Άσε κάτω τους κρυστάλλους κι έλα να το συζητήσουμε ψύχραιμα.
Στην αρχή ήταν ένα ζεστό μπάνιο — όταν έβρισκες χρόνο να γεμίσεις τη μπανιέρα. Μετά ήρθαν τα κεράκια που μυρίζουν “σαν ένα χαλαρό πρωινό Κυριακής” (δηλαδή σαν κρουασάν;) οι κρύσταλλοι quartz που χαρίζουν good vibrations το μπάνιο σου και το hashtag #selfcaresunday για να σκρολάρεις στο ίνσταγκραμ και να εμπνέεσαι/αγχώνεσαι ότι κάτι δεν κάνεις σωστά καθώς μουλιάζεις στην προαναφερθείσα μπανιέρα με μια μάσκα activated charcoal να κάνει set στο πρόσωπο σου.
Όλα καλά ως εδώ (αν εξαιρέσεις τους καημένους τους κρυστάλλους στη μπανιέρα που δεν έφταιγαν σε τίποτα και πραγματικά θα το προτιμούσαν να τους άφηνες στην ησυχία τους). Σου αξίζει να φροντίσεις τον εαυτό σου λίγο παραπάνω άλλωστε — και το να μετατρέψεις το μπάνιο σου σε spa-like ιεροτελεστία είναι ομολογουμένως πιο φτηνό από το να πας σε ένα κανονικό spa.
Επίσης σου αξίζει να φας εκείνο το κρουασάν που λιγουρεύτηκες (όχι μόνο να το μυρίζεις στο κερί), σου αξίζει να περάσεις χρόνο κουλουριασμένη στον καναπέ βλέποντας τις αγαπημένες σου σειρές, και σίγουρα σου αξίζει ένα ωραίο μανικιούρ/πεντικιούρ που δε θα χαλάσει επειδή άρχισες να κάνεις δουλειές στα επόμενα 5 λεπτά.
Το “φροντίζω τον εαυτό μου” και το “μου αξίζει” όμως, εύκολα γίνονται άλλοθι. Άλλοθι για να μαξάρεις την πιστωτική σου αγοράζοντας σωρηδόν αντικείμενα που δε χρειάζεσαι απλά και μόνο επειδή προμοτάρονται ως “self care essentials”.
Έλα τώρα, μην κάνεις πως δεν ξέρεις για ποια αντικείμενα μιλάω. Χρειάζεσαι αλήθεια εκείνο το happiness planner (49 ευρώ) σε παστελ ροζ χρωματάκι με χρυσά γράμματα που “θα σε βοηθήσει να κάνεις focus στις δραστηριότητες που σε κάνουν ευτυχισμένη” και θα χρησιμοποιήσεις περίπου μιάμιση φορά — και τη μισή επειδή κατά λάθος ξεκίνησες να γράφεις εκεί τη λίστα του σουπερμάρκετ;
Χρειάζεσαι αλήθεια εκείνο το jade roller (36 ευρώ) για να κάνεις μασάζ στο πρόσωπο σου και να “αδειάσεις τη λέμφο”; Ή εκείνο το limited edition μπουκάλι νερού (24,90 ευρώ) που “θα σε βοηθήσει να ενυδατώνεσαι περισσότερο”; Για να μη μιλήσω για εκείνη τη μάσκα μαλλιών με ροζ πηλό από την Αυστραλία (69 ευρώ, συν τα αεροπορικά από Αυστραλία) που “ θα σε βοηθήσει να ξαναβρείς τη χαμένη αυτοπεποίθηση των μαλλιών σου”…
Πριν αρχίσεις να διαμαρτύρεσαι, να σου πω πως δεν έχω κανένα απολύτως θέμα με τα προϊόντα ομορφιάς και wellness. Ακόμα και με τα ακριβά προϊόντα ομορφιάς και wellness. Και λατρεύω τα κεριά που μυρίζουν σαν ένα χαλαρό πρωινό Κυριακής.
Αρκεί να ξέρουμε γιατί τα χρησιμοποιούμε όλα αυτά. Μερικά χρόνια πριν π.χ., περιγράφαμε τους εαυτούς μας ως fashionistas και παραδεχόμασταν πως θέλουμε να είμαστε on trend και να έχουμε όλα τα κουλ νέα προϊόντα που χρησιμοποιούν οι celebrities για να είμαστε οι πιο όμορφες στο γραφείο. Όσο το άντεχε η πιστωτική μας, το ραφάκι των καλλυντικών στο μπάνιο μας και οι συνεργάτες μας στο γραφείο, όλα καλά.
Τώρα τελευταία όμως, που έχουμε αρχίσει και περιγράφουμε τους εαυτούς μας ως “φεμινίστριες”, “woke” και “mindful”, τα προϊόντα ομορφιάς ξαφνικά άλλαξαν τακτική και στρατηγική μάρκετινγκ.
Ξαφνικά οι κρέμες, τα σέρουμ και τα προϊόντα μακιγιάζ λανσάρονται ως εργαλεία self care ή τρόποι να εκφραστείς και να τονώσεις την αυτοπεποίθηση σου. Και σα να μην έφτανε αυτό, μαζί τους μια νέα γενιά προϊόντων που συνδυάζουν το new age spirituality με το oriental wisdom και τις εκάστοτε νευρώσεις της Γκουίνεθ Πάλτροου στο Goop, έρχονται να μας πείσουν πως το να φροντίζουμε τον εαυτό μας λειτουργεί καλύτερα όταν δείχνει ωραίο στο Ίνσταγκραμ.
Δεν ξέρω για σένα, αλλά εμένα μου μυρίζει σαν ένα έξυπνο τρικ για να συνεχίσουμε να καταναλώνουμε και να συνεχίσει η βιομηχανία ομορφιάς να κινείται. Αναρωτιέμαι αν έχει βγει κεράκι σε αυτό το άρωμα ή όχι ακόμα.
Αν θες να φροντίσεις πραγματικά τον εαυτό σου, πάρε μαθήματα από εκείνο το βασιλικό που έχεις στο περβάζι. Θα μπορούσες εννοείται να του πάρεις μια designer γλάστρα, οργανικό λίπασμα, ειδική λάμπα φθορίου και να βάλεις κρυστάλλους στο χώμα του για καλές δονήσεις.
Θα μπορούσες όμως απλά να του παρέχεις καθαρό αέρα, ήλιο το καλοκαίρι, ύπνο το χειμώνα, ένα μέρος να στεριώσει, φρέσκο νερό και που και που λίπασμα. Και αγάπη.
Πηγή: marieclaire.gr