χ3.

Φυσικά, από τα νέα στοιχεία της διαδικασίας ανανέωσης δεν θα μπορούσαν να λείπουν και δεν λείπουν οι νέες αποχρώσεις για το αμάξωμα αλλά και για τον σχεδιασμό των τροχών. Σε ό,τι αφορά τους τελευταίους αξίζει να σημειωθεί ότι στις διαθέσιμες επιλογές συγκαταλέγονται και οι αεροδυναμικά σχεδιασμένοι τροχοί των 19 ιντσών που εφοδιάζουν την ηλεκτρική iX3.

Το εσωτερικό μιμείται τις ακμές της εξωτερικής εμφάνισης όπως προκύπτει από τους νέου σχεδιασμού αεραγωγούς ενώ στο κέντρο του ταμπλό παίρνει θέση μια βελτιωμένη οθόνη αφής για τις λειτουργίες του infotainment με διαγώνιο 12,3 ιντσών στην πλειονότητα των εκδόσεων και 10,25 στη βασική. Πλήρως ανασχεδιασμένη είναι και η κεντρική κονσόλα η οποία εκτός από τον περιστροφικό επιλογέα, φέρνει δίπλα στο λεβιέ του κιβωτίου ορισμένους διακόπτες όπως φερ΄ειπείν το start&stop καθιστώντας τους πιο εύκολα προσβάσιμους. Την εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνουν οι νέες επιλογές για τις επενδύσεις που αναλόγως την έκδοση εξοπλισμού περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, διάτρητο τεχνόδερμα ή αυθεντικό ιταλικό δέρμα Vernasca. Επίσης αναλόγως την έκδοση, οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες της θα μπορούν επίσης να επιλέξουν ένα διαφορετικά στημένο σύστημα διεύθυνσης με την υπογραφή M Sport καθώς και αντίστοιχη ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.

Σε ό,τι αφορά την γκάμα κινητήρων, κυρίαρχη αλλαγή αποτελεί η διείσδυση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με το παράλληλο κύκλωμα των 48 Volt σε κάθε έκδοση βενζίνης ή πετρελαίου της Χ3. Το σύστημα αξιοποιεί την ενέργεια που ανακτάται από την επιβράδυνση για να τροφοδοτήσει βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου ενώ μπορεί να λειτουργήσει και ως overboost, συνεισφέροντας στην εκάστοτε απόδοση με 11 επιπλέον ίππους.

Εφαλτήριο για την γκάμα θα αποτελεί η βενζινοκίνητη έκδοση XDrive 20i με απόδοση 184 ίππων, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων η οποία υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 215 χλμ./ώρα. Χάρη στην παρουσία του συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται σε 7,6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 172 γρ./χλμ.

Την σκυτάλη παίρνει η έκδοση XDrive 30i η οποία εφοδιάζεται με τον ίδιο κινητήρα των 2,0 λίτρων και όμοιο σύστημα μετάδοσης με την διαφορά ότι αποδίδει 245 ίππους και 350 Nm ροπής. Οι αμιγείς επιδόσεις της διαμορφώνεται σε 6,6 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία από 0-100 χλμ./ώρα και μέγιστη ταχύτητα 235 χλμ./ώρα ενώ οι περιβαλλοντικές της επιδόσεις είναι μόνο οριακά αυξημένες σε σχέση με την μικρότερης ισχύος έκδοση και συνοψίζονται σε κατανάλωση 7,6 λίτρων /100 χλμ. και 173 γρ./χλμ. σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Ακολουθεί η plug-in υβριδική xDrive 30e η οποία με κατανάλωση 2,0 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 45 γρ./χλμ. αποτελεί την αποδοτικότερη της γκάμας. Προσφέρει ισχύ 292 ίππων και 420 Nm ροπής, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα ενώ παράλληλα εξασφαλίζει και ηλεκτρική αυτονομία έως και 50 χλμ.

Την κορυφαία -πριν την Χ3 Μ- βενζινοκίνητη έκδοση M40i εφοδιάζει twin-turbo τρικύλινδρος κινητήρας με απόδοση 360 ίππους και 500 Nm ροπής ο οποίος μειώνει τον χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ. σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα.

Τις πετρελαιοκίνητες επιλογές «ανοίγει» η έκδοση XDrive 20d η οποία αξιοποιεί δίλιτρο diesel με ισχύ 190 ίππων ο οποίος εξασφαλίζει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα και περιβαλλοντικές επιδόσεις που συνοψίζονται σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 151 γρ./χλμ. και κατανάλωση καυσίμου 5,8 λίτρων/100 χλμ.

Η μεσαία πετρελαιοκίνητη έκδοση, XDrive 30d επωφελείται από εξακύλινδρο μοτέρ απόδοσης 286 ίππων και 650 Nm ροπής. Το sprint από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 5,7 δευτερόλεπτα, η μέγιστη ταχύτητά της ανέρχεται σε 245 χλμ./ώρα ενώ η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα διαμορφώνονται σε 6,2 λίτρα/100 χλμ. και 162 γρ./χλμ. αντίστοιχα.

Την ισχυρότερη έκδοση πετρελαίου M40d εφοδιάζει ο ίδιος κινητήρας ο οποίος εξασφαλίζει ίππους και 700 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, απαιτεί 6,6 λίτρα καυσίμου/100 χλμ. ενώ εκλύει στην ατμόσφαιρα 173 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Όλες οι εκδόσεις επωφελούνται από τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Η διάθεση της ανανεωμένης Χ3 αναμένεται να ξεκινήσει στην Ευρώπη εντός του θέρους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από