Airspeeder Mk3: Αιθέριο αγωνιστικό

Airspeeder Mk3: Αιθέριο αγωνιστικό

Το Airspeeder Mκ3 αξιώνει τον τίτλο του πρώτου ιπτάμενου αγωνιστικού αυτοκινήτου και σκοπεύει να ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο τηλεκατευθυνόμενων δοκιμών το 2021, πριν ξεκινήσει επανδρωμένες δοκιμές από την επόμενη χρονιά.

Τα τελευταία χρόνια, πάγιες επιδιώξεις της επιστημονικής φαντασίας έχουν βρει διέξοδο στην πραγματικότητα και σίγουρα το Airspeeder Μκ3 αποτελεί μία από αυτές. Ο λόγος για το απολύτως λειτουργικό ηλεκτροκίνητο, ιπτάμενο αγωνιστικό αυτοκίνητο η παραγωγή του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει προκειμένου να ξεκινήσει δοκιμαστικές διαδρομές ήδη από φέτος.

Για την ακρίβεια, η Alauda Aeronautics η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή του για λογαριασμό της ομογάλακτης Airspeeder ανακοίνωσε ότι κατασκευάζει 10 αντίτυπα του ιπτάμενου μοντέλου τα οποία αρχικά θα δοκιμαστούν σε τηλεκατευθυνόμενες πτήσεις χωρίς πιλότο. Παρ΄όλα αυτά, σύμφωνα με το πρόγραμμα, αφού ολοκληρωθεί η πρώτη φάση μη επανδρωμένων αποστολών, θα ακολουθήσουν δοκιμές παρουσία πιλότου οι οποίες θα ξεκινήσουν το 2022.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του, αφετηρία αποτελεί ένα σωληνωτό πλαίσιο από ανθρακόνημα το οποίο στα τέσσερα άκρα του ενσωματώνει τέσσερα στροφεία ή επί το λαϊκότερο έλικες θυμίζοντας πολύ στην όψη τα drone. Σύμφωνα με την εταιρεία η συγκεκριμένη διάταξη εξασφαλίζει πολύ περισσότερη ευελιξία σε σχέση με τα ελικόπτερα ή τα συνήθη αεροσκάφη με τα σταθερά φτερά.

Για του λόγου το ακριβές, το Airpeeder μπορεί να αλλάξει κατεύθυνση με τέτοια ταχύτητα που αναπτύσσονται δυνάμεις έως και 5G μέγεθος που υπερβαίνει τις δυνάμεις που βιώνει σε αντίστοιχη περίσταση ένας πιλότος μονοθεσίου F1.

Σε ό,τι αφορά την ισχύ του, παρέχεται αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρες και διαμορφώνεται σε 435 ίππους μέγεθος που μπορεί να μην είναι από τα εντυπωσιακότερα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο αν λάβει κανείς υπόψη το βάρος των μόλις των 130 κιλών γίνεται θεαματικό και προσφέρει καλύτερη αναλογία κιλών/ώσης από μαχητικά αεροσκάφη όπως το F-15. Ενδεικτικά, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 2,8 δευτερόλεπτα.

Σε επίπεδο «χρησιμότητας», σύμφωνα με τις συστάσεις της εταιρείας, το Airspeeder  δημιουργήθηκε υπό το σκεπτικό αξιοποίησής του σε αγώνες αέρος στα πρότυπα της F1. Βάσει του σχεδιασμού στην νέα αυτή ενδιαφέρουσα διοργάνωση θα πραγματοποιούνται και pit stop όπου θα αλλάζονται οι μπαταρίες, διαδικασία η οποία απαιτεί μόλις 14 δευτερόλεπτα χάρη σε ένα καινοτόμο μηχανισμό απασφάλισης και αντικατάστασης του μπλοκ των συστοιχιών ιόντων λιθίου.

Για όσους όλα τα παραπάνω ακούγονται ουτοπικά, αξίζει να σημειωθεί ότι για το project επιστρατεύτηκαν πολλά βαριά ονόματα στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας των οποίων η McLaren και η Brabham ενώ την ευθύνη σχεδιασμού έχει ο Brett Hill ο οποίος έχει στο βιογραφικό μια μακρά πορεία στην Boeing και στην εξέλιξη του 747-8.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ