VW T-Roc: 1st Drive

H Volkswagen παρουσιάζει το μικρότερο SUV της, το VW T-Roc, από το οποίο αποκομίζουμε τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

H Volkswagen παρουσιάζει το μικρότερο SUV της, το VW T-Roc, από το οποίο αποκομίζουμε τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις.


Το VW T-Roc, βασίζεται κατασκευαστικά στη γνωστή μας πλατφόρμα MQB, άρα αποτελεί στην ουσία του μια ακόμη εκδοχή του Golf. Εμπορικά παρόλα αυτά τοποθετείται κάτω από το Tiguan και απέναντι σε προτάσεις όπως τα Citroen C3 Aircross, Suzuki Vitara, Opel Mokka X. Πρόκειται δηλαδή για τη νέα γενιά μικρομεσαίων SUV με μήκος γύρω στα 4,25 μέτρα. Ναι! Σωστά σκεφτήκατε, άρα υπάρχει χώρος και για ένα ακόμη μικρότερο μοντέλο του είδους, ας το ονομάσουμε VW Polo SUV.

Είναι πολλά τα SUV

Καθόλου τυχαίο, μια και θα επαληθευτούν όσοι έλεγαν ότι σε κάθε οικογένεια θα αντιστοιχεί και ένα αυτοκίνητο του είδους. Ήδη στην Ευρώπη το μερίδιο των αυτοκινήτων του είδους έχει διαρκώς αυξητική τάση, έχοντας ξεπεράσει το 25%. Χαρακτηριστική είναι η επίσημη πρόβλεψη ότι οι 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις των SUV σήμερα, θα έχει ξεπεράσει τα 10 μέσα στην επόμενη δεκαετία. Η Ελλάδα ακολουθεί την ίδια πορεία, σαφώς με μικρότερα ακόμη ποσοστά μεριδίων.

Μικρό Tiguan;
Με ένα μήκος 4,23 μέτρων, το T-Roc είναι αρκετά μικρότερο του Tiguan (-0,25 m.) και με αρκετά πιο επίπεδη οροφή. Το ύψος των 1,573 μέτρων του προσδίδει ένα πιο κουπέ σχήμα, το οποίο σε συνδυασμό με την διχρωμία των αυτοκινήτων της παρουσίασης, τα όμορφα χρώματα, τους μεγάλους τροχούς, έως 17 ιντσών, τις καθαρές γραμμές και τις έντονες ακμές του αμαξώματο, του εξασφαλίζει μια σημαντικά πιο αυτόνομη και νεανική εμφάνιση. Το εμπρός μέρος παραμένει τυπικό VW, με τα στενά φωτιστικά σώματα και το μεγάλο σήμα να το καθορίζουν. To πλάτος φτάνει τα 1,82 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο τα 2,59 μέτρα, 0,3 μικρότερο από αυτό του Tiguan.

Χώροι ενός Golf
Οι εσωτερικοί χώροι του VW T-Roc είναι αντίστοιχοι του Golf, αν και το μικρότερα παράθυρα και οι πιο χοντρές κολώνες δημιουργούν μια αίσθηση σχετικής στενότητας. Η έδρα των καθισμάτων βρίσκεται ψηλά επιτρέποντας την άνετη παραμονή ακόμη και μεγαλόσωμων επιβατών, τόσο όσο αφορά τα πόδια τους, όσο και το κεφάλι τους. Η αίσθηση ποιότητας κατασκευής είναι τυπική γερμανική, δηλαδή κορυφαία, αν και εν μέρει κάποια υλικά δείχνουν πιο φτηνά από το υπόλοιπο σύνολο. Η παραμονή στο εσωτερικό είναι ευχάριστη, τουλάχιστον μέχρι το ανώτατο όριο ταχύτητας, όπου αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους αεροδυναμικοί θόρυβοι. Αισθητός σε αυτές τις ταχύτητες είναι και ο θόρυβος του μικρότερου κινητήρα της γκάμας.

1.0 TSI 115 PS
Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της παρουσίασης, κινητήριο σύνολο είναι αυτό του ενός λίτρου, 115 ίππων και 200 Nm ροπής. Η απόδοσή του από χαμηλά και το εξάρι κιβώτιο εξασφαλίζουν άνετη κίνηση. Η επιθυμία μιας πιο σβέλτης κίνησης απαιτεί παρόλα αυτά συχνές αλλαγές στο κιβώτιο με τις κοντές πρώτες σχέσεις και εν μέρει εξάντληση των στροφών του τρικύλινδρου κινητήρα. Τα όρια της πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα υψηλά και εμπεδώνουν αίσθημα ασφάλειας, ιδιαίτερα σε συνδυασμό μην πληθώρα των διαθέσιμων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

Σταθερό και ουδέτερο
Από την άλλη πλευρά, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει μέτρια πληροφόρηση και είναι γενικότερα ουδέτερο, χωρίς να πλησιάζει την αμεσότητα και την απόλαυση ανταγωνιστικών προτάσεων. Το σχετικά κοντό μεταξόνιο και η πολύ καλή στην απόσβεση των ανωμαλιών και συγχρόνως αρκούντως σφικτή ανάρτηση εξασφαλίζουν κορυφαία επίπεδα μηχανικής πρόσφυσης.

Σύνδεση και διασύνδεση
Όπου είναι διαθέσιμη η διχρωμία του εσωτερικού, βαμμένα μέρη συνδέουν χρωματικά το ταμπλό με τις εξωτερικές επιφάνειες, τονίζοντας το νεανικό στιλ του αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή, η όμορφη οθόνη στεγάζει πληθώρα λειτουργιών και διασύνδεσης με κινητό τηλέφωνο iOS.

Εκδόσεις (Discover, Advance, Experience) τιμές:
Βενζίνη
1.0 TSI 115PS: 19.650 €, 21.250 € , –
1.5 TSI EVO 150PS: -, 23.950 €, 25.850 €
1.5 TSI EVO 150PS DSG: -, 24.850 €, 27.050 €
2.0 TSI 190PS 4MOTION DSG: -, -, 32.250 €
Diesel
2.0 TSI 150PS 4MOTION: -, 26.700 €, 30.850 €
2.0 TSI 150PS 4MOTION DSG: -. 27.900 €, 32.150 €