Η φόργουορντ του Ολυμπιακού εδώ και λίγες ημέρες είναι απόφοιτος του προγράμματος TIME-OUT της FIBA και μιλάει για αυτήν την ξεχωριστή εμπειρία.
Εκτός από αθλήτρια του μπάσκετ και μέλος της ομάδας του Ολυμπιακού, η Κατερίνα Σωτηρίου είναι εδώ και λίγες ημέρες απόφοιτος του προγράμματος TIME-OUT της FIBA. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, η φόργουορντ του Θρύλου κατάφερε να μάθει πράγματα που θα της χρησιμεύσουν με το πέρας της καριέρας της στα παρκέ. Η Σωτηρίου ολοκλήρωσε τις σπουδές της, παίρνοντας ουσιαστικά τα πιστοποιητικά του «Leadership and Management», του TASS (Τalented Αthlete Lifestyle Support) και του «Fiba Event Management», συνδυάζοντας τις υποχρεώσεις της με την ομάδα, με τα μαθήματά της.
Στις 24 Αυγούστου στη Γενεύη και στα γραφεία της FIBA ήταν ανάμεσα στους απόφοιτους του προγράμματος, με το σημαντικότερο όλων όμως να είναι ότι αποκόμισε εμπειρίες που θα είναι εφόδια για τη συνέχεια της ζωής της, όπως και εκμυστηρεύτηκε στο www.olympiacossfp.gr.
«Αυτό το πρόγραμμα σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Erasmus και την FIBA, έδωσε τη δυνατότητα σε αθλητές από όλη την Ευρώπη και κυρίως σε έναν άντρα και μία γυναίκα από κάθε χώρα, να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα μετά το μπάσκετ. Κυρίως όμως ήταν για αθλητές που έχουν ήδη σταματήσει ή βρίσκονται κοντά στο να σταματήσουν» τόνισε η Κατερίνα Σωτηρίου στο www.olympiacossfp.gr για να συνεχίσει «Από την μεριά μου εγώ έτρεξα και τα τρία πτυχία και η αλήθεια είναι πως νιώθω πολύ χαρούμενη για αυτό. Ασχολήθηκα λοιπόν αρχικά με το «Leadership and Management» από το Northumbria University του Nιούκαστλ. Το δεύτερο ήταν το TASS (Τalented Αthlete Lifestyle Support), στο οποίο ουσιαστικά μαθαίνεις το πώς πρέπει να καθοδηγήσουμε τους νέους αθλητές στην καριέρα τους και τέλος το «Fiba Event Management», που στην ουσία είδα την άλλη πλευρά, δηλαδή το πώς διοργανώνονται όλες οι μεγάλες διοργανώσεις μέσω της FIBA και όλες αυτές τις πληροφορίες οι οποίες είναι χρήσιμες, έξω από τις γραμμές του παρκέ και όχι ως αθλήτρια.
Μετά από έναν χρόνο λοιπόν που ασχολήθηκα με αυτό, παρότι εν ενεργεία αθλήτρια, κατάλαβα ότι αποκόμισα πολύ χρήσιμες εμπειρίες. Ειδικά για κάποιον που ασχολείται με τον αθλητισμό και τον πρωταθλητισμό του δίνεται η δυνατότητα να καταλάβει ότι πρέπει να έχει και γνώσεις, για να δώσει εφόδια στους νέους αθλητές, είτε σε συνεργασία με τις ομοσπονδίες είτε μέσα από τα σωματεία. Να βελτιωθεί και αυτός και γιατί όχι να βοηθήσει και τη χώρα του στην οργάνωση.
Για μένα το γεγονός ότι συνεργαστήκαμε σε αυτό το κομμάτι είναι το πιο σημαντικό. Γιατί συμμετείχαν τόσοι άνθρωποι και η σύνδεση στη δουλειά μας πάνω και η καλή συνεργασία, θα μας βοηθήσει στο μέλλον για το άθλημα μας».
Η Κατερίνα εδώ και ένα χρόνο ασχολήθηκε με τις σπουδές της και το πρόγραμμα TIME-OUT. Στις αποστολές της ομάδας την έβλεπες πάνω από το λάπτοπ να μελετάει διαρκώς. Πέρα από την σωματική κούραση στο παρκέ, έπρεπε να συνδυάσει και την πνευματική από την σκληρή μελέτη. «Ήταν σίγουρα δύσκολο γιατί ακολούθησα και τα τρία πτυχία. Άλλοι σταμάτησαν και άλλοι δεν ασχολήθηκαν με όλα. Υπήρχαν βέβαια παιδιά που είχαν από πριν γνώσεις και τα πήγαν αρκετά καλά, αλλά για μένα πραγματικά ήταν ένα… μακροβούτι και ένα τεράστιο βουνό σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις που είχα με τον Ολυμπιακό σε Eurocup και στην Ελλάδα.
Δεν μπορώ να κρύψω την χαρά μου για την επιτυχία μου αυτή. Για εμένα πλέον είναι ένα πρώτο βήμα που με χαροποιεί και μου δείχνει τον δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσω, ώστε να βάλω και εγώ ένα λιθαράκι στο μπάσκετ αλλά και σε προσωπικό επίπεδο».
Οι ώρες πάνω από το λαπτοπ και την μελέτη της ήταν πολλές. Κατάφερε όμως να τελειώσει το πρόγραμμα ΤΙΜΕ-ΟUT της FIBA παρά τις υποχρεώσεις που είχε με τον Ολυμπιακό. «Έπρεπε να ασχολούμαι με αυτό επί καθημερινής βάσης και οι συμπαίκτριές μου σε Ολυμπιακό αλλά και στην Εθνική, μου έλεγαν πως επιτέλους τα κατάφερα γιατί είχα ρίξει πολύ διάβασμα σε όλη τη χρονιά. Ήμουν συνεχώς σε έναν υπολογιστή και μία πλατφόρμα, διαρκώς σε αναζήτηση πληροφοριών, διαβάσματος και του υλικού που έπρεπε να προετοιμάσω. Με εργασίες και μπόλικο διάβασμα γιατί είχε deadline, είχε ταξίδια. Προσπάθησαν πολύ οι καθηγητές μας να μας βοηθήσουν, αλλά δεν χρειάστηκε και τόσο, γιατί ως αθλητές είμαστε αφοσιωμένοι σε αυτό που κάνουμε και το αγαπάμε. Τουλάχιστον εγώ ήθελα να είμαι εντάξει, ήταν προσωπικός μου στόχος, τα κατάφερα παρά τις όποιες θυσίες έκανα. Παρά τις προπονήσεις έπρεπε να διαβάζω, να ενημερώνομαι, είχε και οικονομικά έξοδα».
Μπορεί όμως ένας αθλητής, να είναι το ίδιο συγκεντρωμένος και επικεντρωμένος και στις σπουδές του; Η φόργουορντ του Ολυμπιακού, υποστήριξε από την πλευρά της ότι: «Και το διάβασμα πάντως είναι σαν… πρωταθλητισμός. Σίγουρα μπορούμε να τα κάνουμε και τα δύο μέσα από ένα πρόγραμμα και αυτό είναι συμβουλή και στους νέους κυρίως στα παιδιά που φεύγουν στο εξωτερικό και στα κολλέγια. Παλιά ήταν ή μπάσκετ ή σπουδές. Δεν ήταν εύκολο. Τώρα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Όλα γίνονται. Αλλά επειδή το έκανα και εγώ, όλοι μπορούν να το κάνουν».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ TIME-OUT
Η FIBA Europe και οι Ομοσπονδίες μέλη της, ακολουθώντας τις συστάσεις και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη διπλή σταδιοδρομία και την επανένταξη επαγγελματιών αθλητών στην αγορά εργασίας, έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα TIME-OUT με στόχο να βοηθήσουν τους παίκτες σε όλη την Ευρώπη στη μετάβασή τους από τον αθλητισμό στην εργασία.
Με αυτή τη σύμπραξη που αποτελείται από 8 φορείς οι οποίοι καλύπτουν 7 χώρες, το πρότζεκτ θα συγκεντρώσει ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων. Αυτοί οι φορείς θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ευκαιριών εκπαίδευσης και κατάρτισης που αφορούν αποκλειστικά σε παίκτες του μπάσκετ. Ευκαιρίες που πιθανώς θα εμφανιστούν στον τομέα των αθλητικών επιχειρήσεων και διοίκησης, του μάρκετινγκ, των Μέσων Ενημέρωσης και των Επικοινωνιών. Με αυτόν τον τρόπο, οι Εθνικές Ομοσπονδίες, οι σύλλογοι και οι άλλοι οργανισμοί μπάσκετ θα επωφεληθούν εξίσου από το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Το TIME-OUT επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση των παικτών μπάσκετ στην αγορά εργασίας, δείχνοντας τη σημασία της εκ των προτέρων σκέψης για τη ζωή που ακολουθεί μετά τον αθλητισμό κάθε παίκτης. Στόχος είναι αυτοί οι παίκτες να πάρουν γνώση και να αναπτύξουν συγκεκριμένες δεξιότητες στους τομείς όπως: “Ηγεσία και διαχείριση”, “Μάνατζερ μπάσκετ”, “Ο τρόπος διαβίωσης των ταλαντούχων παικτών (TALS)” και “Μάνατζερ FIBA”
Σκοπός του έργου είναι:
– Να ανοίξουν νέες ευκαιρίες και μονοπάτια στη ζωή των παικτών που θα ήθελαν να παραμείνουν στο μπάσκετ μετά την αποχώρησή τους από τα γήπεδα με βιώσιμη και συνεχή υποστήριξη καθόλη τη διάρκεια της φοίτησης και της εργασίας τους.
– Να ενισχυθεί η σωστή διακυβέρνηση των Εθνικών Ομοσπονδιών μπάσκετ και άλλων αθλητικών οργανώσεων με τον εντοπισμό και την ανάπτυξη των αδυναμιών τους.
Να επιτευχθεί μια βιώσιμη συνεργασία μεταξύ της FIBA, των Εθνικών Ομοσπονδιών και άλλων οργανισμών του μπάσκετ, δημιουργώντας προγράμματα περαιτέρω εκπαίδευσης για τους παίκτες.