Η πρόταση να προκύψει μια διοίκηση στην ΕΠΟ με την διαδικασία που προέκυψε ο Κλάτενμπεργκ, υπό την επίβλεψη των διεθνών ποδοσφαιρικών αρχών και της κυβέρνησης, είναι στο τραπέζι και ζητάει απαντήσεις.
Η μετάθεση τη διεξαγωγής των εκλογών της Ε.Π.Ο. για τις 23 Νοεμβρίου 2020 ήταν δεδομένη από τη στιγμή που ψηφίστηκε ο τελευταίος αθλητικός νόμος: Η Ρήτρα Ανεξαρτησίας της Ε.Π.Ο. δεν περιέχει επ’ουδενί το χρόνο διεξαγωγής των «τακτικών αρχαιρεσιών», ο οποίος ακόμη και στις πολύ σκληρές εποχές του αυτοδιοίκητου (2006 – 2015) ρυθμίζονταν πάντα από την κυβέρνηση και το νόμο 2725/1999.
Προσοχή! Αναφερόμαστε σε «τακτικές αρχαιρεσίες» ( Παράρτημα Γ του Καταστατικού, άρθρο 9, παράγραφος 1) , σε αυτές, δηλαδή, που για να διεξαχθούν χρειάζεται απαραιτήτως η συνδρομή τριών προβλέψεων του νόμου και του Καταστατικού της Ομοσπονδίας: Το έτος διεξαγωγής των θερινών ολυμπιακών αγώνων, η προσδιορισμένη χρονικά περίοδος του έτους και – η σημαντικότερη όλων – η συμπλήρωση της τετραετούς θητείας της απερχόμενης διοίκησης.
Μόνο με την ταυτόχρονα συνδρομή και των τριών αυτών προβλέψεων μπορούν να διεξαχθούν «τακτικές αρχαιρεσίες». Σε κάθε άλλη περίπτωση πρόκειται για «συμπληρωματικές αρχαιρεσίες» και η διοίκηση που εκλέγεται από αυτές έχει προβλεπόμενη θητεία ίση με το υπόλοιπο της θητείας της κανονικά εκλεγμένης διοίκησης, την οποία αντικαθιστά.
Στην περίπτωση της Ε.Π.Ο. ακόμη και η μεταφορά της ημερομηνίας διεξαγωγής των εκλογών για τις 23 Νοεμβρίου 2020 δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τη δεδομένη και δικαστικά προσδιορισμένη έλλειψη της τρίτης (και ισχυρότερης) των απαραίτητων προβλέψεων που είναι η συμπλήρωση της τετραετούς θητείας που προβλέπεται τόσο στο νόμο 2725/1999 όσο και στο τρέχον καταστατικό της Ε.Π.Ο. (άρθρα 33 και 39).
Η σημερινή διοίκηση της Ε.Π.Ο. δεν έχει συμπληρώσει την απαραίτητη τετραετή θητεία. Την εκτίμηση αυτή αποδέχθηκε και το Ειρηνοδικείο Αθηνών και με βάση αυτή απέρριψε μέσα στο καλοκαίρι τη σχετική τροποποίηση του καταστατικού της, με την οποία η Ε.Π.Ο. επιχείρησε να νομιμοποιήσει την λαθραία πρόσθεση της δεκάμηνης θητείας ( 14.10.2026 – 18.08.2017) της διορισμένης διοίκησης Δρόσου σε αυτή της τριετούς θητείας ( εκλέχτηκε στις 18.08.2017) της διοίκησης Γραμμένου.
Η Ε.Π.Ο. είναι σε πλήρη γνώση της αδυναμίας της αυτής, την οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεραπεύσει η απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου επί της προσφυγής του Ολυμπιακού για δύο, πολύ απλούς, λόγους:
Το Διαιτητικό Δικαστήριο είναι εσωτερικό ποδοσφαιρικό όργανο και οι αποφάσεις του σε τίποτε δεν επηρεάζουν τις αποφάσεις της τακτικής δικαιοσύνης σχετικά με την ερμηνεία των καταστατικών διατάξεων της Ε.Π.Ο., ως σωματείου του αστικού κώδικα.
Το Διαιτητικό Δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή του Ολυμπιακού κατά των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης στις 16.06.2020, ενώ το Ειρηνοδικείο απέρριψε το νέο σχέδιο Καταστατικού στο οποίο είχαν ενσωματωθεί οι τροποποιήσεις τις οποίες αποφάσισε η Γενική Συνέλευση της Ε.Π.Ο.
Η απόφαση, δηλαδή, του Διαιτητικού Δικαστηρίου είναι «ένα κλικ πίσω» από αυτή του Ειρηνοδικείου, το οποίο αρνήθηκε να εγκρίνει το αποτέλεσμα των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης.
Μάλιστα, το Ειρηνοδικείο Αθηνών, μετά από ένα κόλπο με πρόσωπα που επιχείρησε η Ε.Π.Ο., αλλά δεν της βγήκε, ρητά αναφέρει στην απόφαση του ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να προστεθεί η θητεία της ΠΔΕ του Δρόσου σε αυτή της διοίκησης Γραμμένου και ότι η θητεία της διοίκησης Γραμμένου λήγει ρητά τον Αύγουστο του 2021.
Εννοείται, πως την απόφαση του Ειρηνοδικείου είναι πρακτικά αδύνατο να την αρνηθεί η Ε.Π.Ο. αλλά και οι διεθνείς ποδοσφαιρικές αρχές από την ώρα που η ελληνική έννομη τάξη αυτή τη διαδικασία έγκρισης ή μη καταστατικών τροποποιήσεων επιβάλλει.
Επειδή, λοιπόν, οι επίμαχες τροποποιήσεις δεν εγκρίθηκαν (δηλαδή απορρίφθηκαν μετ’ επαίνων) η Ε.Π.Ο. είναι υποχρεωμένη να επικαλεστεί για τη διεξαγωγή των εκλογών το ισχύον καταστατικό της, στο οποίο ρητώς περιλαμβάνονται και οι τρεις προβλέψεις που απαραίτητα πρέπει να ισχύουν ταυτόχρονα για να είναι νόμιμη η διεξαγωγή των «τακτικών αρχαιρεσιών».
Με δεδομένο, πως και στο τρέχον καταστατικό της Ομοσπονδίας η πρόβλεψη για τη συμπλήρωση της τετραετούς θητείας είναι ισχυρότατη και παρούσα είναι ένα ερωτηματικό τι ακριβώς θα επικαλεστεί η Ε.Π.Ο. ενώπιον της τακτικής δικαιοσύνης (αν κάποιος προσφύγει σε αυτή όπως έχει δικαίωμα) για να δικαιολογήσει την σαφέστατη παραβίαση εκ μέρους της των διατάξεων των άρθρων 33 και 39, που ρητώς αναφέρονται «σε τετραετή θητεία».
Έχει δρόμο ακόμη αυτή η ιστορία και πολλά επεισόδια, αλλά είναι και μια καλή ευκαιρία να προκύψει, με τις κατάλληλες διεργασίες, «η μεγάλη συνεννόηση» και να επωφεληθεί από ένα νέο διοικητικό τοπίο το ελληνικό ποδόσφαιρο.
Η πρόταση να προκύψει μια διοίκηση στην Ε.Π.Ο. με την διαδικασία που προέκυψε ο Πρόεδρος της ΚΕΔ/ΕΠΟ, υπό την επίβλεψη των διεθνών ποδοσφαιρικών αρχών και της κυβέρνησης, είναι η τελευταία λύση, είναι στο τραπέζι και ζητάει απαντήσεις.
Στα υπέρ της, έναντι όλων των άλλων, η απουσία κάθε διάθεσης ή δυνατότητας για αντιπολίτευση ή για πόλεμο. Όταν όλοι οι μεγάλοι είναι στη διοίκηση και μοιράζονται ευθύνες κανένας δεν θα μπορεί να βγει στο αντάρτικο και να καταγγέλλει τους άλλους.