To10.gr εξηγεί πώς και γιατί ο Μοντέστο έβαλε στο κάδρο του Ολυμπιακού το 8άρι της Τουλούζ , Ζινεντίν Μασάς, και πώς ο 21χρονος Γάλλος μένει ελεύθερος τον Γενάρη.
Εδώ και καιρό to10.gr έχει αποκαλύψει τις αναζητήσεις του Ολυμπιακού στη Γαλλία. Με τον νέο επικεφαλής του τμήματος σκάουτινγκ, Φρανσουά Μοντέστο, να αποτελεί τον άνθρωπο που «σαρώνει» την αγορά της πατρίδας του. Στόχος του να βρει παίκτες-ευκαιρίες, που θα αποκτηθούν με μικρό κόστος και θα μπορέσουν να εξελιχθούν σε πρώτης γραμμής λύσεις, ανεβάζοντας την αξία τους και προσφέροντας ποιοτική αναβάθμιση στον Ολυμπιακό.
Το πρώτο όνομα που απασχολεί σοβαρά τους «ερυθρόλευκους» από τη γαλλική αγορά είναι ενός… Ζινεντίν. Ο Ζινεντίν Μασάς. Πέραν της συνωνυμίας με τον Ζιντάν, ο 21χρονος (05/01/1996) μέσος της Τουλούζ, έχει κι άλλα κοινά με τον «Ζιζού». Καταγωγή από την Αλγερία (από τη μεριά της μαμάς). Και οι δύο γεννήθηκαν στο λιμάνι της Μασσαλίας. Και οι δύο έμπλεξαν με τις συμμορίες των στενών της πόλης στα μικράτα τους. Αλλά και οι δύο έφυγαν νωρίς από τη Μαρσέιγ, με οδηγό μια μπάλα.
Ο Μασάς ανήκει στην Τουλούζ από το καλοκαίρι του 2014, όταν και… εκλάπη από την Καέν. Με συνοπτικές διαδικασίες. Πάντα θεωρούνταν ένα από τα κορυφαία ταλέντα στη χώρα. «Καθαρό» 8άρι. Η επιτομή του box to box παίκτη. Ψηλός, δυνατός, γρήγορος, με σπουδαία τεχνική, πολύ καλά χτυπήματα της μπάλας, εκτελέσεις και με τα δύο πόδια. Ενα «πακέτο» που προκαλεί έκπληξη πώς είναι δυνατόν να μην αξιοποιείται από τους Γάλλους, που δύσκολα αφήνουν τέτοιες ευκαιρίες να πάνε χαμένες.
Στο ερώτημα, πώς ο Ολυμπιακός (και ο Μοντέστο) θα μπορέσουν να πείσουν ένα τέτοιο prospect, που κλείνει τα 22 τον άλλο μήνα, να έρθει στην Ελλάδα, είναι απλή: Θέλει να βρεθεί σε ένα περιβάλλον που θα τον πιστέψουν, θα βρει γαλήνη και ευκαιρίες να δείξει το ταλέντο του. Και ο Ολυμπιακός δείχνει διατεθειμένος να του προσφέρει όλα τα παραπάνω, συν τη δυνατότητα να μπει για πρώτη φορά στην καριέρα του σε διαδικασία σκληρού πρωταθλητισμού.
Η υπόθεση δεν είναι απλή. Ο Μασάς θεωρείται κεφάλαιο για την Τουλούζ, αλλά τους τελευταίες τρεις μήνες είναι εκτός ομάδας. Η επίσημη δικαιολογία; Μετά την ήττα με 6-2 από την Παρί ο τεχνικός της ομάδας, Πασκάλ Ντουπράζ τον έστειλε να προπονείται με τη δεύτερη ομάδα, γιατί – λέει – δεν του άρεσε η απόδοσή του! Ενώ τα πράγματα χειροτέρεψαν όταν φέρεται να είχε επεισόδιο με τον προπονητή της Β’ ομάδας, Ντένις Ζάνκο. Η ανεπίσημη δικαιολογία για το καψώνι στον Μασάς; Το συμβόλαιό του. Λήγει το καλοκαίρι του 2018 και ο ίδιος δεν θέλει να το ανανεώσει. Και πλέον γεύεται τα αντίποινα της απόφασής του. Καθώς αν και ξεκίνησε με 4 συμμετοχές (και 1 γκολ) στο Σαμπιονά, έχει να φορέσει τη φανέλα της ομάδας του από τις 5 Σεπτεμβρίου. Και δεν προβλέπεται να την ξαναβάλει.
Ηδη ο δικηγόρος του, Ρομουάλντ Παλαό μίλησε δημόσια για την κακομεταχείριση του πελάτη του από τη διοίκηση και το τεχνικό επιτελείο της Τουλούζ. Και προανήγγειλε δικαστική διαμάχη, ώστε ο νεαρός μέσος να μείνει ελεύθερος τον Ιανουάριο και όχι 6 μήνες μετά, όπως προβλέπεται βάσει συμβολαίου. «Η υπόθεση θα λήξει στα δικαστήρια, δεν υπάρχει λύση. Ο Ζινεντίν αμφισβητεί την τιμωρία του και τον τρόπο που αυτή συνέβη. Σήμερα βρίσκεται σε αναζήτηση ομάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γάλλος δικηγόρος στην εφημερίδα «20 Minutes».
Πώς εμπλέκεται ο Ολυμπιακός; Οι «ερυθρόλευκοι» φέρεται να παρακολουθούν, μέσω του Μοντέστο, εδώ και αρκετό καιρό τον εν λόγω ποδοσφαιριστή. Και εφόσον διαπιστώσουν ότι υπάρχει έδαφος για τη μεταγραφή, θα κινηθούν για να αποκτήσουν τον Μασάς. Καθώς υπάρχει πεποίθηση ότι μπορεί να αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες προσθήκες στο ρόστερ, διότι συνδυάζει στοιχεία που δεν διαθέτει άλλος παίκτης των Πειραιωτών. Ενώ και βάσει ηλικίας μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο περιουσιακό στοιχείο.
Δεν πρόκειται για εύκολη περίπτωση, βεβαίως. Οι περισσότεροι γαλλικοί σύλλογοι γνωρίζουν ότι τέτοιους παίκτες δεν τους βρίσκεις εύκολα ελεύθερους. Και ήδη υπάρχουν κρούσεις προς τον εκπρόσωπό του, Στεφάν Κουρμπίς (σ.σ. γιο του πρώην παίκτη του Ολυμπιακού, Ρολάν Κουρμπίς). Αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι από πλευράς Πειραιωτών έχουν γίνει συγκεκριμένες κινήσεις, ώστε να μπουν σε θέση οδηγού για τη διεκδίκησή του.