Επικοινωνία κάνουν τα κόμματα – επαγγελματίες της επικοινωνίας χρειάζονται

Τα κόμματα λειτουργούν όλο και περισσότερο ως επικοινωνιακοί και όχι πολιτικοί οργανισμοί

Βλέπω διάφορους να σχολιάζουν το γεγονός ότι ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε πως η Πόπη Τσαπανίδου θα είναι η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος.

Υπονοώντας ότι θα ήταν προτιμότερο να είχε επιλέξει ένα «πολιτικό στέλεχος».

Μόνο που όσοι κάνουν αυτά τα σχόλια αγνοούν πώς έχουν εξελιχθεί (ή μεταλλαχθεί) τα σύγχρονα κόμματα εξουσίας.

Διαβάστε επίσης: Τσαπανίδου: Έτσι πήρε την απόφαση να γίνει εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ

Γιατί τα σύγχρονα κόμματα εξουσίας είναι ειδικά στις εκλογές κυρίως επικοινωνιακοί μηχανισμοί.

Δεν προσφέρουν προγράμματα, αλλά «πουλάνε» ένα επικοινωνιακό προϊόν.

Μια εικόνα. Μια ρητορική. Ένα «αφήγημα».

Συχνά χωρίς να διαφέρουν από διαφημιστικές εταιρείες.

Αυτό γίνεται ακόμη πιο έντονο, όσο οι προγραμματικές διαφορές ανάμεσα στα κεντροδεξιά και τα κεντροαριστερά κόμματα μειώνονται.

Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο.

Δηλαδή, πέραν επιμέρους θεμάτων, πόσο διαφορετική πολιτική θα εφαρμόσουν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ;

Εντός ΕΕ θα κινηθούν, εντός νεοφιλελευθερισμού και εντός – επί της ουσίας – λιτότητας.

Σε αυτό το πλαίσιο μια χαρά θα είναι η Πόπη Τσαπανίδου.

Έμπειρη και αξιόλογη δημοσιογράφος είναι. Γνωρίζει καλά από τηλεόραση. Ξέρει να χειρίζεται την επικοινωνία.

Και μικρή σημασία έχει τι μπορεί να έχει πει στο παρελθόν. Αναλογιστείτε να κάνετε αυτή τη δουλειά, αυτή τη συνεχή δημόσια έκθεση για χρόνια, και μετά σκεφτείτε πόσα πράγματα μπορεί εσείς να λέγατε.

Δεν τα λέω αυτά γιατί δεν καταλαβαίνω γιατί διάφοροι αντέδρασαν.

Αλλά γιατί αντιδρούν στο σύμπτωμα, στο φαινόμενο και όχι στην ουσία.

Η ουσία είναι τα κόμματα κατεβαίνουν στις εκλογές με περισσότερη επικοινωνία παρά ουσία.

Τα προγράμματα τα έχουν συχνά για να μην τα τηρήσουν ή απλώς για να τα θυμηθούν στις επόμενες εκλογές.

Οι κομματικοί μηχανισμοί δεν λειτουργούν πια ως πεδία επικοινωνίας ανάμεσα στην κοινωνία και τα κόμματα.

Είναι απλώς το πεδίο του καταμερισμού ανάμεσα στους επαγγελματίες της επικοινωνίας και τους επαγγελματίες της εξουσίας.

Κάποιοι από αυτούς θα είναι μπροστά, εμφανείς, δημόσιοι, εκτεθειμένοι, κάποιοι θα λειτουργούν στα παρασκήνιο (συνήθως με περισσότερη εξουσία).

Όσο για την «κομματική βάση», αυτή μπορεί να αντιδρά κάποιες φορές, αλλά μετά έρχεται ο εκλογικός εκβιασμός και απλώς «συστρατεύεται».

Όσο για την πραγματική πολιτική, αυτή που πιστεύει ότι δημοκρατία σημαίνει ότι τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν, αυτή θα παραμείνει δυστυχώς ανεύρετη.

 

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από