Μια φάση που δεν είδαμε ποτέ, ένα χαμένο ριπλέι, δύο... φωτογραφίες διαφορετικές, ένα buzzer beater που η Ευρωλίγκα επέλεξε ως magic moment που... δεν μέτρησε και μια διαιτησία... μήνυμα.
Ο Ολυμπιακός ηττήθηκε στο Βελιγράδι από τον Ερυθρό Αστέρα με 81-76, σε ένα ματς που κρίθηκε στις λεπτομέρειες και επισκιάστηκε από τις αποφάσεις των διαιτητών Χουάν Κάρλος Γκαρθία, Εμίν Μόγκουλκοτς και Ουγκ Τεπενιέ. Με τις αποφάσεις του, ειδικά στα τελευταία λεπτά του 4ου δεκαλέπτου, να προκαλούν οργή στους Ερυθρόλευκους.
Ωστόσο, η φάση που ξεσήκωσε συζήτηση για πολλους και διάφορους λόγους, ήταν η τελευταία φάση του τρίτου δεκαλέπτου. Με το σκορ στο 56-53 υπέρ του Ερυθρού Αστέρα, ο Κώστας Σλούκας πήρε την μπάλα μετά την επαναφορά, έτρεξε στην άλλη πλευρά του παρκέ και πέτυχε buzzer beater τρίποντο, με τον ίδιο, τους συμπαίκτες του, αλλά και τον πάγκο του Ολυμπιακού να πανηγυρίζουν το καλάθι, που θα έφερνε στα ίσια τον αγώνα.
Οι παίκτες των δύο ομάδων πήγαν στους πάγκους νομίζοντας άπαντες στο γήπεδο ότι το παιχνίδι ήταν στο 56-56. Στη διάρκεια της ανάπαυλας μεταξύ των δύο δεκαλέπτων, ωστόσο, οι τρεις διαιτητές ακύρωσαν το καλάθι του Ελληνα γκαρντ και οι Σέρβοι μπήκαν στην τελευταία περίοδο μπροστά στο σκορ με 56-53.
Μπορεί να έκαναν λάθος βλέποντας το instant replay; Δύσκολο. Αν και η αλήθεια είναι ότι οι πρώτες εικόνες από τη φάση προκαλούν τη βεβαιότητα ότι το καλάθι έπρεπε να μετρήσει.
Καταρχάς η κόρνα ακούγεται όταν η μπάλα είναι στον αέρα, δηλαδή έχει φύγει από τα χέρια του Σλούκα, ενώ όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία, η οποία είναι τραβηγμένη 0:01 πριν το τέλος του δεκαλέπτου, η μπάλα έχει φύγει πεντακάθαρα από το χέρι του έμπειρου γκαρντ της πειραϊκής ομάδας, όταν ολοκληρώνεται το δεκάλεπτο.
Δείτε τη φωτογραφία:
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ακόμα και η Ευρωλίγκα ανέβασε τη συγκεκριμένη φάση ως «magic moment» στα social media της, με τη διοργανώτρια Αρχή να αποθεώνει τον διεθνή άσο για buzzer beater που έβαλε στην εκπνοή του τρίτου δεκαλέπτου. Ολοι το είδαν κανονικό, πλην των διαιτητών.
Δείτε το βίντεο της Euroleague:
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οπως ήταν λογικό, τα συγκεκριμένα γεγονότα σήκωσαν σκόνη και προκάλεσαν απορίες. Καθώς εκτός των άλλων, οι Σέρβοι δεν έδειξαν ποτέ σε επανάληψη τη φάση, οπότε δεν υπήρχε εικόνα για το τι ακριβώς είχε συμβεί.
Μια φωτογραφία που τραβήχτησε από το pass της Ευρωλίγκας, ωστόσο, ίσως λύνει το μυστήριο. Και αυτό διότι όπως μπορείτε να δείτε παρακάτω, υπάρχει διαφορά μεταξύ του χρονομέτρου του γηπέδου και του ταμπλό, με το χρονόμετρο της τηλεόρασης. Διαφορά μερικών δεκάτων του δευτερολέπτου, που όμως προφανώς έπαιξε ρόλο στο να ακυρωθεί το καλάθι. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία φαίνεται ότι το χρονόμετρο πάνω από το ταμπλό έχει μηδενιστεί ελάχιστα πριν ο Σλούκας αφήσει την μπάλα από τα χέρια του. Κάτι που πιθανότατα έκανε τους διαιτητές να μην μετρήσουν το καλάθι.
Βεβαίως, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι Χουάν Κάρλος Γκαρθία, Εμίν Μόγκουλκοτς και Ουγκ Τεπενιέ έκαναν μια διαιτησία, όχι απλά εχθρική, αλλά πολύ περίεργη. Ειδικά με τον Ισπανό ρέφερι, που ήταν και ο έμπειρος από τους τρεις, να παίρνει αποφάσεις που έδειχναν ξεκάθαρη μονομέρια.
Οπως το άνευ προηγουμένου επιθετικό φάουλ που υποδείχθηκε στον Ντόρσεϊ, με τη διαφορά στους 5 πόντους (75-70), 1’25» πριν τη λήξη και με τον Αμερικανό να σκοράρει στην εξέλιξη της φάσης. Αντί να τιμωρηθεί το τσεκ/σπρώξιμο του παίκτη του Ερυθρού Αστέρα, τιμωρήθηκε ο παίκτης του Ολυμπιακού με ένα ανύπαρκτο φάουλ, επειδή χρησιμοποίησε το χέρι του σε δεύτερο χρόνο, για να ξεφύγει!
Βεβαίως, να ήταν μόνο αυτό. Ακόμη και το 75-70, δευτερόλεπτα νωρίτερα είχε γίνει από καλάθι του Κάλινιτς, που έκανε… περίπατο μέσα στη ρακέτα. Βήματα, εμφανή χωρίς δεύτερη σκέψη, που δεν υποδείχθηκαν ποτέ.
Γενικώς, επρόκειτο για μια διαιτησία βγαλμένη από τα ομορφότερα όνειρα του… Φάρου. Αλλά πιθανότατα και ένα μήνυμα προς τον Ολυμπιακό. Ποιο το ακριβές περιεχόμενο του μηνύματος; Αυτό θα φανεί στην πορεία της διοργάνωσης. Και κυρίως στον τρόπο που συγκεκριμένη «συστημικοί» διαιτητές θα παίζουν τους Ερυθρόλευκους. Αλλά και τον Παναθηναϊκό. Διότι είναι «κοινός εχθρός» για κάποιους. Τι κάνει «νιάου, νιάου» στα κεραμίδια…