Από τα οκτώ βραβεία που απονεμήθηκαν, μόνον ένα - αυτό του Καλύτερου Νέου Καλλιτέχνη - δόθηκε σε γυναίκα.
Η κουβέντα για την τελετή απονομής των φετινών βραβείων Grammy, την περασμένη Κυριακή, επικεντρώθηκε στην Κίσα, την Τζανέλ Μονά και άλλες γυναίκες που ύψωσαν τη φωνή τους (και φορούσαν λευκά ρόδα) υποστηρίζοντάς τα κινήματα «MeToo» και «Time’s Up». Όμως, η λίστα των νικητών της βραδιάς αφηγείται μια τελείως διαφορετική ιστορία, και γι’ αυτό δεν έγινε κουβέντα.
Από τα οκτώ βραβεία που απονεμήθηκαν, μόνον ένα – αυτό του Καλύτερου Νέου Καλλιτέχνη – δόθηκε σε γυναίκα, την Αλέσια Κάρα. Και η πλήρης λίστα των 84 κατηγοριών – από σόλο καλλιτέχνες έως στιχουργοί – δεν τα πήγε και πολύ καλύτερα ως προς το ποσοστό αντρών-γυναικών.
Ακόμη κι αν έχουμε συνείδηση του έμφυτου συντηρητισμού των Grammy – ο οποίος αγγίζει τα όρια του παραλόγου, όπως εύστοχα σημειώνει το The Rolling Stone -, η αναντιστοιχία της ενδυνάμωσης της γυναίκας και η πραγματικότητα της κυριαρχίας των αρσενικών ήταν, για εμάς τους θεατές, μια εμπειρία, το λιγότερο ενοχλητική.
Από τη μια, η Μονά, στην ομιλία της για την παρουσίαση της Κίσα, τόνισε ότι «όπως έχουμε τη δύναμη να διαμορφώνουμε την κουλτούρα, έχουμε και τη δύναμη να ακυρώσουμε την κουλτούρα που δεν μας προσφέρει καλές υπηρεσίες».