H γερμανική φίρμα δημοσιοποιεί λίγα ακόμα στοιχεία, αυτή την φορά για τα κινητήρια σύνολα της ηλεκτρικής της ναυαρχίδας η οποία θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στα μέσα Απριλίου
Τα μοντέλα με το διακριτικό S αποτελούν ανέκαθεν ορόσημο για τις εξελίξεις στην Mercedes-Benz και η επικείμενη EQS, δεν αποτελεί εξαίρεση. Μάλλον το ακριβώς αντίθετο ισχύει μιας και στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για το μοντέλο που θα αναλάβει να δώσει τις συστάσεις μιας νέας ηλεκτρικής εποχής.
Υπό αυτό το σκεπτικό, η γερμανική φίρμα, επανέρχεται με μια συστοιχία νέων πληροφοριών εν όψει της πρεμιέρας της η οποία θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Απριλίου.
Όπως είναι ήδη γνωστό η EQS θα έχει ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική, αποτελώντας ουσιαστικά το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας που χρησιμοποιεί εξολοκλήρου δάπεδο σχεδιασμένο εξαρχής με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση.
Πλην της νέας πλατφόρμας ονόματι EVA, όπως ανακοίνωσε η Mercedes-Benz, η βασική έκδοση με τα διακριτικά EQS 450+ θα αξιοποιήσει μονό ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Ψηλότερα στην γκάμα θα βρίσκεται η έκδοση EQS 580 4 Matic με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και κίνηση στους τέσσερις τροχούς ενώ θα υπάρξει δεδομένα και μια έκδοση επιδόσεων η οποία προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως.
Αυτό που ωστόσο έχει ανακοινωθεί είναι ότι η βασική έκδοση θα προσφέρει ισχύ 333 ίππων και 568 Nm ροπής. Η EQS 580 4Μatic που προσθέτει στην εξίσωση ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ στον μπροστινό άξονα με ισχύ 523 ίππων και 855 Nm ροπής. Αμφότερες οι εκδόσεις θα προσφέρουν μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, η EQS θα είναι διαθέσιμη σε δύο διαφορετικής απόδοσης μπαταρίες 90 και 107,8 kWh με τη δεύτερη να υπόσχεται αυτονομία έως και 770 χλμ.
Επί του παρόντος η Mercedes-Benz δεν ανακοινώνει περαιτέρω στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ωστόσο ότι η EQS θα διαθέτει ένα σοφιστικέ σύστηνα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο μπορεί να αποδώσει έως και 290 kW, καθιστώντας παράλληλα εφικτή την οδήγηση με ένα πεντάλ στην πιο ακραία ρύθμιση. Όπως ισχύει και για την πρόσφατη EQA, ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι την ρύθμιση του συστήματος ανάκτησης.
Σε ό,τι αφορά την φόρτιση, η EQS διαθέτει κύκλωμα 400 Volt το οποίο της επιτρέπει την επαναφόρτιση σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως και 200 KW. Η διαδικασία μπορεί να εξασφαλίσει έως και 230 χλμ. αυτονομίας σε 15 λεπτά.
Πλην των τεχνικών χαρακτηριστικών η Mercedes-Benz σημειώνει ότι χάρη στην εμμονή στη σχεδίαση του αμαξώματός της η EQS έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,20.
Το εσωτερικό της προδιαγράφεται πιο ευρύχωρο από ποτέ χάρη στην ηλεκτρική διάταξη αλλά και πιο ψηφιακό από ποτέ χάρη στην παρουσία της Hyperscreen, της επιβλητικής ενιαίας οθόνης που καλύπτει όλη την έκταση του ταμπλό.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην αναπλήρωση του ήχου, ελλείψει κινητήρα εσωτερική καύσης. Το έργο θα αναλάβει το ηχοσύστημα Burmester και δύο «ηχητικές εμπειρίες» που έχει δημιουργήσει η γερμανική φίρμα για την περίσταση.
Την εικόνα πολυτέλειας συμπληρώνουν το διπλό φίλτρο καμπίνας που παρεμποδίζει την είσοδο γύρης, σκόνης, μικροσωματιδίων αλλά και διοξειδίου του θείου καθώς των οξειδίων αζώτου. Φυσικά δεν λείπει το γνωστό σύστημα Energizing Comfort το οποίο ρυθμίζει τον κλιματισμό, τον φωτισμό, τoν background ήχο και το άρωμα του εσωτερικού αναλόγως με την εκάστοτε διάθεση του οδηγού. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά τα προγράμματα υπάρχουν τρία (Forest Glade, Sounds of the Sea και Summer Rain) τα οποία αντιστοιχούν φωτισμό, άρωμα και ήχο με βάση το κάθε θέμα τους.
Ασύγκριτος Ελ Κααμπί: Σπάει όλα τα κοντέρ στο σκοράρισμα – Τα αδιανόητα νούμερά του (vids)
Υπάρχει ένα ακόμα πρόγραμμα το οποίο η Mercedes-Benz αποκαλεί “Power Nap” και μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Το εν λόγω πρόγραμμα κατεβάζει την πλάτη του καθίσματος του οδηγού, κλείνει τα σκιάδια, και ρυθμίζει τον κλιματισμό, τους ήχους και το άρωμα που διαχέεται στην καμπίνα προκειμένου να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα προκειμένου να επιτρέψει στον οδηγό να ξεκουραστεί. Ο ίδιος μπορεί να ρυθμίσει διαδικασία αφύπνισης η οποία δεν έχει την μορφή του παραδοσιακού ξυπνητηριού αλλά, ενεργοποιεί την λειτουργία μασάζ των καθισμάτων.