Η άνθηση των e-sports και η άρρωστη κατάσταση στο ελληνικό ποδόσφαιρο
Το lockdown είναι μια δύσκολη άσκηση για την αθλητισμό. Ολοι συνειδητοποιούν ότι ο αθλητισμός δεν είναι απλώς μια «διασκέδαση», αλλά μια πραγματική βιομηχανία. Από αυτήν ζουν πολλοί άνθρωποι, από τους αθλητές, τους προπονητές και το βοηθητικό προσωπικό μέχρι μεγάλο μέρος των ανθρώπων των ΜΜΕ, ενώ με τη σειρά της εξαρτάται από παραμέτρους όπως η μαζική παρουσία θεατών, τα τηλεοπτικά δικαιώματα και το στοίχημα. Το τελευταίο αποτελεί πηγή εσόδων αρκετών κρατικών προϋπολογισμών.
Επειτα από πενήντα ημέρες σε αυτή τη κατάσταση όλοι ψάχνουν λύσεις. Δοκιμάζουν νέους τομείς. Ανοίγουν έναν ορίζοντα θέλοντας να περιορίσουν τη «χασούρα» και την ίδια στιγμή σχηματίζουν νέες δυνατότητες. Για να προσφέρουν κάποιου είδους θέαμα, να έχουν έστω και μια μικρή θεαματικότητα, να υπάρχουν διαφημιστικά έσοδα και βέβαια να υπάρχει στοίχημα.
Οι εξελίξεις αυτές δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τα πραγματικά αθλήματα, τα οποία κάποια στιγμή θα ξεκινήσουν ξανά. Ομως, ορισμένες πρακτικές θα μείνουν. Αλλωστε, ορισμένες παραλλαγές online games χρόνια τώρα είχαν ένα τεράστιο κοινό, εξού και η ανάπτυξη των σχετικών πλατφορμών.
Τώρα ανθούν και τα e-sports. Ομάδες και ομοσπονδίες θα επενδύσουν διεθνώς σε αυτά, για την αντιμετώπιση της κρίσης αλλά και για συμπληρωματικό μελλοντικό εισόδημα.
Ομως, στο ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο συντηρείται μια κατάσταση, ως προς τη διοίκηση της ΕΠΟ αλλά και της Super League, που όχι μόνο δεν βάζει τεχνοκράτες να εξετάσουν αυτές τις νέες δυνατότητες που υπάρχουν, αλλά εδώ και χρόνια δεν έχει μπορέσει καν να διαπραγματευτεί αποτελεσματικά τα «παραδοσιακά» τηλεοπτικά δικαιώματα.
Την περασμένη Τετάρτη, στο e-sports γήπεδο τα κανάλια Novasports μετέδωσαν με έναν τρόπο την 5η (!) αγωνιστική των πλέι οφ του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου. Μέσω Web TV, YouTube και Facebook μπορούσε κάποιος να παρακολουθήσει «τρεις αμφίρροπες αναμετρήσεις, αυτές ανάμεσα σε Piraeus EFC – Heraklion ES, Panathinaikos – ArisκαιToumba -AEΚ». Προφανώς η παραποίηση των ονομάτων σχετίζεται με εμπορικά δικαιώματα. Το τουρνουά διοργανώθηκε από μια εταιρεία e-sports, όχι από τη Super League.