Οι εταιρίες μετρούν με αγωνία τα αποθέματά τους, γνωρίζοντας ότι όσο ο κορωνοϊός κυριαρχεί, τόσο μειώνεται ο χρόνος ανταπόκρισής τους.
Ολόκληρος ο πλανήτης περιμένει από μέρα σε μέρα τη λύση. Να βρεθεί το φάρμακο, να ζεστάνει ο καιρός, να εξασθενίσει ο κορωνοϊός. Να γίνει κάτι. Η επιδημία απειλεί χιλιάδες επιχειρήσεις, εκατομμύρια εργαζόμενους, την παγκόσμια οικονομία. Απειλεί ποικιλοτρόπως και τις ομάδες, που αν δεν έχουν μπει σε καταστάσεις άγχους, αρχίζουν να μετρούν… ανάποδα, καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει και κανείς δεν είναι βέβαιος για την επόμενη μέρα. Κι εξηγούμαστε:
Μια σειρά από επιχειρηματικές δραστηριότητες έχουν επίκεντρο την Κίνα. Οι μεγαλύτερες πολυεθνικές αθλητικού ρουχισμού, εκεί ράβουν τις εμφανίσεις. Οι πιο γνωστές φίρμες, αυτές που χρησιμοποιούν οι «μεγάλες» ομάδες, έχουν ήδη ενημερώσει πως αν συνεχιστεί η απραξία λόγω ιού, δεν θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ομάδες τη νέα σεζόν. Και μην νομίζετε ότι είναι απλή υπόθεση το να… ντυθεί μια ομάδα, απαιτούνται πολλά ρούχα, σε συγκεκριμένα (δύσκολα) μεγέθη, που να είναι εξατομικευμένα.
Σημειώστε κι αυτό. Ακόμα κι αν δουλέψουν τα εργοστάσια και παραχθούν τα ρούχα, πρέπει να μεταφερθούν στην Ελλάδα και κοντέινερ υπάρχουν σε αφθονία, αλλά σε κινέζικα λιμάνια. Ως εκ τούτου πρέπει να ανάψει «πράσινο φως» για να δουλέψουν όλες οι μηχανές στο φουλ και να προχωρήσει η παραγωγή.
Την ίδια στιγμή υπάρχει ανησυχία και για τις εταιρίες χορηγούς, καθώς η οικονομική ζημιά από τον κορωνοϊό, ενδέχεται να δημιουργήσει ντόμινο εξελίξεων και να υποχωρήσουν σε χορηγικό επίπεδο. Ανάλογα με τα επίπεδα της πτώσης του τζίρου, θα κινηθούν διαφημιστικά κι αυτός είναι ένας τεράστιος κύκλος, που έχει να κάνει με την αγοραστική δυνατότητα, η οποία προβλέπεται ότι θα μειωθεί δραματικά.
Πάρτε για παράδειγμα έναν καθηγητή που εργάζεται σε φροντιστήριο, ή έναν από τους εργαζόμενους στην αλυσίδα του κινηματογράφου. Αν δεν δουλεύουν, δεν θα πληρωθούν, δεν θα μπορούν να αγοράσουν προϊόντα, που δεν είναι πρώτης ανάγκης, άρα εταιρίες ηλεκτρονικών (για παράδειγμα) θα δουν τον τζίρο να χαμηλώνει, αλλά και το αγοραστικό κοινό να μην μπορεί να πάρει αυτά που θα επιθυμούσε. Μοιραία θα μειωθεί η διαφήμιση κι όλο αυτά δεν θα αφήσει (ενδεχομένως) ανεπηρέαστες τις ΚΑΕ.
Βεβαίως, πρωταρχικό μέλημα όλων είναι να σταματήσει η εξάπλωση του ιού, να μην υπάρχουν ανθρώπινες απώλειες, όμως ακόμα κι αν αυτό συμβεί άμεσα (ευχόμαστε), οι επιπτώσεις στην οικονομία -άρα και στο μπάσκετ- έχουν μακρύτερο ορίζοντα.